Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zou zeggen: we zullen eens naast elkaar gaan staan en van 0-200 doorgaan. Maar ik ken dat, als dat soort kerels dan verliest dan is er net iets dat er aan scheelt enz...Iets toegeven staat toch niet in het woordenboek. Oh ja, nu ik eraan denk: Wat doe je tegen een nieuwe Fiesta ST Ford-Power? Daar moet je het toch met gemak van halen dan? Minder vermogen en VEEL minder koppel?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
      Eventueel je licht eens opsteken op specifieke Citroën forums ivm de stevigheid van de gerobotiseerde bak en afhankelijk daarvan kan je dan beslissen of je het al dan niet doet. En je kan ook vragen om het koppel rustig in te laten komen of laag te houden. Mogelijkheden genoeg.
      Ik zit zelf op citroën-forum.nl, maar daar zijn ze niet echt tuning gezind.
      Alhoewel er wel enkele mensen zitten die ook een getunede bak hebben.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
        Ik zou zeggen: we zullen eens naast elkaar gaan staan en van 0-200 doorgaan. Maar ik ken dat, als dat soort kerels dan verliest dan is er net iets dat er aan scheelt enz...Iets toegeven staat toch niet in het woordenboek. Oh ja, nu ik eraan denk: Wat doe je tegen een nieuwe Fiesta ST Ford-Power? Daar moet je het toch met gemak van halen dan? Minder vermogen en VEEL minder koppel?
        Tegen zo'n Fiesta St zou ik nooit winnen van stilstand. Maar wel als we tussensprintjes doen(50-80)- (90-120). Hier vergelijk je een diesel vs benzine wat eigenlijk al niet meer eerlijk is. Maar als je m'n motor in zo'n fiesta zou zetten zou dat ding vliegen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Tegen zo'n Fiesta St zou ik nooit winnen van stilstand. Maar wel als we tussensprintjes doen(50-80)- (90-120). Hier vergelijk je een diesel vs benzine wat eigenlijk al niet meer eerlijk is. Maar als je m'n motor in zo'n fiesta zou zetten zou dat ding vliegen.
          Als die fiesta in de juiste versnelling zit krijgde sowieso ook klop in de tussensprintjes. Of ga je op voorhand aan de lichten afspreken dat hij 50-80 in 4de moet doen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
            Als die fiesta in de juiste versnelling zit krijgde sowieso ook klop in de tussensprintjes. Of ga je op voorhand aan de lichten afspreken dat hij 50-80 in 4de moet doen?
            3e versnelling.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
              Als die fiesta in de juiste versnelling zit krijgde sowieso ook klop in de tussensprintjes. Of ga je op voorhand aan de lichten afspreken dat hij 50-80 in 4de moet doen?
              Inderdaad, precies alsof die andere dan aan 2000rpm gaat hernemen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                3e versnelling.
                Hahaha, grappig hoor. Bij U is dat dus de ideale range om snel te zijn. Die Fiesta zal dat zeker in 2de doen hoor. En dan haal je het niet

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Tegen zo'n Fiesta St zou ik nooit winnen van stilstand. Maar wel als we tussensprintjes doen(50-80)- (90-120). Hier vergelijk je een diesel vs benzine wat eigenlijk al niet meer eerlijk is. Maar als je m'n motor in zo'n fiesta zou zetten zou dat ding vliegen.
                  Die zou enkel sneller zijn bij hernemingen. Het is te zeggen, men zou dan niet moeten terugschakelen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                    Hahaha, grappig hoor. Bij U is dat dus de ideale range om snel te zijn. Die Fiesta zal dat zeker in 2de doen hoor. En dan haal je het niet
                    Ja maar HALLO! ik draai dan bijna 5000 toeren als ik dat in 2e moest doen!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                      Hier vergelijk je een diesel vs benzine wat eigenlijk al niet meer eerlijk is.
                      En een 2.0 met een 1.6 vergelijken, wat jij eerder al deed, is wel eerlijk
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • HALLO, de FIESTA gaat dat in 2de doen terwijl gij dat in 3de gaat doen... En dan haal je het niet, dat is wat ik zei... Hernemen = al rijdend accelereren. En dat doe je in de best mogelijke versnelling afhankelijk van de snelheid. En dat gaat uiteraard verschillen per wagen. Enkel wanneer jullie het beiden in 3de zouden doen kan je dat winnen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          En een 2.0 met een 1.6 vergelijken, wat jij eerder al deed, is wel eerlijk
                          Ah ja hé, want dat zijn twee diesels... Ik vind de S-Max motor wel heel zwak hoor, en weinig koppel hebben tegenover de M550d....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                            Ah ja hé, want dat zijn twee diesels... Ik vind de S-Max motor wel heel zwak hoor, en weinig koppel hebben tegenover de M550d....
                            Hier vergelijk je een single turbo vs een Tri-turbo.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Tegen zo'n Fiesta St zou ik nooit winnen van stilstand. Maar wel als we tussensprintjes doen(50-80)- (90-120). Hier vergelijk je een diesel vs benzine wat eigenlijk al niet meer eerlijk is. Maar als je m'n motor in zo'n fiesta zou zetten zou dat ding vliegen.
                              Als ge uw motor in ne fiesta legt zou dat ding vliegen? Rechtdoor ja, ik denk niet dat ge met zo ne lompe zware blok ijzer in de neus van ne fiesta nog ne bocht gepakt krijgt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                HALLO, de FIESTA gaat dat in 2de doen terwijl gij dat in 3de gaat doen... En dan haal je het niet, dat is wat ik zei... Hernemen = al rijdend accelereren. En dat doe je in de best mogelijke versnelling afhankelijk van de snelheid. En dat gaat uiteraard verschillen per wagen. Enkel wanneer jullie het beiden in 3de zouden doen kan je dat winnen.
                                Goede vergelijking maar dan nog twijfel ik als de Fiesta dat zou winnen in 2e en ik in 3e. 440Nm staan te trappelen dan.

                                Comment


                                • Klopt, jij vergelijkt evenzeer een 2000cc met een 1600cc. Maar goed, dat gelul hier achter de PC begint op mijn systeem te werken. Je hebt duidelijk tijd, anders zat je niet op het forum, dus zeg waar je wil afspreken en ik doe mijn jas aan.

                                  Comment


                                  • Fieuwwwwwwwww wat is dat hier toch allemaal.
                                    Ik lach mij ziek.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                      Als ge uw motor in ne fiesta legt zou dat ding vliegen? Rechtdoor ja, ik denk niet dat ge met zo ne lompe zware blok ijzer in de neus van ne fiesta nog ne bocht gepakt krijgt.
                                      ....... Uhhh ge weet toch goed genoeg dat gij die lompe zware blok ijzer in uwe hebt liggen eh?

                                      Comment


                                      • Zeker, en ik ben niet te trots om toe te geven dat dat serieus in t nadeel speelt. Op het circuit (zeker zolder en mettet) heb ik daar ook serieus last van. Is nu wel beter met die draagarmbrug, maar toch.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                          Klopt, jij vergelijkt evenzeer een 2000cc met een 1600cc. Maar goed, dat gelul hier achter de PC begint op mijn systeem te werken. Je hebt duidelijk tijd, anders zat je niet op het forum, dus zeg waar je wil afspreken en ik doe mijn jas aan.

                                          Ben jij de enige die met een St Tdci Mondeo rijdt?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X