Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDaar rijdt het vol van Ford's net zoals het in het Gentse vol met Volvo's rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenUiteraard, maar ik ben niet voor gewone Fordjes. Ik ben voor Titanium s'n, ST's, RS'n, Cosworth's.... En die zie je hééél weinig. Bij Volvo zie je dat veel vaker zo'n R-design (ook al hebben sommige een 1600'tje diesel). Schone auto's, maar ik heb liever een auto die exclusief is. Daarom ben ik voor Ford.
Dat kun je toch niet menen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenMotor zelf inclusief olie en koppeling weegt zo'n 167.7 kg. Zo'n 1.6 Thp weegt 119.65kg. 48,05 kg meer en zo'n verschil?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ik vind het als peugeotliefhebber niet kunnen dat het schitterende psa blok hier zo door de modder gesleurd wordt. En dan spreek ik over de 2.0 hdi welke ook bij ford gebruikt wordt. Net zoals de 1.6 hdi als de 2.2 hdi. Ford heeft een eigen 2.2 tdci maar die wordt enkel gebruikt bij de utilitaire voertuigen.
De 1.6 heeft zijn kuren gehad ja, maar dat was allemaal terug te brengen tot slecht aangedraaide injectoren vanuit de fabriek. Daarom weet elke PSA mechanicien dat bij een onderhoud dit even moet nagezien worden. Doe je dit, dan hebben deze blokken quasi geen enkel probleem meer. Waarin de motoren verschillen tussen de merken onderling is het gebruik van een eigen versnellingsbak of in het geval van de 2.2 hdi de hoeveelheid turbo's. De eerste generatie 2.2 hdi's hadden bij PSA 2 turbo's (1 grote en 1 kleine) terwijl ford opteerde voor 1 enkele variabele. Bij de evolutie van dit blok is omwille van kostenbesparing overgegaan tot 1 enkele variabele turbo.
De 2.0 hdi die ford power beschrijft trekt niet goed door vanaf 2600 rpm maar al vanaf 1750 rpm. En dan gaat die in 1 ruk door tot aan de rode zone. Dus hoe hij aan die waardes komt is me een totaal raadsel.
De 1.6 hdi hebben we hier thuis ook in een vrij zware mpv zijnde een C4 picasso. De 0 tot 100 is inderdaad niet flitsend te noemen, maar de auto omwille van zijn lichtere motor omschrijven als een gevaar op de weg is toch wel een paar bruggen te ver. Inhalen gaat zeer vlot indien je de juiste versnelling hebt gekozen (is dat niet met elke auto zo?).
Dus straf dat hij altijd spreekt over ford dit en ford dat, terwijl onderhuids het belangrijkste orgaan niet eens van ford zelf is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenZelfs zonder tuningkid blijkt dit topic vol dramaqueens te zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenDenkt ge nu echt dat ik wil racen? Daar kom ik echt niet m'n bed voor uit. Ik doe m'n dagelijkse kilometers en af en toe als een ''johhny'' tegenkom die wilt, leer ik wel eens een lesje. Voor de rest ben ik ook maar een gewone bestuurder. Is niet dat ik altijd in Belgie ver boven de snelheidslimieten rij, want dat doe ik alleen in Duitsland.
ver boven de snelheidslimieten met 197pk in ne bus tja 135 voelt dan ook aan als 200
ik vraag mij gewoon af waarom jij geen andere merken kan waarderen? Ford maakt misschien ook leuke dingen, maar andere merken doen dat ook. Ford onderstellen ziin inderdaad niet mis , maar veel van hun motoren hebben ze bij de concurrentie gekocht, focus rs ( volvo) , 1.6hdi, 2.0hdi, psa etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenUiteraard, maar ik ben niet voor gewone Fordjes. Ik ben voor Titanium s'n, ST's, RS'n, Cosworth's.... En die zie je hééél weinig. Bij Volvo zie je dat veel vaker zo'n R-design (ook al hebben sommige een 1600'tje diesel). Schone auto's, maar ik heb liever een auto die exclusief is. Daarom ben ik voor Ford.
Grapjas. Een Ford exclusief noemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenGrapjas. Een Ford exclusief noemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenexclusief is gewoon een eufemisme voor slecht verkocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichtenver boven de snelheidslimieten met 197pk in ne bus tja 135 voelt dan ook aan als 200
ik vraag mij gewoon af waarom jij geen andere merken kan waarderen? Ford maakt misschien ook leuke dingen, maar andere merken doen dat ook. Ford onderstellen ziin inderdaad niet mis , maar veel van hun motoren hebben ze bij de concurrentie gekocht, focus rs ( volvo) , 1.6hdi, 2.0hdi, psa etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenTja, ergens is het wel zo. Exclusief hoeft niet persé te zeggen duur hé. Ik heb alleszins een "specialer" gevoel bij het aanschouwen van mijn Mondeo ST dan bij het zien van de zoveelste 320d met een M-pakket. En daar wil ik niet mee zeggen dat ik zo'n BMW niet mooi vind, integendeel zelfs, maar het is gewoon een 13 in een dozijn wagen. Dan zou ik resoluut gaan voor een Alpina D3. Niet enorm veel duurder, wel pakken unieker.
Een BMW 3, al dan niet met M-pakket is niet exclusief maar jou ST is dat zeker ook niet. Ford heeft bij mijn weten slechts één exclusieve auto en dat is de GT40, een RS500 is gewoon een RS met wat franjes aan. Jij plaatst jou Mondeo in dezelfde klasse als Ferrari en Lamborghini en dat is simpelweg belachelijk.
Comment
-
Comment