Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat zal dan met box zijn, neem ik aan?

    Comment


    • Weet iemand of mijn Opel Insignia Cdti 130pk ecoflex met start/stop bouwj 01/2012 al te chippen is?
      BSR lijkt het nu te kunnen met hun PPC systeem. Heb er wel goede ervaring mee met mijn vorige wagen
      maar is wel niet van de goedkoopste.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door polle90 Bekijk Berichten
        Weet iemand of mijn Opel Insignia Cdti 130pk ecoflex met start/stop bouwj 01/2012 al te chippen is?
        BSR lijkt het nu te kunnen met hun PPC systeem. Heb er wel goede ervaring mee met mijn vorige wagen
        maar is wel niet van de goedkoopste.
        Kijk eens naar DVX performance. Die kunnen je hier meer info over geven

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door polle90 Bekijk Berichten
          Weet iemand of mijn Opel Insignia Cdti 130pk ecoflex met start/stop bouwj 01/2012 al te chippen is?
          BSR lijkt het nu te kunnen met hun PPC systeem. Heb er wel goede ervaring mee met mijn vorige wagen
          maar is wel niet van de goedkoopste.
          Wat is de reden dat het niet ging toch?


          Sent from my iPad using Tapatalk
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Een half jaartje terug zei elke tuner dat de beveiliging nog niet gekraakt was en dat het daarom nog niet mogelijk
            was voor isignia's vanaf bouwjaar 2012. Mischien is het ondertussen verandert.

            Comment


            • Is hij ingeschreven in 2012 of in 2012 gebouwd? Want in de loop van 2011 zijn ze een nieuwe ECU beginnen gebruiken (random) en bestaat er dus de kans dat er een nieuwe in zit. Hierin kan je nog niet in hoor. Langskomen en proberen is de boodschap en dan eventueel zelfs genieten van onze decemberactie tot -30% als eindejaarsgeschenk :-)

              Comment


              • het pikt bij mij al langer om terug te laten chippen...
                bijna 190.000 km's op de teller
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Vind toch dat de 1.8 tdci bij Ford niet veel moet onderdoen qua power tov een 2.0 tdci.

                  Ok de turbo komt harder op en de zuigerstangen zullen sterker zijn, maar het prijsverschil van 2.000 euro maakt het toch niet zo de moeite.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                    Vind toch dat de 1.8 tdci bij Ford niet veel moet onderdoen qua power tov een 2.0 tdci.

                    Ok de turbo komt harder op en de zuigerstangen zullen sterker zijn, maar het prijsverschil van 2.000 euro maakt het toch niet zo de moeite.
                    Volgend jaar 2.0Tdci Bi-turbo 195pk. Op de 1.8Tdci durven ze niet (standaard) boven de 125pk te gaan.

                    Jij denkt alleen dat de drijfstangen sterker zijn? Ik zal maar niet beginnen met opnoemen...

                    Comment


                    • Wie raden jullie aan om een Peugeot 508SW 1,6 eHDI te chippen?
                      Liefst iets dat er makkelijk uit kan als de wagen op onderhoud gaat (company car)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Volgend jaar 2.0Tdci Bi-turbo 195pk. Op de 1.8Tdci durven ze niet (standaard) boven de 125pk te gaan.

                        Jij denkt alleen dat de drijfstangen sterker zijn? Ik zal maar niet beginnen met opnoemen...
                        Ik ben eigenlijk benieuwd.

                        Maar laat ons eerlijk zijn.
                        4 grotere pistons, en iets sterkere drijfstangen. Veel meer dan 10€ kan dat niet kosten.
                        Wat nog? Een oliepomp die 10% groter is: nog eens een euro of 3. (wetende dat een constructeur niet veel meer dan 15€ betaalt voor een oliepomp).

                        Radiator en intercooler een beetje groter (maar dat zou me verwonderen), nog eens 10€?
                        Zet er als verschil misschien nog een oliekoeler bij, en je mag nog eens 10€ rekenen...

                        Alles samen: ik denk niet dat een 2.0 in productie meer dan 100€ duurder zal zijn dan een 1.8. De rest is.... marketing.

                        Ach, kijk bij gelijk welk merk. Overal vind je motoren die met 2 verschillende vermogens aangeboden worden. Dikwijls is het verschil een paar duizend Euro, terwijl er in het beste geval een andere turbo op staat (maar zeker andere software).

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ik ben eigenlijk benieuwd.

                          Maar laat ons eerlijk zijn.
                          4 grotere pistons, en iets sterkere drijfstangen. Veel meer dan 10€ kan dat niet kosten.
                          Wat nog? Een oliepomp die 10% groter is: nog eens een euro of 3. (wetende dat een constructeur niet veel meer dan 15€ betaalt voor een oliepomp).

                          Radiator en intercooler een beetje groter (maar dat zou me verwonderen), nog eens 10€?
                          Zet er als verschil misschien nog een oliekoeler bij, en je mag nog eens 10€ rekenen...

                          Alles samen: ik denk niet dat een 2.0 in productie meer dan 100€ duurder zal zijn dan een 1.8. De rest is.... marketing.

                          Ach, kijk bij gelijk welk merk. Overal vind je motoren die met 2 verschillende vermogens aangeboden worden. Dikwijls is het verschil een paar duizend Euro, terwijl er in het beste geval een andere turbo op staat (maar zeker andere software).
                          Hahahahahaha, en een andere turbo is pak 7 euro duurder? Ofnee pak 9 euro!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                            Hahahahahaha, en een andere turbo is pak 7 euro duurder? Ofnee pak 9 euro!
                            Ja, en dat bedoel ik serieus.

                            Je moet natuurlijk kijken op niveau van aankoop door de fabrikant hé.

                            Ik durf zelfs te beweren dat een gewone turbo voor een standaard 1.6 Turbodieselke minder dan 100€ kost voor Ford, VW,...
                            Wetende dat een nieuwe Turbo voor een Golf voor de particulier (inclusief BTW, maar ongeplaatst) zo'n 800€ kost, lijkt me dat een correcte inschatting.

                            Wat had jij in gedachten?
                            En waar blijft je lijst?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Ja, en dat bedoel ik serieus.

                              Je moet natuurlijk kijken op niveau van aankoop door de fabrikant hé.

                              Ik durf zelfs te beweren dat een gewone turbo voor een standaard 1.6 Turbodieselke minder dan 100€ kost voor Ford, VW,...
                              Wetende dat een nieuwe Turbo voor een Golf voor de particulier (inclusief BTW, maar ongeplaatst) zo'n 800€ kost, lijkt me dat een correcte inschatting.

                              Wat had jij in gedachten?
                              En waar blijft je lijst?
                              De ontwikkelingskosten van een biturbo zullen nu ook wel iets hoger liggen dan enkel de som van de onderdelen, nee?

                              Comment


                              • We hebben het hier in weze over het verschil tussen een 1.8 TDCI en een 2.0 TDCI.

                                Mijn bewering is dat die 4 grotere gaten (met de aangepaste periferie) maximaal 100€ meer kosten op niveau van de productie bij Ford.
                                Beide zijn uitgerust met 1 turbo bij mijn weten.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                  ... en dan eventueel zelfs genieten van onze decemberactie tot -30% als eindejaarsgeschenk :-)
                                  Interessant.
                                  Op hoeveel zou dat dan komen voor een Citroën C4?
                                  Last edited by knight-rider; 26/11/2013, 18:48.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Iemand ervaring met R&W-S Center?
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Iemand ervaring met R&W-S Center?
                                      Alleen voor audi a1 en a3 en voor alfa problemo 147?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        We hebben het hier in weze over het verschil tussen een 1.8 TDCI en een 2.0 TDCI.

                                        Mijn bewering is dat die 4 grotere gaten (met de aangepaste periferie) maximaal 100€ meer kosten op niveau van de productie bij Ford.
                                        Beide zijn uitgerust met 1 turbo bij mijn weten.
                                        Redeneerde iedereen maar zo . Dan had ik een c63 voor 15K.

                                        Comment


                                        • De 5 F10 zou dan eindelijk te chippen zijn.
                                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                          Comment

                                          Working...
                                          X