Oorspronkelijk geplaatst door Utah
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenMet garantie wil ik gerust geloven, maar staat aangepaste vermogen ook op het roos formulier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenChiptuning in het bijzonder
Chiptuning is niet opgenomen in de lijst van uitzonderingen. Meer nog, motortuning wordt door de hoger vermelde Ministeriële omzendbrief van 12 maart 2010 uitdrukkelijk verboden. Wanneer een voertuig toch zodanig wordt getuned dat het méér vermogen heeft dan vermeld in het certificaat van goedkeuring, dan kan dit bijgevolg enkel met de uitdrukkelijke goedkeuring van de constructeur (zie hoger). Zonder die goedkeuring wordt het voertuig eenvoudigweg niet toegelaten op de openbare weg.
En dat is niet zonder gevolgen…
de nieuwe A45 heeft zover ik weet ook meer vermogen dan wat mercedes op papier zetlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwat een zever! mijn CLK 320 in der tijd had volgens de testbank zo'n 9kw meer vermogen dan wat mercedes op papier zet en dat in stock versie. mercedes verkocht mij toen dus een illegale wagen?
de nieuwe A45 heeft zover ik weet ook meer vermogen dan wat mercedes op papier zetBMW X5 45e
Comment
-
Wat is eigenlijk het verschil tussen motortuning en chiptuning? Is het ene mechanisch en het andere electronisch?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenMet garantie wil ik gerust geloven, maar staat aangepaste vermogen ook op het roos formulier?Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenDenk het niet...Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenNee nooit..
En net dat, kan kwaad bloed zetten als je je garantie verliest omdat je je wagen hebt laten chippen door derden. Waar halen ze (constructeur & invoerder) de pretentie vandaan om dit te mogen/blijven/kunnen doen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwat een zever! mijn CLK 320 in der tijd had volgens de testbank zo'n 9kw meer vermogen dan wat mercedes op papier zet en dat in stock versie. mercedes verkocht mij toen dus een illegale wagen?
de nieuwe A45 heeft zover ik weet ook meer vermogen dan wat mercedes op papier zet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenhoezo? stel nu dat ik een dodelijk ongeluk veroorzaakt had en het parket mijn wagen liet testen op effectief vermogen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenWat is eigenlijk het verschil tussen motortuning en chiptuning? Is het ene mechanisch en het andere electronisch?
Elke chiptuning valt onder de noemer motortuning,
Een motortuning is niet noodzakelijk chiptuning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenZe gaan je auto niet op een rollenbank zetten. Ze kijken of de software conform de fabrikant is.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenGaat niet meer.. ale mogen niet meer..
focus rs =>350pk
fiesta st2013 van 180=>215pk
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen hoe gaan ze dat doen?
de software van de ECU te vergelijken met die van de constructeur.
Een verplichte medewerking kan zelfs worden bevolen in ernstige gevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDoor beroep te doen op experten die net zo goed uitgerust zijn, zoniet zelfs méér, als de plaatselijke chiptuinier door
de software van de ECU te vergelijken met die van de constructeur.
Een verplichte medewerking kan zelfs worden bevolen in ernstige gevallen.
ik ga ervan uit dat iedereen hier, die zijn auto chipt deze enkel op circuit gebruikt en daar mag je er wel mee rondrijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichtenhet gaat hier over de beste chiptuner en niet over dat het niet mag
Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichtenik ga ervan uit dat iedereen hier, die zijn auto chipt deze enkel op circuit gebruikt en daar mag je er wel mee rondrijden
Comment
-
En we zijn weer vertrokken.
Om de 6 maanden kan je hier telkens hetzelfde komen lezen.
Drejek, ik moet uw foto nog eens posten hé.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenIk kan tuningkid in zijn laatste post alleen maar gelijk geven.
Mijne Movano moest na de aankoop onmiddellijk naar de autokeuring om de nodige aanpassingen te kontroleren, ondanks dat er aan het vermogen/tuning niets gebeurd is.
Bij Opel wisten ze dit hij ging omgevormd worden voor rolstoelen. Ze hebben hem trouwens zelf bij de aanpassingsfirma afgezet en terug opgehaald om bij de dealer te leveren.
Na de keuring heb ik moeten een blad tekenen, dat ze Opel gingen verwittigen dat er aan de wagen omgebouwd was. Ze zeiden dat Opel hier ook hun goedkeuring moest verlenen ... en dit is geen chiptunung.
Heb zo'n 2 a 3 maand later een bevestigingsbrief ontvangen met de goedkeuring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten"beste chiptuner" impliceert, afgezien van de materiële toedracht, ook correcte informatie naar zijn klanten.
U gelooft ook nog in de heilige Sint ? Pakjesavond is alvast voor morgen !
Comment
Comment