Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Je kan je wagen ook in Duitsland laten chippen met garantie van Audi. In België is VW Hermans in Herentals officieel verdeler voor ABT.
    Met garantie wil ik gerust geloven, maar staat aangepaste vermogen ook op het roos formulier?
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Met garantie wil ik gerust geloven, maar staat aangepaste vermogen ook op het roos formulier?
      Denk het niet...

Comment

• Nee nooit..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
          Chiptuning in het bijzonder

Chiptuning is niet opgenomen in de lijst van uitzonderingen. Meer nog, motortuning wordt door de hoger vermelde Ministeriële omzendbrief van 12 maart 2010 uitdrukkelijk verboden. Wanneer een voertuig toch zodanig wordt getuned dat het méér vermogen heeft dan vermeld in het certificaat van goedkeuring, dan kan dit bijgevolg enkel met de uitdrukkelijke goedkeuring van de constructeur (zie hoger). Zonder die goedkeuring wordt het voertuig eenvoudigweg niet toegelaten op de openbare weg.

En dat is niet zonder gevolgen…
          wat een zever! mijn CLK 320 in der tijd had volgens de testbank zo'n 9kw meer vermogen dan wat mercedes op papier zet en dat in stock versie. mercedes verkocht mij toen dus een illegale wagen?
          de nieuwe A45 heeft zover ik weet ook meer vermogen dan wat mercedes op papier zet
          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            wat een zever! mijn CLK 320 in der tijd had volgens de testbank zo'n 9kw meer vermogen dan wat mercedes op papier zet en dat in stock versie. mercedes verkocht mij toen dus een illegale wagen?
            de nieuwe A45 heeft zover ik weet ook meer vermogen dan wat mercedes op papier zet
            er zijn marges vooropgesteld in de wetgeving dacht ik.
            BMW X5 45e

Comment

• Wat is eigenlijk het verschil tussen motortuning en chiptuning? Is het ene mechanisch en het andere electronisch?
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                Denk het niet...
                Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                Nee nooit..
                Klopt helemaal!!!
                En net dat, kan kwaad bloed zetten als je je garantie verliest omdat je je wagen hebt laten chippen door derden. Waar halen ze (constructeur & invoerder) de pretentie vandaan om dit te mogen/blijven/kunnen doen.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Je slaat hier wel wat de bal mis in je redenering...

Comment

• hoezo? stel nu dat ik een dodelijk ongeluk veroorzaakt had en het parket mijn wagen liet testen op effectief vermogen?

Comment

hoezo? stel nu dat ik een dodelijk ongeluk veroorzaakt had en het parket mijn wagen liet testen op effectief vermogen?
                      Ze gaan je auto niet op een rollenbank zetten. Ze kijken of de software conform de fabrikant is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Wat is eigenlijk het verschil tussen motortuning en chiptuning? Is het ene mechanisch en het andere electronisch?
                        Een motortuning is het geheel van een mechanische (hardware) en/of electronische (software) wijziging.
                        Elke chiptuning valt onder de noemer motortuning,
                        Een motortuning is niet noodzakelijk chiptuning.
                        Last edited by ; 04/12/2013, 19:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Ze gaan je auto niet op een rollenbank zetten. Ze kijken of de software conform de fabrikant is.
                          en hoe gaan ze dat doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                            Gaat niet meer.. ale mogen niet meer..
                            mountune is de 'huistuner' van ford en bij unicars in Belgie plaatsen ze die zelf met behoud van garantie
                            focus rs =>350pk
                            fiesta st2013 van 180=>215pk
                            ...

Comment

en hoe gaan ze dat doen?
                              Door beroep te doen op experten die net zo goed uitgerust zijn, zoniet zelfs méér, als de plaatselijke chiptuinier door
                              de software van de ECU te vergelijken met die van de constructeur.
                              Een verplichte medewerking kan zelfs worden bevolen in ernstige gevallen.

Comment

Door beroep te doen op experten die net zo goed uitgerust zijn, zoniet zelfs méér, als de plaatselijke chiptuinier door
                                de software van de ECU te vergelijken met die van de constructeur.
                                Een verplichte medewerking kan zelfs worden bevolen in ernstige gevallen.
                                het gaat hier over de beste chiptuner en niet over dat het niet mag

ik ga ervan uit dat iedereen hier, die zijn auto chipt deze enkel op circuit gebruikt en daar mag je er wel mee rondrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                                  het gaat hier over de beste chiptuner en niet over dat het niet mag
                                  "beste chiptuner" impliceert, afgezien van de materiële toedracht, ook correcte informatie naar zijn klanten.

Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                                  ik ga ervan uit dat iedereen hier, die zijn auto chipt deze enkel op circuit gebruikt en daar mag je er wel mee rondrijden
                                  U gelooft ook nog in de heilige Sint ? Pakjesavond is alvast voor morgen !

Comment

• En we zijn weer vertrokken.
                                    Om de 6 maanden kan je hier telkens hetzelfde komen lezen.

Drejek, ik moet uw foto nog eens posten hé.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                      Ik kan tuningkid in zijn laatste post alleen maar gelijk geven.
                                      Mijne Movano moest na de aankoop onmiddellijk naar de autokeuring om de nodige aanpassingen te kontroleren, ondanks dat er aan het vermogen/tuning niets gebeurd is.
                                      Bij Opel wisten ze dit hij ging omgevormd worden voor rolstoelen. Ze hebben hem trouwens zelf bij de aanpassingsfirma afgezet en terug opgehaald om bij de dealer te leveren.
                                      Na de keuring heb ik moeten een blad tekenen, dat ze Opel gingen verwittigen dat er aan de wagen omgebouwd was. Ze zeiden dat Opel hier ook hun goedkeuring moest verlenen ... en dit is geen chiptunung.
                                      Heb zo'n 2 a 3 maand later een bevestigingsbrief ontvangen met de goedkeuring.
                                      Gii zijt weer een bewijs van iemand die niet weet waar hij over praat...Wat heeft jouw uitleg nu met chiptuning te maken? ....En wathever antwoord je zal geven op mijn commentaar het zal nooit of te nimmer geen kl**ten met chiptuing te maken hebben. Hoe slim ben je nu om dit te posten in en chiptuning threat?????

Comment

"beste chiptuner" impliceert, afgezien van de materiële toedracht, ook correcte informatie naar zijn klanten.

U gelooft ook nog in de heilige Sint ? Pakjesavond is alvast voor morgen !
                                        En gij niet,of wa?? Allez ja, gij zult waarschijnlijk een onbeduidende zwarte Piet zijn....
                                        Last edited by ; 04/12/2013, 20:59.

Comment

• dubbel post, sry
                                          Last edited by ; 04/12/2013, 20:57.

Comment

Working...
                                          X