Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    en hoe gaan ze dat doen?
    Simpel, elke software heeft normaal een soort code die wijzigt elke keer er iets in de software veranderd en terug opgeslagen wordt. (waarschijnlijk iets ingewikkelder als dat ik het uitleg) en als die nie gelijk zijn...

Steken wij tegenwoordig ook in onze machines (maar dan gewoon de simpele CRC vergelijking). Als er een klant belt voor een storing is da t eerste wa wij controleren of de waarde in de machine nog hetzelfde is als dat ze bij ons vertrok. Is da nie zo weten we al dat de klant zelf heeft liggen "klooien" en begint de uren/€€€ teller te lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      Een motortuning is het geheel van een mechanische (hardware) en/of electronische (software) wijziging.
      Elke chiptuning valt onder de noemer motortuning,
      Een motortuning is niet noodzakelijk chiptuning.
      Dus kan je perfect ander nokkenassen steken, grotere injectoren, een spaghetti steken, een andere turbo, enz. Zolang je maar niet aan de ECU e.d. knoeit, is het ok? Want de software blijft conform de fabrikant.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Dus kan je perfect ander nokkenassen steken, grotere injectoren, een spaghetti steken, een andere turbo, enz. Zolang je maar niet aan de ECU e.d. knoeit, is het ok? Want de software blijft conform de fabrikant.
        Je spreekt natuurlijk over een absolute minderheid die dat soort aanpassingen doorvoert. De meerderheid rijdt een turbo diesel en wil voor een 5-600 euro wat meer pk's.

Heb me altijd afgevraagd hoe ze op de keuring reageren? Zouden ze überhaupt zien of er iets aan veranderd is? Bv een andere turbo?

Bij een ongeval met letsel of doden zal de expert wél eens goed kijken vermoed ik.

Comment

• Wat voor tuning ook, als u vermogen groter is als dat wat er op u roos(geel ondertussen) formulier staat zijt ge gescheten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
            het gaat hier over de beste chiptuner en niet over dat het niet mag

ik ga ervan uit dat iedereen hier, die zijn auto chipt deze enkel op circuit gebruikt en daar mag je er wel mee rondrijden
            +1...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
              Simpel, elke software heeft normaal een soort code die wijzigt elke keer er iets in de software veranderd en terug opgeslagen wordt. (waarschijnlijk iets ingewikkelder als dat ik het uitleg) en als die nie gelijk zijn...

Steken wij tegenwoordig ook in onze machines (maar dan gewoon de simpele CRC vergelijking). Als er een klant belt voor een storing is da t eerste wa wij controleren of de waarde in de machine nog hetzelfde is als dat ze bij ons vertrok. Is da nie zo weten we al dat de klant zelf heeft liggen "klooien" en begint de uren/€€€ teller te lopen.
              de ECU "tunen" kan wel voor meer zaken dan enkel extra vermogen hoor dus puur op basis van dat kunnen ze niks weten
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Bij een ongeval met letsel of doden zal de expert wél eens goed kijken vermoed ik.
                Als dat zo eenen expert is zoals die die begin dit jaar naar mijnen auto komen kijken is, dan moet ge u daarover geen zorgen maken.
                Dien uil kende amper het verschil tussen de voor en de achterkant van eenen auto!
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Als dat zo eenen expert is zoals die die begin dit jaar naar mijnen auto komen kijken is, dan moet ge u daarover geen zorgen maken.
                  Dien uil kende amper het verschil tussen de voor en de achterkant van eenen auto!
                  Reed ge met een oude C4 Picasso misschien?

Comment

• Ff een vraagje aan de tuners: Al een M550d kunnen tunen?

Als ik naar dat filmpje kijk wordt ik al wild.... https://www.youtube.com/watch?v=KRAOo4UTAd0
                    Last edited by ; 05/12/2013, 12:43.

Comment

• Ik herhaal:

Besten,

Voor de zelfstandigen hier die hun auto hebben laten chiptunen, factureren jullie dit op de vennootschap indien de wagen ook in de vennootschap is of betalen jullie dit privé? Wat bij een eventuele fiscale controle? Zouden ze hier moeilijk over doen?

Mvg,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                        Ik herhaal:

Besten,

Voor de zelfstandigen hier die hun auto hebben laten chiptunen, factureren jullie dit op de vennootschap indien de wagen ook in de vennootschap is of betalen jullie dit privé? Wat bij een eventuele fiscale controle? Zouden ze hier moeilijk over doen?

Mvg,
                        Nu ben ik geen zelfstandige in BE, dus negeer dit bericht naar goeddunken.
                        Wel bedenk ik me dat het als zelfstandige niet van wijsheid zou getuigen om chiptuning voor een bedrijfsvoertuig, dat per definitie niet voor circuit bedoeld is, op naam van de vennootschap te laten factureren, althans, niet onder die noemer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                          Nu ben ik geen zelfstandige in BE, dus negeer dit bericht naar goeddunken.
                          Wel bedenk ik me dat het als zelfstandige niet van wijsheid zou getuigen om chiptuning voor een bedrijfsvoertuig, dat per definitie niet voor circuit bedoeld is, op naam van de vennootschap te laten factureren, althans, niet onder die noemer.
                          Vandaar dat zelfstandigen (en ook particulieren) een valse factuur meekrijgen na uitvoer van werken.
                          Gezien de betaling de instemming impliceert naar inhoud van het handelsgeschrift is de klant dus medeplichtig aan deze schriftvervalsing.

Comment

• Beste chiptuners anno 2013

Met een valse factuur kan je m.a.w. alleen maar verliezen als er ooit wat fout loopt?
                            Geen verhaal bij constructeur wegens geknoei, noch bij de tuner zelf, bij gebrek aan bewijs van geleverde diensten...
                            Ergo, altijd op goodwill moeten rekenen.
                            Tof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                              Ff een vraagje aan de tuners: Al een M550d kunnen tunen?

Als ik naar dat filmpje kijk wordt ik al wild.... https://www.youtube.com/watch?v=KRAOo4UTAd0
                              870 Nm ...

Comment

• 550d hartge wtf dat spel is zoveel sneller als de standaard. Dat koppel is fenomenaal voor een 3liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                                  Met een valse factuur kan je m.a.w. alleen maar verliezen als er ooit wat fout loopt?
                                  Geen verhaal bij constructeur wegens geknoei, noch bij de tuner zelf, bij gebrek aan bewijs van geleverde diensten...
                                  Ergo, altijd op goodwill moeten rekenen.
                                  Tof.
                                  Een vals factuur waarbij beide BTW-nummers aan elkaar gelinkt worden? Goed bezig... Beide facturen komen in de boekhouding en moeten overeenstemmen.

Comment

• +1 inderdaad goe bezig als je het fout wilt laten gaan..... Maar allez, hoe zit dat nu met de 550d?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      550d hartge wtf dat spel is zoveel sneller als de standaard. Dat koppel is fenomenaal voor een 3liter.
                                      Ja inderdaad, niet te geloven voor een mazoutstoof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        Vandaar dat zelfstandigen (en ook particulieren) een valse factuur meekrijgen na uitvoer van werken.
                                        Gezien de betaling de instemming impliceert naar inhoud van het handelsgeschrift is de klant dus medeplichtig aan deze schriftvervalsing.
                                        Ge zijt weer goe bezig, "tuningkind"..hehe. Sry voor de slash hammer, die ontegensprekelijk gekoppeld is aan je IQ.
                                        Last edited by ; 05/12/2013, 15:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                          Een vals factuur waarbij beide BTW-nummers aan elkaar gelinkt worden? Goed bezig... Beide facturen komen in de boekhouding en moeten overeenstemmen.
                                          Tuningkid is de boekhouder, ik niet hoor.
                                          Maar worden tuningfacturen dan regelmatig als dusdanig te boek gesteld?

Comment

Working...
                                          X