Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    +1 inderdaad goe bezig als je het fout wilt laten gaan..... Maar allez, hoe zit dat nu met de 550d?
    550d nog niet op maat te doen. Enkel box, dus geen ervaring neen...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
      Tuningkid is de boekhouder, ik niet hoor.
      Maar worden tuningfacturen dan regelmatig als dusdanig te boek gesteld?
      Is in de minderheid, maar wordt gedaan ja. Vandaag net eentje op bedrijf. Of ze het laten inboeken als kost of niet weet ik niet. Kunnen ze kiezen he. Maar komt wel in de boekhouding terecht.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
        Is in de minderheid, maar wordt gedaan ja. Vandaag net eentje op bedrijf. Of ze het laten inboeken als kost of niet weet ik niet. Kunnen ze kiezen he. Maar komt wel in de boekhouding terecht.
        Vind ik wel 'n interessant weetje.
        Zelf zou ik me er niet aan wagen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
          Vind ik wel 'n interessant weetje.
          Zelf zou ik me er niet aan wagen.
          Is uw goed recht. Kan ik inkomen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
            Een vals factuur waarbij beide BTW-nummers aan elkaar gelinkt worden? Goed bezig... Beide facturen komen in de boekhouding en moeten overeenstemmen.
            Uw kennis ivm valse facturatie beperkt zich dus enkel tot de veronderstelling dat slechts beide BTW nummers moeten kloppen ?

            Comment


            • Weer zo'n typisch belgische situatie.

              Iedereen weet dat er gechipt wordt, maar niemand durft regels maken.
              Pas als er accidenten gebeuren, en het komt boven, dan wordt de eigenaar (en misschien ook de chiptuner) de pineut.
              Rechtsonzekerheid alom.

              En dan weer, waar ligt de grens?
              Een geknepen 143pk tunen naar de originele 163pk zal dan door advokaten rechtgepraat worden, maar een 120 pk tunen naar 210 pk die niet origineel bestaat...

              Eerlijk, om die reden hangt er boven elk tuningbedrijf een serieuze verantwoordelijkheid. Een goede advokaat trekt de tuner mee de boot in. Zeker als er slachtoffers vallen zal dit gebeuren om meer centen te vinden voor het vergoeden van de slachtoffers.

              In D is het simpel, je kan het bij de TUV aangeven, en in je papieren laten zetten. De verzekering wordt aangepast, en iedereen weet waar hij aan toe is.
              Alleen op fabrieksgarantie moet je niet meer rekenen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Weer zo'n typisch belgische situatie.

                Iedereen weet dat er gechipt wordt, maar niemand durft regels maken.
                Fout, de regels zijn er reeds geruime tijd.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                  Uw kennis ivm valse facturatie beperkt zich dus enkel tot de veronderstelling dat slechts beide BTW nummers moeten kloppen ?
                  Neen. Ik heb enkel kennis over juiste facturen. ;-) Dat als wij een factuur maken met een BTW nummer op dat ze dit in hun boekhouding moeten steken en dat beide nummers aan elkaar gelinkt worden. Wat ze ermee doen (inboeken of niet als kost) is hun keuze. Als ik naar de makro (kaart = BTW nummer gelinkt) ga, moet ik aanduiden wat privé is en wat voor de zaak. Maar facturen moeten in de boekhouding. Ik voel al aankomen dat je hier ook iets zinnigs over te vertellen hebt. Stuur ze maar op hoor. Wij zijn in orde. Jij ook? Zou je niet beter wat verder gaan sleutelen?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                    Neen. Ik heb enkel kennis over juiste facturen.
                    Dat bedoelde ik dus, met de beperking dat enkel de BTW nummers zouden moeten kloppen.

                    Comment


                    • Koop een gasbrander en stook u ecu op na een accident problem solved.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Koop een gasbrander en stook u ecu op na een accident problem solved.
                        Als ge op den intensieve ligt gaat dat nogal moeilijk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Koop een gasbrander en stook u ecu op na een accident problem solved.
                          aluminium brandt niet zo snel

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Als ge op den intensieve ligt gaat dat nogal moeilijk.

                            of in een cel

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                              Ge zijt weer goe bezig, "tuningkind"..hehe. Sry voor de slash hammer, die ontegensprekelijk gekoppeld is aan je IQ.
                              Uw IQ is alvast gekend. Wordt ik , replay ipv van reply,... .

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Weer zo'n typisch belgische situatie.

                                Iedereen weet dat er gechipt wordt, maar niemand durft regels maken.
                                Pas als er accidenten gebeuren, en het komt boven, dan wordt de eigenaar (en misschien ook de chiptuner) de pineut.
                                Rechtsonzekerheid alom.

                                En dan weer, waar ligt de grens?
                                Een geknepen 143pk tunen naar de originele 163pk zal dan door advokaten rechtgepraat worden, maar een 120 pk tunen naar 210 pk die niet origineel bestaat...

                                Eerlijk, om die reden hangt er boven elk tuningbedrijf een serieuze verantwoordelijkheid. Een goede advokaat trekt de tuner mee de boot in. Zeker als er slachtoffers vallen zal dit gebeuren om meer centen te vinden voor het vergoeden van de slachtoffers.

                                In D is het simpel, je kan het bij de TUV aangeven, en in je papieren laten zetten. De verzekering wordt aangepast, en iedereen weet waar hij aan toe is.
                                Alleen op fabrieksgarantie moet je niet meer rekenen.
                                De werkelijk geknepen versie heeft dezelfde remmen etc. Als je een auto van 136 naar 210pk brengt, zal de rest er niet op voorzien zijn. Dat zal zo wat de argumentatie zijn.

                                Vergeet niet dat een Tüv keuring vrij duur kan uitvallen.

                                Versta ook niet waarom België er zo tegen is. Stel nu dat je het verschil in BIV en verzekering betaalt, dan is je hok toch legaal? Extra centen voor de staat.

                                Nu ja, sinds de BIV op CO2 wordt berekend, moet je wel je nieuwe uitstoot kunnen bewijzen.

                                BMW beweert met hun PPK officieel dezelfde CO2 en verbruik te halen...

                                Geert, nogmaal: graag antwoord op mijn vraag (zie boven).

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Uw IQ is alvast gekend. Wordt ik , replay ipv van reply,... .

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                    Dat bedoelde ik dus, met de beperking dat enkel de BTW nummers zouden moeten kloppen.
                                    als de 'tuner' een juiste factuur opsteld is het toch de verantwoordelijkheid van de klant dat hij daar het juiste mee doet

                                    dus waarom nog steeds blijven kappen op de chiptuner.

                                    je punt is gemaakt
                                    zoals jeff hoeyberghs zou zeggen
                                    ga voor een ander hol keffen

                                    je kan misschien ook iets tegen bandenzaken beginnen, daar verkopen ze ook velgen die niet de juiste maat hebben voor sommige wagens(auto niet meer conform)
                                    mensen die dagrijverlichting plaatsen(niet meer conform)
                                    of tegen mensen die geurboompjes in de auto hangen(zijn misschien wel tuning boompjes :-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                      Dat bedoelde ik dus, met de beperking dat enkel de BTW nummers zouden moeten kloppen.
                                      Mocht ik meer van boekhouding kennen was ik dit wel begonnen. Of had ik al een helikopter! :-)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                                        als de 'tuner' een juiste factuur opsteld is het toch de verantwoordelijkheid van de klant dat hij daar het juiste mee doet

                                        dus waarom nog steeds blijven kappen op de chiptuner.
                                        1/ de tuner stelt de valse factuur op. Probleem één, tuner in de fout.
                                        2/ klant betaald en dus akkoord naar inhoud. Probleem twéé, klant ook in de fout.

                                        Maw de tuner is de oorzaak van de vervalsing en de klant volgt hierin mee. inboeken betekent dus ook gebruik van valse stukken.
                                        Niet inboeken is dan ook weer fraude. Maw ; altijd prijs !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                          Mocht ik meer van boekhouding kennen was ik dit wel begonnen. Of had ik al een helikopter! :-)

                                          of een Mc Laren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X