Oorspronkelijk geplaatst door Hozee
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenTuningkid is de boekhouder, ik niet hoor.
Maar worden tuningfacturen dan regelmatig als dusdanig te boek gesteld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenIs in de minderheid, maar wordt gedaan ja. Vandaag net eentje op bedrijf. Of ze het laten inboeken als kost of niet weet ik niet. Kunnen ze kiezen he. Maar komt wel in de boekhouding terecht.
Zelf zou ik me er niet aan wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenVind ik wel 'n interessant weetje.
Zelf zou ik me er niet aan wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenEen vals factuur waarbij beide BTW-nummers aan elkaar gelinkt worden? Goed bezig... Beide facturen komen in de boekhouding en moeten overeenstemmen.
Comment
-
Weer zo'n typisch belgische situatie.
Iedereen weet dat er gechipt wordt, maar niemand durft regels maken.
Pas als er accidenten gebeuren, en het komt boven, dan wordt de eigenaar (en misschien ook de chiptuner) de pineut.
Rechtsonzekerheid alom.
En dan weer, waar ligt de grens?
Een geknepen 143pk tunen naar de originele 163pk zal dan door advokaten rechtgepraat worden, maar een 120 pk tunen naar 210 pk die niet origineel bestaat...
Eerlijk, om die reden hangt er boven elk tuningbedrijf een serieuze verantwoordelijkheid. Een goede advokaat trekt de tuner mee de boot in. Zeker als er slachtoffers vallen zal dit gebeuren om meer centen te vinden voor het vergoeden van de slachtoffers.
In D is het simpel, je kan het bij de TUV aangeven, en in je papieren laten zetten. De verzekering wordt aangepast, en iedereen weet waar hij aan toe is.
Alleen op fabrieksgarantie moet je niet meer rekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenWeer zo'n typisch belgische situatie.
Iedereen weet dat er gechipt wordt, maar niemand durft regels maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenUw kennis ivm valse facturatie beperkt zich dus enkel tot de veronderstelling dat slechts beide BTW nummers moeten kloppen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenNeen. Ik heb enkel kennis over juiste facturen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenKoop een gasbrander en stook u ecu op na een accident problem solved.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenKoop een gasbrander en stook u ecu op na een accident problem solved.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls ge op den intensieve ligt gaat dat nogal moeilijk.
of in een cel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenGe zijt weer goe bezig, "tuningkind"..hehe. Sry voor de slash hammer, die ontegensprekelijk gekoppeld is aan je IQ.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenWeer zo'n typisch belgische situatie.
Iedereen weet dat er gechipt wordt, maar niemand durft regels maken.
Pas als er accidenten gebeuren, en het komt boven, dan wordt de eigenaar (en misschien ook de chiptuner) de pineut.
Rechtsonzekerheid alom.
En dan weer, waar ligt de grens?
Een geknepen 143pk tunen naar de originele 163pk zal dan door advokaten rechtgepraat worden, maar een 120 pk tunen naar 210 pk die niet origineel bestaat...
Eerlijk, om die reden hangt er boven elk tuningbedrijf een serieuze verantwoordelijkheid. Een goede advokaat trekt de tuner mee de boot in. Zeker als er slachtoffers vallen zal dit gebeuren om meer centen te vinden voor het vergoeden van de slachtoffers.
In D is het simpel, je kan het bij de TUV aangeven, en in je papieren laten zetten. De verzekering wordt aangepast, en iedereen weet waar hij aan toe is.
Alleen op fabrieksgarantie moet je niet meer rekenen.
Vergeet niet dat een Tüv keuring vrij duur kan uitvallen.
Versta ook niet waarom België er zo tegen is. Stel nu dat je het verschil in BIV en verzekering betaalt, dan is je hok toch legaal? Extra centen voor de staat.
Nu ja, sinds de BIV op CO2 wordt berekend, moet je wel je nieuwe uitstoot kunnen bewijzen.
BMW beweert met hun PPK officieel dezelfde CO2 en verbruik te halen...
Geert, nogmaal: graag antwoord op mijn vraag (zie boven).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenUw IQ is alvast gekend. Wordt ik , replay ipv van reply,... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDat bedoelde ik dus, met de beperking dat enkel de BTW nummers zouden moeten kloppen.
dus waarom nog steeds blijven kappen op de chiptuner.
je punt is gemaakt
zoals jeff hoeyberghs zou zeggen
ga voor een ander hol keffen
je kan misschien ook iets tegen bandenzaken beginnen, daar verkopen ze ook velgen die niet de juiste maat hebben voor sommige wagens(auto niet meer conform)
mensen die dagrijverlichting plaatsen(niet meer conform)
of tegen mensen die geurboompjes in de auto hangen(zijn misschien wel tuning boompjes :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDat bedoelde ik dus, met de beperking dat enkel de BTW nummers zouden moeten kloppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichtenals de 'tuner' een juiste factuur opsteld is het toch de verantwoordelijkheid van de klant dat hij daar het juiste mee doet
dus waarom nog steeds blijven kappen op de chiptuner.
2/ klant betaald en dus akkoord naar inhoud. Probleem twéé, klant ook in de fout.
Maw de tuner is de oorzaak van de vervalsing en de klant volgt hierin mee. inboeken betekent dus ook gebruik van valse stukken.
Niet inboeken is dan ook weer fraude. Maw ; altijd prijs !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenMocht ik meer van boekhouding kennen was ik dit wel begonnen. Of had ik al een helikopter! :-)
of een Mc Laren
Comment
Comment