Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat kan je idd wel doen, maar de staat doet wel meer zaken die eigen wettelijk gezien niet toegelaten zijn en toch blijven ze d'r mee bezig.
Misschien kan tuningkid zich daar eens mee bezig houden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
+1 Ben eens benieuwd wat voor onderbouwd antwoord "the Kid" daar op heeft.
Heb ik een paar honderden blz. (zal het andere lijvig topic zijn) geleden ook al eens geschreven. Heb toen nog een karikatuur van Don Quichot tegen de windmolens bij gezet.
Je hoort van die acties tegen de staat en invoerders niets.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
@tuningkid, kan je dan niet beter de staat belgie aanklagen.
want ze innen dus BTW op diensten die verboden zijn!
1) De overheid is niet verantwoordeljk voor de tuners' daden, wel voor het toezicht en de naleving van 's lands wetten.
2) Facturatie van een overtreding/misdrijf is geen vrijgeleide.
3) Opbrengsten (productum sceleris) kunnen worden verbeurd verklaard, evenals het voertuig zélf (objectum sceleris) en de werktuigen (instrumentum sceleris) (art 42 1° en 2°, Strafwetboek).
3) Opbrengsten (productum sceleris) kunnen worden verbeurd verklaard, evenals het voertuig zélf (objectum sceleris) en de werktuigen (instrumentum sceleris) (art 42 1° en 2°, Strafwetboek).
En wat als ik men wagen op een depanneur zet en tot bij een tuner ga en ik kan hem opt einde van de straat al terug er afzetten om te rijden, dat kunnen ze toch nooit controleren
Nee maar dan heb je als tuner wel al het mogelijke gedaan wat je kan doen Dan ligt de verantwoordelijkheid overduidelijk bij diegene die de tuning laat uitvoeren (nu ligt ze daar ook, maar minder duidelijk)
hoe gaan ze bewijzen als je buiten rijdt dat je voor een chiptuning bent gekomen, de meeste 'chiptuners' doen nog wel meer zaken dan enkel chiptunen
Als tuners software kunnen uitlezen, dan kunnen de overheidsdiensten dat ook als ze willen uiteraard En er is nog altijd de testbank en de visuele check ... Ik hoop dat niemand er vanuit gaat dat welke vorm van tuning dan ook niet opspoorbaar is ...
tabak is enkel verkoop van produkt (onderhevig aan reglementering).
chiptuning is verkoop én plaatsing van dat produkt (dienst). (mededader in het geval van verboden verbouwingen aanbrengen aan het voertuig)
nope, de handelaar is geacht en verplicht elk aangeboden voertuig na te checken (papieren) en ook in te boeken.
"andere zaken" zijn geen excuus voor de begane inbreuken.
Welke inbreuken? Tuning is niet verboden, in geen enkele vorm.
1) De overheid is niet verantwoordeljk voor de tuners' daden, wel voor het toezicht en de naleving van 's lands wetten.
2) Facturatie van een overtreding/misdrijf is geen vrijgeleide.
3) Opbrengsten (productum sceleris) kunnen worden verbeurd verklaard, evenals het voertuig zélf (objectum sceleris) en de werktuigen (instrumentum sceleris) (art 42 1° en 2°, Strafwetboek).
Ik ben absoluut tegen tuning en ik vind iedereen die dat laat uitvoeren dom.
Maar wat jij hier komt vertellen is ook dom en wat citeren uit een wetboek helpt daar niet aan als je aan de basis al de bal volledig misslaat
Mijn vrouw heeft een mooie positie binnen één van de grootste autoverzekeringen van België en zij heeft nog NOOIT gehoord dat een auto werd gecontroleerd op vermogen na een (zwaar) ongeval.
En als dit zou gebeuren is dat ALTIJD op vraag van de bestuurder van de tegenpartij, maar dan moet het vermoeden gegrond en relevant zijn. Als je natuurlijk 27 spoilers en stickers op je auto plakt en bij iedereen pocht dat je auto gechipped is en je rijd dan tegen iemand die ervan weet, dan kan je problemen krijgen en dan nog.
Dit staat natuurlijk compleet los van het feit of chippen al dan niet slecht is voor je wagen...
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Is het mogelijk om een 2013 mini one naftje naar iets meer vermogen te brengen zonder alles teveel onder druk te zetten? en vooral, wat gaat dat kosten?
het is er eentje met 55KW, die normaal 72KW zou hebben maar door mini begrenst wordt.
je voelt dat dat ding op een onprettige manier begrenst is en zou het graag terug naar die 72kw brengen of een beetje meer aangezien alle onderdelen toch op die kracht berekend is lijkt me.
en voor er een aantal gaan zagen, ja ik had dat duurder model moeten pakken, maar ik kon destijds niet in de toekomst kijken en zien dat dit ding mijn tijdelijke daily zou worden.
en toen was het € 1500 meer voor die paar kw'tjes bij mini, dan is het goedkoper om te tunen naar het gewone vermogen lijkt me.
Is het mogelijk om een 2013 mini one naftje naar iets meer vermogen te brengen zonder alles teveel onder druk te zetten? en vooral, wat gaat dat kosten?
het is er eentje met 55KW, die normaal 72KW zou hebben maar door mini begrensd wordt.
je voelt dat dat ding op een onprettige manier begrenst is en zou het graag terug naar die 72kw brengen of een beetje meer aangezien alle onderdelen toch op die kracht berekend is lijkt me.
en voor er een aantal gaan zagen, ja ik had dat duurder model moeten pakken, maar ik kon destijds niet in de toekomst kijken en zien dat dit ding mijn tijdelijke daily zou worden.
en toen was het € 1500 meer voor die paar kw'tjes bij mini, dan is het goedkoper om te tunen naar het gewone vermogen lijkt me.
Volgens de site van heinz, brengen ze hem naar 105 pk en 150 Nm koppel, dat zijn toc mooie waarden voor zo'n minike
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Als tuners software kunnen uitlezen, dan kunnen de overheidsdiensten dat ook als ze willen uiteraard En er is nog altijd de testbank en de visuele check ... Ik hoop dat niemand er vanuit gaat dat welke vorm van tuning dan ook niet opspoorbaar is ...
Welke inbreuken? Tuning is niet verboden, in geen enkele vorm.
ik heb het over chiptuning, niet "tuning"
tuning is een breed begrip
niet elke vorm van tuning is verboden
chiptuning is opgenomen in de lijst van verboden verbouwingen en is dus wel degelijk verboden
chiptuning is opgenomen in de lijst van verboden verbouwingen en is dus wel degelijk verboden
"Voor op de openbare weg" vergeet je er dan gemakkelijkheidshalve bij te zetten? Het is net die nuance die er voor zorgt dat je hele strijd tegen tuningbedrijven nergens op slaagt
"Voor op de openbare weg" vergeet je er dan gemakkelijkheidshalve bij te zetten? Het is net die nuance die er voor zorgt dat je hele strijd tegen tuningbedrijven nergens op slaagt
Dus jij gaat ervan uit dat er dagelijks tientallen voertuigen getuned worden voor "off-road" ?
Dus jij gaat ervan uit dat er dagelijks tientallen voertuigen getuned worden voor "off-road" ?
Nee, maar de verantwoordelijkheid ligt bij de mensen die de tuning op de openbare weg gebruiken. Dus de chiptuner doet hier niks terzake.
PS: Lees jij eigenlijk wel is wat andere mensen posten buiten de dingen die in je kraam passen? Ik heb hier al meermaals aangegeven dat ik niks met tuning in welke vorm dan ook, voor de openbare weg, heb.
Comment