Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    da kan zijn, ken er de ballen van

maar de rest van die onderdelen zijn toch niet gelijk aan een cooper, ofwel?

Indien wel zou ik u eens laten gaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Indien wel zou ik u eens laten gaan!
      dan wordt dat een heel tof bakske om mee rond te bollen!
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        idd, best wel.

want ik verschiet er van hoe plezant dat minike rijdt, zelfs met zo weinig vermogen
        Inderdaad, de onze heeft er 110 maar rijdt heel vinnig.
        Je hebt niet meteen nood aan meer pk's.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
          Dat vind ik vreemd, want de tegenpartij heeft daar toch geen enkel belang bij, enke de eigen verzekeraar?

Hangt af of je in fout bent of in recht he. Indien de tegenpartij een argumentatie kan maken op het europees aanrijdingsformulier dat zij vermoeden dat de auto gechipped is en het is relevant voor het ongeval (maar wanneer is dat) dan kan dat eventueel ingeroepen worden door de expert, maar ik zeg het zij doet dit al meer dan 7 jaar (dagelijks 60 a 70 dossiers) en ze heeft dit nog nooit geweten.
          Dus ik denk/weet dat het eerder bangmakerij is van de tegenstanders. (Ik zeg hierbij niet dat ik een voorstander ben)

Op zich heeft het vermogen van een auto geen effect bij 99,9 % van de ongevallen (voorrang van rechts, kop staart, ed) maar het klopt wel dat er een ander vermogen ingeschreven staat dan dat hij effectief heeft.
          Maar zolang je dat niet aan de grote klok gaat hangen... wie weet dat dan?
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Och ik laat al 20 jaar chiptuning doen op mijn auto's,nog nooit problemen gehad bij garantie of bij een ongeval.....

Comment

• Het gaat niet enkel over het feit of de chiptuning in causaal verband staat met het ongeval of de (omvang van de) schade. De verzekeraar sluit de verzekeringsovereenkomst af op basis van de feitelijke gegevens, voornamelijk je 'gele kaart' met daarop o.m. het motorvermogen. Als jij verzwijgt dat het motorvermogen d.m.v. chiptuning inmiddels hoger is dan wordt de verzekeraar verkeerd ingelicht en dus de overeenkomst gesloten op onjuiste voorstelling van feiten door de verzekerde. In die optiek kan de verzekeraar deze foutieve voorstelling van feiten aangrijpen om de verzekeringsovereenkomst als onbestaande te beschouwen. Met alle gevolgen van dien: zelf dokken (of regres door verzekeraar indien hij reeds uitbetaald heeft), dagvaarding voor politierechtbank wegens niet verzekerd rondrijden en inbeslagname van het niet verzekerde voertuig.
              Ok, in de praktijk zal het misschien allemaal niet zo'n vaart lopen, maar zoals door Tuningkid en Jakkel aangehaald heeft elke aannemer ook een informatieplicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                Het gaat niet enkel over het feit of de chiptuning in causaal verband staat met het ongeval of de (omvang van de) schade. De verzekeraar sluit de verzekeringsovereenkomst af op basis van de feitelijke gegevens, voornamelijk je 'gele kaart' met daarop o.m. het motorvermogen. Als jij verzwijgt dat het motorvermogen d.m.v. chiptuning inmiddels hoger is dan wordt de verzekeraar verkeerd ingelicht en dus de overeenkomst gesloten op onjuiste voorstelling van feiten door de verzekerde. In die optiek kan de verzekeraar deze foutieve voorstelling van feiten aangrijpen om de verzekeringsovereenkomst als onbestaande te beschouwen. Met alle gevolgen van dien: zelf dokken (of regres door verzekeraar indien hij reeds uitbetaald heeft), dagvaarding voor politierechtbank wegens niet verzekerd rondrijden en inbeslagname van het niet verzekerde voertuig.
                Ok, in de praktijk zal het misschien allemaal niet zo'n vaart lopen, maar zoals door Tuningkid en Jakkel aangehaald heeft elke aannemer ook een informatieplicht.

Ja dat klopt, maar op welke basis gaan verzekeringen dit controleren? Weet jij hoeveel ongevallen er gebeuren per dag in België alleen? Een verzekering kan dit gewoon niet bekostigen om alle auto's softwarematig te laten controleren. Als je idd 22" velgen hebt liggen op een corsa of een ibiza, iets wat zichtbaar is, daarbij heb je kans dat het niet vergoed wordt indien dit geen "standaard" uitrusting is.
                Maar software matig of motorisch iets onzichtbaar veranderen, wordt niet gecontroleerd door verzekeringen.

Das eigenlijk net hetzelfde als te snel rijden. Als je 150 km/h rijdt in België op de autostrade en je komt iets tegen ben je dan verzekerd of niet denk je?

Even iets anders.

Wist je zelfs dat de wettelijke maximale promille en de max promille tot waar de verzekering terug betaald niet hetzelfde zijn? Dus je kan (binnen een kleine marge) toch positief blazen maar wel verzekerd zijn.... Raar land ik weet het

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                  Das eigenlijk net hetzelfde als te snel rijden. Als je 150 km/h rijdt in België op de autostrade en je komt iets tegen ben je dan verzekerd of niet denk je?
                  Ja. Maar wat wil je daarmee aantonen?
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                    Ja. Maar wat wil je daarmee aantonen?

Volgens de wet mag je daar ook maximaal 120 km/h dus als de verzekering kan aantonen dat je sneller reed, kan ze ook zeggen dat je niet verzekerd bent?
                    Welke verzekering gaat dit doen, zij hebben de middelen niet om al deze dingen te controleren. Die hebben echt wel anderen dingen te doen.

DUS, heel de discussie van is het goed voor de motor of niet daar ga ik met akkoord. Dat zal een welles nietes blijven. Maar het niet doen omdat het van de verzekering niet mag dat vind ik geen argument, omdat dat NOOIT zal gecontroleerd worden. OF je moet door iemand "verraden" worden, en dan nog moet het relevant zijn voor het ongeval.

Weet jij hoeveel aangiftes ze bij mijn vrouw krijgen waarop iemand met een brommer B-klasse verklaard dat hij tegen 65 km/h gevallen is. Die mensen worden ook uitbetaald hoor. Het is iets anders als de politie een PV schrijft dat de brommer 'opgefokt is' maar dit is veel makkelijker te controleren dan een auto die 110 of 140pk heeft

Comment

• Ik heb reeds bij verschillende verzekeringsmaatschappijen de vraag gesteld wat de premie bij hen is voor mijn 1.6 HDI 110pk en voor een 2.0 HDI 136 pk, en dat zou net dezelfde prijs zijn, dus als je de eerste zou laten tunen naar de waarden van de tweede, dan maakt het geen zak uit voor de verzekering, want ze lopen geen cent mis.
                      (natuurlijk is bovenstaande enkel geldig voor die situatie, of dat voor jou persoonlijke situatie ook geld moet je steeds controleren)

Vroeger, VOOR de hervorming van de BIV was het vooral de overheid die er moeilijk over deed - of beter gezegd, kon doen, want dat hebben ze maar heel zelden echt gedaan - omdat er toen sprake was van belastingontduiking wanneer je je auto een hoger vermogen liet geven.
                      Sinds de nieuwe BIV is dat echter niet meer het geval en hebben ze ook geen enkele controle meer laten uitvoeren.
                      Last edited by knight-rider; 11/12/2013, 17:45.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Ik heb reeds bij verschillende verzekeringsmaatschappijen de vraag gesteld wat de premie bij hen is voor mijn 1.6 HDI 110pk en voor een 2.0 HDI 136 pk, en dat zou net dezelfde prijs zijn, dus als je de eerste zou laten tunen naar de waarden van de tweede, dan maakt het geen zak uit voor de verzekering, want ze lopen geen cent mis.
                        (natuurlijk is bovenstaande enkel geldig voor die situatie, of dat voor jou persoonlijke situatie ook geld moet je steeds controleren)

Vroeger, VOOR de hervorming van de BIV was het vooral de overheid die er moeilijk over deed - of beter gezegd, kon doen, want dat hebben ze maar heel zelden echt gedaan - omdat er toen sprake was van belastingontduiking wanneer je je auto een hoger vermogen liet geven.
                        Sinds de nieuwe BIV is dat echter niet meer het geval en hebben ze ook geen enkele controle meer laten uitvoeren.
                        Volgens mij gaat het verschil maken als je van onder de 180kW naar daarboven gaat. Daarboven zitten de zgn "sportwagens".

Of je nu 190kW hebt of 210kW dat maakt geen verschil in prijs voor de BA.

Comment

• op mijn verzekeringspapieren van de C (100kw) staat er 142kw. geen idee of ik meer betaal maar ik ben wel verzekerd voor de gechipte extra kw's
                          lets have some more member berries

Comment

• Ik zal hier waarschijnlijk wel een vraag stellen die reeds beantwoord is hiet in het topic, maar kan iemand me concreet zeggen waar ik best met mijn man zijn wagen bmw E90 318d 2009 terecht kan voor een goede en betrouwebare motortuning ? Wij wonen in het Oost vlaamse. ( ik wil hem dit cadeau doen voor de kerst)
                            Had hier zo tussen de regels door gelezen dat een firma eindejaarskorting geeft ? Alle tips zijn welkom.

Comment

• Oost-vlaanderen is natuurlijk wel groot.

DVX zit momenteel nog in Londerzeel en geeft inderdaad een eindejaarskorting. (Dat is al A'pen zeker?)
                              BRP zin in Willebroek, geen idee of zij een actie doen. (Dat is al A'pen zeker?)
                              APEC zit in Deinze, ook geen idee op zij een actie doen.

en dan zijn er nog tal van anderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                Oost-vlaanderen is natuurlijk wel groot.

DVX zit momenteel nog in Londerzeel en geeft inderdaad een eindejaarskorting. (Dat is al A'pen zeker?)
                                BRP zin in Willebroek, geen idee of zij een actie doen. (Dat is al A'pen zeker?)
                                APEC zit in Deinze, ook geen idee op zij een actie doen.

en dan zijn er nog tal van anderen.
                                Mariakerke Gent om precies te zijn.

Comment

• ik zou nu niet op een paar km's kijken om een goede tuning te laten doen, liever 100km rijden om zeker te zijn dan om bij een boerke om de hoek te gaan bij wijze van spreke.
                                  BMW X5 45e

Comment

Ja dat klopt, maar op welke basis gaan verzekeringen dit controleren? Weet jij hoeveel ongevallen er gebeuren per dag in België alleen? Een verzekering kan dit gewoon niet bekostigen om alle auto's softwarematig te laten controleren. Als je idd 22" velgen hebt liggen op een corsa of een ibiza, iets wat zichtbaar is, daarbij heb je kans dat het niet vergoed wordt indien dit geen "standaard" uitrusting is.
                                    Maar software matig of motorisch iets onzichtbaar veranderen, wordt niet gecontroleerd door verzekeringen.

Jouw voorbeelden zijn een beetje bij de haren getrokken. Je voertuig wordt verzekerd op basis van de catalogus waarde. Of je nu 22 duimers hebt gelegd zal geen verschil maken. Wat wel bijdraagt tot bepaling van de verzekeringspremie is het motorvermogen en daarvoor kijkt de verzekeraar naar je gele kaart. Is het vermogen inmiddels verhoogd dmv chiptuning en je hebt dit niet gemeld dan geef jij verkeerde gegevens aan je verzekeraar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                      Jouw voorbeelden zijn een beetje bij de haren getrokken. Je voertuig wordt verzekerd op basis van de catalogus waarde. Of je nu 22 duimers hebt gelegd zal geen verschil maken. Wat wel bijdraagt tot bepaling van de verzekeringspremie is het motorvermogen en daarvoor kijkt de verzekeraar naar je gele kaart. Is het vermogen inmiddels verhoogd dmv chiptuning en je hebt dit niet gemeld dan geef jij verkeerde gegevens aan je verzekeraar.

Jawel, want die auto werd niet met die velgen aangekocht en ook niet gehomologeerd, dus zijn ze niet verzekerd. Geraak je trouwens ook niet mee door de keuring.
                                      Alle aanbouwdelen spoilers, andere lampen, andere uitlaten ed zijn allemaal niet mee verzekerd. (ik bedoel geen m-pakket ofzo he)

Er is niemand bij de verzekeringen die zich gaat bezig houden met het vermogen van de auto te controleren na elk ongeval. Enkel bij het afsluiten van een polis omdat ze daarop hun premie berekenen. Maar ook dit is niet echt een juiste berekening waarom moet een auto met 100 kw meer kosten dan een auto met 160 kw? Nu goed dat is eenmaal hoe ze het berekenen zoals vroeger de BIV die is ook anders nu.

Comment

Jawel, want die auto werd niet met die velgen aangekocht en ook niet gehomologeerd, dus zijn ze niet verzekerd. Geraak je trouwens ook niet mee door de keuring.
                                        dat is niet waar
                                        Voor alle andere afmetingen (niet-oorspronkelijk), dient de buitendiameter van de band overeen te komen met de buitendiameter van één van de originele banden met een tolerantie van -2% en +1,5%.

1.1.2 Velgen
                                        De afmetingen van de niet-oorspronkelijke wielen/velgen worden aanvaard voor zover :
                                        • Het spoor binnen de tolerantie van 2% verhoging t.o.v. de oorspronkelijke spoorbreedte niet overschrijdt : 2% voor de wagens, 4% voor de terreinvoertuigen.
                                        dit is voor de keuring

Comment

Volgens de wet mag je daar ook maximaal 120 km/h dus als de verzekering kan aantonen dat je sneller reed, kan ze ook zeggen dat je niet verzekerd bent?
                                          Welke verzekering gaat dit doen, zij hebben de middelen niet om al deze dingen te controleren. Die hebben echt wel anderen dingen te doen.
                                          Die redenering klopt niet, hoor.

Een BA-verzekering dient net om de schade aan de andere partij te vergoeden, indien je een fout begaat: geen voorrang verlenen, onaangepaste snelheid, ...
                                          Het is dus zeker niet zo dat je niet verzekerd bent indien je iets doet wat volgens de wet niet mag; integendeel.

De verzekeraar kan de door haar betaalde schade verhalen op haar verzekerde, ondermeer "in geval van opzettelijk verzwijgen of opzettelijk onjuist meedelen van gegevens betreffende het risico bij het sluiten of in de loop van de overeenkomst". Een belangrijk gegeven wat betreft het risico is het vermogen van de motor. Als je dat opzettelijk onjuist vermeldt (bvb na chiptuning) dan kan de verzekeraar regres uitvoeren.

Over de pakkans spreek ik met niet uit.
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X