Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hozee, hou uw mond gewoon man. Je raaskalt en lult er maar wat op los. En schrijf die kleur van uw BMW in uw onderschrift eens juist, het is 'sapphire black' en niet 'sapphier black'. Maar hé, 't zal aan m'n IQ liggen waarschijnlijk.
En hoe gaan die maatschappijen nog op een aanvaardbare manier claims behandelen als iedereen dezelfde premies betaalt? Er is ook een economische realiteit om rekening mee te houden.
Daar zeg je wat maar de economische realiteit kun je heel ruim nemen of als het kan.....heel dicht richting je portefeuille laten afvloeien...onder het mom van de wet...
Daar zeg je wat maar de economische realiteit kun je heel ruim nemen of als het kan.....heel dicht richting je portefeuille laten afvloeien...onder de mom van de wet...
kan iemand van de moraalridders mij vertellen waar het verschil zit tussen een tuningfirma en een officiele dealer die ECU aanpassingen doet voor vb de automaat?
aangezien dit ook als chiptuning aanzien word
Statistieken zijn theorie..en het is wanneer de theorie niet wordt getoetst aan de praktijk dat de gatenkaas ontstaat.
Nu ben je toch wat uit je nek aan het kletsen hoor. De verzekeringsmaatschappijen houden cijfers bij van het aantal ingediende ongevallen per leeftijd, woonplaats, geslacht,... Daaruit berekenen ze een risico. Een verhoogde kans op een ongeval. Dat wil niet zeggen dat een jonge kerel per definitie morgen een ongeval heeft en zijn 50 jarige pa nooit.
Nets zoals roken een verhoogd risico op allerlei ziektes heeft. Of is dat ook een theorie?
ik haal mijn vooropgestelde fabriekswaardes niet na tests op de rollenbank. Ik vraag de chiptuner om dit aan te passen zodat ik de fabriekswaardes wel heel (en niet meer). Als ik jullie commentaar mag geloven, dan ben ik dus volgens die wet in fout...
Ik heb nog een auto hier staan (eentje van '87) waar het motorvermogen werd gemeten zonder de bijkomende aggregaten (dus zonder waterpomp, alternator, versnellingsbak) en luchtfilter. Ik rijd dus eigenlijk rond met een auto die de waardes niet haalt en toch betaal ik daarvoor. Ik verander de setup zodat ik die waardes wel haal. Dan ben ik dus ook illegaal bezig...
Tja, en dat is nu typisch een voorbeeld van de wet die geen rekening houdt met andere variabelen... Verder niks illegaals dus. Maar gaan wij hier als leken de puntjes op de "i" zetten?...pfff
Hozee, hou uw mond gewoon man. Je raaskalt en lult er maar wat op los. En schrijf die kleur van uw BMW in uw onderschrift eens juist, het is 'sapphire black' en niet 'sapphier black'. Maar hé, 't zal aan m'n IQ liggen waarschijnlijk.
Ja man je hebt gelijk wat GVD is er in mijn kop geslopen om da verkeerd te tikken. Maar als je mij daar op wilt pakken...ok. Toch bedankt want ik schaam mijzelf...kan NIET..
Na de ban van Ford-power vreesde ik ervoor dat het hier wat saaier ging worden.
Maar het blijft hier toch even plezant.
Zal dit hier maar plaatsen:
Hallo,
Ik vrees dat ik je zal moeten
teleurstellen:
Heel belangrijk om weten: het is sedert meerdere jaren in
België verboden om nog motorvermogenwijzigingen door te voeren, noch verhoging,
noch verlaging van het vermogen.
Het ministerie van transport weigert
namelijk om nog attesten te maken mbt wijzigingen van het vermogen.
Concreet
betekent dit we geen programmaties meer doen voor een wijziging, omdat het niet
meer wettelijk is. (ook als jullie het zouden kunnen zou dit niet wettelijk
zijn).
Het is daarom aan te raden, hoe spijtig het ook is, om de kit
niet te monteren, en de wagen standaard te laten.
Nb: Deze regel is sedert
meer dan drie jaar in voege, ook voor BMW.
Sorry dat we hier geen extra
business kunnen genereren, maar helaas.
Maar uiteindelijk zijn het niet de tuners, invoerder of de overheid die een fout maken, maar enkel diegene die met hun gechiptunede wagen op de openbare weg gaan rijden.
Iedereen doet wat hij wil voor mij, maar de verantwoordelijkheid afschuiven of negeren of ontkennen moet je dan ook niet gaan doen.
O jawel hoor. Heeft niets met verantwoordelijkheid afschuiven te maken. Zoals je zelf schrijft is het verboden om je motor niet conform je gelijkvormigheidsattest te laten rond bollen. Maar...de overheid heeft hier de grootste schuld aan, gevolgd door de invoerders, tuners, verzekeraars, TC en uiteindelijk hij die zijn bolide op de openbare weg laat rijden.
Het is dankzij de laksheid van de overheid dat dit (gelukkig) allemaal kan. De overheid heeft andere prioriteiten, zoals de cannabisplantages. Die mogen er ook niet zijn, maar velen wagen zich daar ook aan.
Bij Audi laat je gewoon je wagen tunen door een, door de fabriek erkend tuner met garantie wel te verstaan. Wagen komt gewoon af met de gewone homologatie hoor, zonder enige aanpassing, en langs welke weg komt die het land in denk je?
Mocht de wet aangepast worden, met als vb. "wagen mag/kan niet verzekerd worden indien de wagen niet conform het homologatiedokument is. Controle te voldoen door de verzekeringsmaatschappij" Hopelijk komt het er nooit van maar wat gaan de verzekeringen dan doen?
Technische keuring van hetzelfde. De eerste jaren moet je toch niet naar de keuring, so what? Whàt is't problém?
De overheid gaat zich voorlopig niet anders opstellen. Waarom zouden ze (wat echter niet erg slim is), 40% van de kamer/parlement/senaat-leden rijden ook met gechipte voertuigen rond + de Coyote er nog bovenop.
Moest de overheid zich echter wel bewust in deze materie vastbijten, zouden ze beter motor/chip-tuning wel toestaan en via deze weg nog extra inkomsten vergaren. Eens zien of er dan nog tienduizenden gaan rond rijden met een gechipt voertuig, want nu willen ze dat wel omdat ze meer vermogen krijgen voor hetzelfde belastingsgeld maar vrees dat het een pak minder zal zijn als er extra kosten opzitten. Alleen de "die hards" van het AF gaan dit nog met plezier betalen.
Dus de mensen die dit willen doen moeten helemaal niet met de vinger gewezen worden, zij komen slechts als laatste omdat hen de kans geboden wordt.
90% wan wat "the Kid" hier neerschrijft is correct (zou iedereen ondertussen al wel mogen weten) maar... zijn bijdragen zouden hier allang moeten uitgefilterd zijn en in het topic "Hoe legaal het vermogen van een voertuig opdrijven"moeten gezet worden. M.a.w. iemand houd hem een hand boven het hoofd, want die jongen is ziek...
In dit topic gaat het over wie is de beste chiptuner anno 2013 is, en voor mij ziet dit lijstje er als volgt uit:
1°) BR performance (net zoals in '12 & '11)
2°) PPE (en wel omdat ze een TT met slecht afgesteld motormanagement van fabriek af terug hebben gestuurd)
3°) Heinz
En als nieuwkomer/opkomend talent:
-DVX
Ik heb deze bijdrage niet onder dwang moeten neerpennen...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
In die brief die Jakkel hier toont staat LETTERLIJK dat er GEEN ENKELE chiptuning mag gebeuren. En nog zijn er hier die het tegendeel beweren. Dat is ronduit lachwekkend :-)
Zoals El Greco het zegt hebben de meesten hier geluk dat er een soort laksheid van de staat uit is.
In die brief die Jakkel hier toont staat LETTERLIJK dat er GEEN ENKELE chiptuning mag gebeuren. En nog zijn er hier die het tegendeel beweren. Dat is ronduit lachwekkend :-)
Zoals El Greco het zegt hebben de meesten hier geluk dat er een soort laksheid van de staat uit is.
waar lees je dat? er staat "het is sedert meerdere jaren in
België verboden om nog motorvermogenwijzigingen door te voeren, noch verhoging,
noch verlaging van het vermogen."
groot verschil hoor.
waar lees je dat? er staat "het is sedert meerdere jaren in
België verboden om nog motorvermogenwijzigingen door te voeren, noch verhoging,
noch verlaging van het vermogen."
groot verschil hoor.
Staat er wel. Die uitleg hierboven komt van BMW Belux, die brief die ik gepost heb was een brief van de FOD Mobiliteit en Vervoer aan Vastec. Enfin, 't komt erop neer dat invoerders, advocaten, de overheid,... verkondigen dat het niet mag. Als je dan gewoon de bewijzen post, wordt je verscheten voor debiel en onnozelaar. Tsja... . Van mij mag iedereen doen wat 'm wilt, als jullie graag jullie kar laten doperen, doe maar. Aan mijn kar komen ze niet aan. Maar kom niet vertellen dat het allemaal doodnormaal is en dat alles binnen een wettelijk kader gebeurt.
Wie beweert hier dat chiptuning legaal is? Niemand toch?
Het lijkt mij hier meer te gaan van hoe erg het sommigen vinden dat anderen het wel doen terwijl het niet toegelaten is en dat zelfs met dikke bewijzen zoals hierboven.....Oooh die stouterikken !!... Echt zielig.
Gelukkig zijn er mensen met gezond verstand zoals bijv. kefkie, El Greco en knight-rider ...en anderen die ik vergeet..
BTW Jakkel, zou je signature ook maar eens aanpassen want het is niet "empakket" maar "M-pakket". Ik zou zeggen: Zorg eerst dat je eigen tuin in orde is voor je over die van een ander begint.....maar toch bedankt.
Wie beweert hier dat chiptuning legaal is? Niemand toch?
Het lijkt mij hier meer te gaan van hoe erg het sommigen vinden dat anderen het wel doen terwijl het niet toegelaten is.....Oooh die stouterikken !!... Echt zielig.
En nu is 't plots illegaal!! Ecotuning enzomeer mocht toch??
BTW Jakkel, zou je signature ook maar eens aanpassen want het is niet "empakket" maar "M-pakket". Ik zou zeggen: Zorg eerst dat je eigen tuin in orde is voor je over die van een ander begin.
M-pakket??! Dat wist ik nu echt niet! Mijn onderschrift is dan ook de serieusheid zelve. Kruip terug in uw hol man.
Comment