Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @brechen: Denk je nu echt dat fijn afstelling enkel met extra pk's heeft te maken?
    En stel dat je er een pk of 10 meer door krijgt, denk je echt dat de wet daar zich druk over gaat maken? D'r bestaat ook zoiets als marges of denk je dat de opgegeven waarden door de fabrikant altijd juist zijn?

Moet er wel bij vermelden dat ik in mijn vorig commentaar foutief het woord "tuning" in de Nederlandse context heb gebruikt, wat ik reeds heb gecorrigeerd, mijn excuses daarvoor.
    Last edited by ; 15/12/2013, 14:39.

Comment

• Is dat gezever hier nu nog bezig?? Is er geen ander topic om die discutie te voeren? Pffft. Het gaat over de tjoeners, niet over het wettelijk kader of wat dan ook.
      2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

• Je hebt meer dan gelijk maar probeerde iets duidelijk te maken. Misschien tevergeefs maar toch..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          Je hebt meer dan gelijk maar probeerde iets duidelijk te maken. Misschien tevergeefs maar toch..
          Hozee, was ook niet specifiek op jou bedoeld, maar int algemeen. Snap echt niet dat de mods niet ingrijpen. Tuningkind zen stanpunt is onderhand wel duidelijk. Het evangeliseren hiervan (plus persoonlijke aanval van personen hier) in verschillende topics, wat een enorme vervuiling vh topic opzich meebrengt, is zeer storend.
          2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Voor zover ik het kan inschatten heeft motortuning helemaal NIETS te maken met extra pk's. Tuning betekent letterlijk "fijn afstelling" en d'r is geen enkele wet die fijn afstelling kan veroordelen, GEENEEN!!

Maar ja, je moet wel de definitie van de Engelse term "tuning" wel snappen om te weten waar je over praat want "tuning" heeft an sich niet enkel iets met de motor te maken maar gaat over de hele afstelling van een auto. (Geen foorkarren eh!)

Welke wet gaat mij tegenhouden om m'n auto 0,5l per honderd minder te laten verbruiken bij dezelfde pk's door "fijn AFSTELLING"????..Komop betweters...En ja, extra pk's door "FIJN AFSTELLING" is illegaal...maar dat is al serieus afgezaagd...geeuw!!
            Kerel... Dus jij beweert dat een tuningboerke van om de hoek de auto beter kan afstellen dan een team van ingenieurs van de fabrikant zelf. In een klimaat waarbij verbruik en CO2 sowieso al belangrijk zijn.

Chiptuning is in 99% van de gevallen voor extra vermogen.

Heel uw litanie over de "vertaling" van tuning slaat nergens op. Er zijn tal van wetteksten, columns van advocaten etc die stellen dat elke vorm van motortuning verboden is. Toch blijf jij halsstarrig beweren dat er nergens iets over geschreven staat.

Als de chipboer je auto chipt, dan is de software niet meer standaard.

Gaat de overheid daarop controleren? Neen.

Gaat de verzekering eens extra kijken bij blikschade? Neen.

Gaat de verzekering eens extra kijken bij een dodelijk ongeval of zwaar lichamelijk letsel? Vermoedelijk wel.

En net in dat laatste geval heb je dikke spruitjes.

Verzekeringen doen alles om zo weinig mogelijk te moeten betalen.

Comment

• dus auto verzekeren op het nieuw verkregen vermogen en je zit veilig
              fabrikanten hebben trouwens geen tijd om per motor software te gaan aanpassen he, elk model in de fabriek krijgt dezelfde image op de ECU
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Kerel... Dus jij beweert dat een tuningboerke van om de hoek de auto beter kan afstellen dan een team van ingenieurs van de fabrikant zelf. In een klimaat waarbij verbruik en CO2 sowieso al belangrijk zijn.
                Wil mij hier niet in de never ending story moeien maar je zou er nog van verschieten hoeveel kemels er door die mannen geschoten worden en hoeveel oplossingen er komen van mensen die geen ingenieur zijn in de fabriek of van externen die om hulp worden gevraagd. (niet alleen wat de motoren betreft)
                Zoals je zelf zegt "In een klimaat waarbij verbruik en CO2 sowieso al belangrijk zijn" weet je dan ook dat bepaalde motoren niet op hun best draaien enkel en alleen om die waarden te halen.
                Verder ga ik hier niet op in want ik wil niemand in diskrediet brengen en blijkbaar is het overal hetzelfde.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• hier kan je inderdaad pagina's hetzelfde lezen
                  mijn pakken popcorn zijn op en ga een hele lading nieuwe halen

@tuningkid vroeger dacht de mensen ook dat de aarde plat was enkel mensen vertelde toen dat de aarde rond was
                  deze werden op de brandstapel gegooid.

jij bent zo iemand die nog denkt dat de aarde plat is
                  Last edited by ; 15/12/2013, 16:58.

Comment

• We kunnen wel zeggen dat we ondertussen weten dat elke vorm van motortuning in België volgens de letter van de wet uitgesloten is.
                    Hozee meent echter slimmer te zijn. Dus heren voorzie uw kar gerust van een ander vermogen en Hozee neemt nadien met de glimlach elke verantwoordelijkheid betreffende dat vermogen van uw kar op zich. Everybody happy toch ?
                    Last edited by ; 15/12/2013, 17:11.

Comment

• Mannekes kan da hier aub dicht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Chiptuning is in 99% van de gevallen voor extra vermogen.

Heel uw litanie over de "vertaling" van tuning slaat nergens op. Er zijn tal van wetteksten, columns van advocaten etc die stellen dat elke vorm van motortuning verboden is. Toch blijf jij halsstarrig beweren dat er nergens iets over geschreven staat.

Als de chipboer je auto chipt, dan is de software niet meer standaard.

Gaat de overheid daarop controleren? Neen.

Gaat de verzekering eens extra kijken bij blikschade? Neen.

Gaat de verzekering eens extra kijken bij een dodelijk ongeval of zwaar lichamelijk letsel? Vermoedelijk wel.

En net in dat laatste geval heb je dikke spruitjes.

Verzekeringen doen alles om zo weinig mogelijk te moeten betalen.
                        Tuningboerke???? Man man...waar heb jij het over ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                          Mannekes kan da hier aub dicht?

Dicht? Waarom moet dat hier dicht?
                          Als het u niet aanstaat heb je nog altijd de mogelijkheid om dit topic niet te bekijken, simpeler kan het toch niet zijn he!
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Zoals reeds eerder geschreven is motortuning verboden als verbouwing aan een voertuig uit de categorie M1 ik zal hierbij trachten de link te plaatsen naar het betreffende artikel: hier klikken

Een beetje doorscrollen op ongeveer 2/3de naar beneden kun je de lijst zien van de verboden verbouwingen met als nr 26 motortuning, dus.... zoals eerder reeds geschreven er staat niet bij enkel indien het een verhoging van het vermogen tot gevolg heeft neen er staat enkel motortuning (er staat zelfs niet bij chiptuning of andere tuning).
                            Tsja, d'r staan wel wat meer "foutjes" in die tekst.
                            In de jouwe hier boven trouwens ook, motortuning is puntje 27, niet 26.
                            Zoals je zegt staat er enkel het woord "motortuning", dat is voor hen het verzamelwoord voor alle aanpassingen aan de motor die een hoger vermogen tot gevolg hebben. Dus zowel aanpassingen aan de motor zelf, als softwarematige aanpassingen (chiptuning)

De personen die de tekst opgemaakt hebben gingen er namelijk van uit dat motortuning altijd een hoger vermogen tot gevolg heeft. Dat is de reden waarom dat er niet in staat. Ergens zou en een tekst moeten circuleren waarin dit aangepast is, maar ook ik kan dit nergens vinden.
                            Het bovenstaande heb ik vernomen van GOCA en van de FOD zelf.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Dat vraag ik mij ook af, de gemiddelde landbouwer kent volgens mij niks van motortuning.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Het spijtige aan heel dit verhaal is dat bepaalde personen hier bij hoog en bij laag bepaalde beweringen neerschrijven maar dat ze dit naderhand niet kunnen (of willen) staven, en Geert er staan bij mijn weten nog geen gevangenis straffen op het rondtoeren met een voertuig dat niet in overeenstemming is, dus het zal wel meevallen zeker met het moeten bijbouwen om die reden .

Overtredingen worden gestraft met geldboetes van 10 EUR tot 10.000 EUR en/of een gevangenisstraf van 8 dagen tot 3 jaar (art. 4 wet van 21 juni 1985 betreffende de technische eisen waaraan elk voertuig voor vervoer te land, de onderdelen ervan, evenals het veiligheidstoebehoren moeten voldoen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Dicht? Waarom moet dat hier dicht?
                                  Als het u niet aanstaat heb je nog altijd de mogelijkheid om dit topic niet te bekijken, simpeler kan het toch niet zijn he!
                                  Omdat het al dan niet legaal zijn van tuning niet de titel van dit topic is? En na honderden bladzijden dezelfde zever over 'hoe interpreteer ik een bepaalde tekst'... het stillekes aan genoeg is niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                    Ik heb me lang afgevraagd wat wij en BR ooit in zijn weg hebben gelegd.
                                    Jullie brengen mensen en natuur in gevaar met dat geknoei en gepruts aan ecu's, wetende dat het verboden is.
                                    Uw informatie aan de "klanten" beperkt zich steeds tot "effe uwen verzekerings-makelaar bellen" is zéér misleidend.

Comment

Over uw vriendje in Willebroek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                        Omdat het al dan niet legaal zijn van tuning niet de titel van dit topic is? En na honderden bladzijden dezelfde zever over 'hoe interpreteer ik een bepaalde tekst'... het stillekes aan genoeg is niet?
                                        Als ge zo begint kunnen ze ineens 80% van het forum sluitem, want er word bijna over geluld over vanalles behalve waarover het topic eigenlijk wel gaat.

En euh, honderden bladzijden? Hier zitten we toch nog maar aan 71, en een bepaald percentage daarvan (al is het maar een klein) handeld wel nog over de essentie van het topic. Dus die honderden van jou is wel heeeeel sterk overdreven.

En tot slot, zoals ik al zei, als het je niet aanstaat, dan kom je hier toch gewoon niet kijken, ander topics (die evenzeer volgeluld zijn over vanalles behalve waarover het initieel ging) genoeg, en er zal daar wel iets tussen zijn dat je wel aanstaat zeker?
                                        En moest dat niet het geval zijn, dan kan je beter je conclusies trekken en het forum verlaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                          Jullie brengen mensen en natuur in gevaar met dat geknoei en gepruts aan ecu's, wetende dat het verboden is.
                                          Uw informatie aan de "klanten" beperkt zich steeds tot "effe uwen verzekerings-makelaar bellen" is zéér misleidend.
                                          Mensen en natuur in gevaar brengen?
                                          Leg dat maar eesn goed uit, want uwe logica die daar achter zit wil ik wel eens horen.

Comment

Working...
                                          X