Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Mensen en natuur in gevaar brengen?
    Leg dat maar eesn goed uit, want uwe logica die daar achter zit wil ik wel eens horen.
    MENS = de klant die zich laat overtuigen/misleiden door de geldgeile tjoeningboer met de zever dat het "allemaal geen kwaad kan" en "het niet zo een vaart zal lopen". Tot er iets mis loopt en de tjoeningkweker u dan verrast met het standaard antwoord : "dan had ge maar niet moeten tjoenen hé".

NATUUR = niet die platgereden pisbloemen maar de gewijzigde uitstoot na "tjoening".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      MENS = de klant die zich laat overtuigen/misleiden door de geldgeile tjoeningboer met de zever dat het "allemaal geen kwaad kan" en "het niet zo een vaart zal lopen". Tot er iets mis loopt en de tjoeningkweker u dan verrast met het standaard antwoord : "dan had ge maar niet moeten tjoenen hé".

NATUUR = niet die platgereden pisbloemen maar de gewijzigde uitstoot na "tjoening".
      meeste auto's verbruiken minder na een goede tuning=>minder uitstoot dus goed voor de plantjes :-)

Mijn eerste wagen een fiesta 1.4tdci van 5l/100km naar 4,3l/100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
        meeste auto's verbruiken minder na een goede tuning=>minder uitstoot dus goed voor de plantjes :-)

Mijn eerste wagen een fiesta 1.4tdci van 5l/100km naar 4,3l/100km
        gewijzigde uitstoot = andere combinatie van moleculen
        (voor het geval ge het nog niet wist : die "rook" wat uit die pijp aan de achterkant van uwen auto komt mr Drejek)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pascie Bekijk Berichten
          Ik zal hier waarschijnlijk wel een vraag stellen die reeds beantwoord is hiet in het topic, maar kan iemand me concreet zeggen waar ik best met mijn man zijn wagen bmw E90 318d 2009 terecht kan voor een goede en betrouwebare motortuning ? Wij wonen in het Oost vlaamse. ( ik wil hem dit cadeau doen voor de kerst)
          Had hier zo tussen de regels door gelezen dat een firma eindejaarskorting geeft ? Alle tips zijn welkom.
          Lol, er heeft 4 dagen geleden iemand een vraag gesteld en we zijn 209 posts verder zonder een deftig antwoord.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Lol, er heeft 4 dagen geleden iemand een vraag gesteld en we zijn 209 posts verder zonder een deftig antwoord.
            Die vrouw van de man van de bmw E90 318d 2009 in het Oost vlaamse heeft er geen goesting meer in na het lezen van de gevolgen na een motortuning.

Comment

gewijzigde uitstoot = andere combinatie van moleculen
              (voor het geval ge het nog niet wist : die "rook" wat uit die pijp aan de achterkant van uwen auto komt mr Drejek)

welke andere combinatie van moleculen? dit ga je toch wetenschappelijk moeten onderbouwen want je kletst uit te nek!

Comment

99,9% van de mensen die naar een tuner stappen om hun voertuig te laten tunen weten echt wel waar ze aan beginnen zunne.

En de natuur, die heeft er alleen maar voordeel van, want het gemiddeld verbruik na tuning is altijd LAGER, en de uitstoot van alle andere deeltjes is bij gevolg dus ook lager, want dat hangt allemaal aan elkaar vast

En dan durft u beweren dat u verstand heeft van deze materie
                In u plaats zou ik mij schamen, want u komt hier meer onzin verkopen dan de tuners zelf!!!!!!
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oei deze is duidelijk niet getuned. Want die is écht niet proper!

Comment

• we praten over minder vebruik bij goede tuning
                    dit is stoomboottuning

Comment

we praten over minder vebruik bij goede tuning
                      dit is stoomboottuning
                      Ja, tuurlijk dat.

Nog zo'n slecht getunede zeker? ==> http://youtu.be/6o6E9CPhZL4?t=2m30s

Comment

99,9% van de mensen die naar een tuner stappen om hun voertuig te laten tunen weten echt wel waar ze aan beginnen zunne.
                        Denk je dat nu echt? Bedoel je Hozee met die 0,01%?
                        Elke aannemer heeft een informatieplicht. Vergelijk het met een architect die de bouwheer moet inlichten met betrekking tot de stedenbouwkundige regelgeving. Een architect moet voorlichten welke geplande werken al dan niet vergunningsplichtig zijn. Met chiptuning kan je m.i. een analoge redenering maken. Die informatieplicht is wel degelijk relevant voor dit topic, wie is de beste chiptuner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ja, tuurlijk dat.

Nog zo'n slecht getunede zeker? ==> http://youtu.be/6o6E9CPhZL4?t=2m30s

Comment

we praten over minder vebruik bij goede tuning
                            dit is stoomboottuning
                            Ge moogt er zeker van zijn dat uw kar met die tuning zuiniger loopt, dat klopt ja.
                            Of uw kar nog aan zijn euronorm voldoet is een heel andere zaak .......

Comment

En de natuur, die heeft er alleen maar voordeel van, want het gemiddeld verbruik na tuning is altijd LAGER, en de uitstoot van alle andere deeltjes is bij gevolg dus ook lager, want dat hangt allemaal aan elkaar vast

En dan durft u beweren dat u verstand heeft van deze materie
                              In u plaats zou ik mij schamen, want u komt hier meer onzin verkopen dan de tuners zelf!!!!!!
                              Ik zal morgen een mail sturen naar de ingenieurs van BMW in München. Ze konden me dus duidelijk nog meer pk's geven mét tegelijk een lager verbruik én CO2 uitstoot!
                              Hoe durven ze!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                                Ge moogt er zeker van zijn dat uw kar met die tuning zuiniger loopt, dat klopt ja.
                                Of uw kar nog aan zijn euronorm voldoet is een heel andere zaak .......
                                dat controleren ze toch bij de keuring door de uitstoot te meten

Comment

• hier nog op de site van volvo
                                  polestar doet tuning voro volvo

en wat lezen we daar ivm milieu???

@tuningkid je kan misschien volvo aanklagen dat ze de klant niet inlichten dat het verboden is
                                  Last edited by ; 15/12/2013, 22:56.

Comment

hier nog op de site van volvo
                                    polestar doet tuning voro volvo

en wat lezen wet daar ivm milieu???

@tuningkid je kan misschien volvo aanklagen dat ze de klant niet inlichten dat het verboden is
                                    Tof, een Nederlandse site!

Comment

Tsja, d'r staan wel wat meer "foutjes" in die tekst.
                                      In de jouwe hier boven trouwens ook, motortuning is puntje 27, niet 26.
                                      Zoals je zegt staat er enkel het woord "motortuning", dat is voor hen het verzamelwoord voor alle aanpassingen aan de motor die een hoger vermogen tot gevolg hebben. Dus zowel aanpassingen aan de motor zelf, als softwarematige aanpassingen (chiptuning)

De personen die de tekst opgemaakt hebben gingen er namelijk van uit dat motortuning altijd een hoger vermogen tot gevolg heeft. Dat is de reden waarom dat er niet in staat. Ergens zou en een tekst moeten circuleren waarin dit aangepast is, maar ook ik kan dit nergens vinden.
                                      Het bovenstaande heb ik vernomen van GOCA en van de FOD zelf.
                                      U heeft inderdaad meer dan gelijk ik heb inderdaad een fout gemaakt, een paar posts hoger had ik het wel juist weergegeven, het was dus inderdaad zeer slordig van mij om dan zo'n fout te maken. Het probleem met de tekst is als dit de enige (of toch de laatste) tekst is die openbaar gemaakt is, dat dit de tekst is die moet aangenomen worden als zijnde degene die nu van toepassing is. Het kan natuurlijk altijd dat er morgen een andere tekst komt die een andere visie toelaat maar zolang ze er niet is (of toch niet openbaar gemaakt is) moeten we ons nog altijd op die laatst verschenen tekst baseren.
                                      En nogmaals voor zij die zouden twijfelen ik ben heus niet tegen tuning ofzo, ik denk enkel dat we er ons inderdaad moeten van bewust zijn dat het niet legaal is en dat het mogelijks dus gevolgen kan hebben die we liever niet hadden (gaande van verlies van garantie tot mogelijks niet correct verzekerd zijn e.a.) dus ook ik zou liever een aanpassing zien van de bestaande wetgeving zodat iedereen het op een "correcte manier" kan laten doen aan z'n voertuig indien hij dit wenst.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Daar zijn wij ons van bewust.

Comment

• dees kan niet slecht rijden denkik

BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X