Mijn nieuwe wagen (2013) is uitgerust met een VAG 2.0 CR TDI motor met 150pk/320Nm incl. DSG bak met 6 versnellingen.
Nu ben ik best tevreden over de huidige prestaties, maar het mag toch altijd een beetje meer zijn ;-)!
Aangezien niemand deze motor tot nu toe kan herprogrammeren is de enige oplossing een box/powerbox. Vanuit het verleden ga ik bij een powerbox aan een doosje weerstanden denken. Blijkbaar mag ik dat niet meer doen aangezien zelfs gerespecteerde tuningbedrijven zoals JD Engineering en Heinz deze modules gebruiken. Deze zouden per toerental en belastingsafhankelijk kunnen geprogrammeerd worden. Ze geven aan dat ECU tuning het beste blijft maar het is een mooi alternatief.
Ze geven allen aan richting 180-185pk te kunnen gaan met 400-415Nm koppel. D.w.z. van 8,5kg/pk naar 7,1kg/pk, lijkt mij een zeer voelbare verbetering?
Mijn vraag aan jullie, zijn hier mensen met deze motor die over een zogenaamde "new generation" powerbox beschikken?
Zijn er dingen waar ik op moet letten of gebruiken alle gerespecteerde tuners dezelfde powerbox?
Nu ben ik best tevreden over de huidige prestaties, maar het mag toch altijd een beetje meer zijn ;-)!
Aangezien niemand deze motor tot nu toe kan herprogrammeren is de enige oplossing een box/powerbox. Vanuit het verleden ga ik bij een powerbox aan een doosje weerstanden denken. Blijkbaar mag ik dat niet meer doen aangezien zelfs gerespecteerde tuningbedrijven zoals JD Engineering en Heinz deze modules gebruiken. Deze zouden per toerental en belastingsafhankelijk kunnen geprogrammeerd worden. Ze geven aan dat ECU tuning het beste blijft maar het is een mooi alternatief.
Ze geven allen aan richting 180-185pk te kunnen gaan met 400-415Nm koppel. D.w.z. van 8,5kg/pk naar 7,1kg/pk, lijkt mij een zeer voelbare verbetering?
Mijn vraag aan jullie, zijn hier mensen met deze motor die over een zogenaamde "new generation" powerbox beschikken?
Zijn er dingen waar ik op moet letten of gebruiken alle gerespecteerde tuners dezelfde powerbox?
Comment