Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptunen van een Audi A3/VW Golf 7/Skoda Octavia 2.0 CR TDI 150pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chiptunen van een Audi A3/VW Golf 7/Skoda Octavia 2.0 CR TDI 150pk

Mijn nieuwe wagen (2013) is uitgerust met een VAG 2.0 CR TDI motor met 150pk/320Nm incl. DSG bak met 6 versnellingen.
    Nu ben ik best tevreden over de huidige prestaties, maar het mag toch altijd een beetje meer zijn ;-)!

Aangezien niemand deze motor tot nu toe kan herprogrammeren is de enige oplossing een box/powerbox. Vanuit het verleden ga ik bij een powerbox aan een doosje weerstanden denken. Blijkbaar mag ik dat niet meer doen aangezien zelfs gerespecteerde tuningbedrijven zoals JD Engineering en Heinz deze modules gebruiken. Deze zouden per toerental en belastingsafhankelijk kunnen geprogrammeerd worden. Ze geven aan dat ECU tuning het beste blijft maar het is een mooi alternatief.
    Ze geven allen aan richting 180-185pk te kunnen gaan met 400-415Nm koppel. D.w.z. van 8,5kg/pk naar 7,1kg/pk, lijkt mij een zeer voelbare verbetering?

Mijn vraag aan jullie, zijn hier mensen met deze motor die over een zogenaamde "new generation" powerbox beschikken?
    Zijn er dingen waar ik op moet letten of gebruiken alle gerespecteerde tuners dezelfde powerbox?

In de eerste generaties van de nieuwe 2.0 CR TDi geraken we in. De 2de generatie (na enkele maanden) kan je er idd niet meer in, maar daar wordt aan gewerkt ;-) Ben je al bij iemand langs gegaan om te zien of je erin geraakt? Dit kost geen geld, enkel een beetje moeite...

Comment

Working...
    X