Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de Tuners; Tuning van Seat Leon 5F 1.4TSI 122pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagje voor de Tuners; Tuning van Seat Leon 5F 1.4TSI 122pk

Hoi

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe Leon SC 1.4TSI 122pk geleverd.
    Ik had eigenlijk graag wat meer power gehad, meer bepaald de specs van de 140pk versie (140pk en 250 NM ipv 122pk en 200 NM)

Moet dit ook echt met tuning op maat ? Met de specs die ik aanhaal ben ik tevreden en ik vroeg mij dus af of de sturing niet gewoon kan worden overschreven met de standaard (veilige - en voor alle motors geschikte) sturing die ze in de fabriek gebruiken voor de 140pk versie ?

Zou dit problemen kunnen geven achteraf met de versnellingsbak ? want ik zie wel dat er een verschillend type bak in zit: type MQ200-6F voor de 200NM versie en MQ250-6F voor de 250NM versie... de typecijfers staan voor het aantal NM veronderstel ik.

Your thoughts ?
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Ik denk dat je dat verschil niet hard gaat voelen

Comment

Zou het niet doen om idd de bak te sparen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
        Ik denk dat je dat verschil niet hard gaat voelen
        De pk's misschien niet maar dat extra koppel toch wel ?
        Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Je gaat het natuurlijk wel voelen dat em wat vlotter optrekt, maar je gaat niet het gevoel hebben dat je ineens een andere motor erin hebt steken! Je kunt er nog een uitlaat laten ondersteken ook

Comment

De versnellingsbak zal die extra 18pk en 50nm wel aankunnen....tis ook ni dat er opeens 320pk en 460nm op losgelaten word he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
              Hoi

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe Leon SC 1.4TSI 122pk geleverd.
              Ik had eigenlijk graag wat meer power gehad, meer bepaald de specs van de 140pk versie (140pk en 250 NM ipv 122pk en 200 NM)

Moet dit ook echt met tuning op maat ? Met de specs die ik aanhaal ben ik tevreden en ik vroeg mij dus af of de sturing niet gewoon kan worden overschreven met de standaard (veilige - en voor alle motors geschikte) sturing die ze in de fabriek gebruiken voor de 140pk versie ?

Zou dit problemen kunnen geven achteraf met de versnellingsbak ? want ik zie wel dat er een verschillend type bak in zit: type MQ200-6F voor de 200NM versie en MQ250-6F voor de 250NM versie... de typecijfers staan voor het aantal NM veronderstel ik.

Your thoughts ?
              De leon kan nog niet getuned worden ( motorcomputer beveiligd met paswoord ) , denk dat je dus nog wat zal moeten wachten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                De leon kan nog niet getuned worden ( motorcomputer beveiligd met paswoord ) , denk dat je dus nog wat zal moeten wachten...
                Bij DVX kunnen ze die al tsjoenen omdat ze daar alles kunnen kraken zoals de blue motion destijds ! (zeggen ze)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                  Bij DVX kunnen ze die al tsjoenen omdat ze daar alles kunnen kraken zoals de blue motion destijds ! (zeggen ze)
                  Gaat is ergens anders de jaloersen uithangen, als ge het allemaal zoveel beter weet begint gewoon zelf iets ipv mensen hun tijd hier te verkloten.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

raar dat het bij de ene tuner gewoon op de site staat en de andere zegt dat de Leon nog niet te tunen is omdat ze nog niet in de motorcomputer geraken ?

Sent from my Samsung Galaxy S3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
                        raar dat het bij de ene tuner gewoon op de site staat en de andere zegt dat de Leon nog niet te tunen is omdat ze nog niet in de motorcomputer geraken ?

Sent from my Samsung Galaxy S3
                        dat hangt er gewoon van af of de tuner een powerbox gebruikt of niet ;-)

Comment

Bruno, geen powerbox! Wij delen dezelfde mening hierover. Ik weet dat een nieuwe site vol bugs zit. Wij zitten in dezelfde situatie. Alles overbrengen naar de nieuwe site neemt tijd in beslag en vooral de controle hiervan. Maar pas je site even aan voor de 5F 1.4TSi 122. Staan 2 stages op met grafiek en denk dat die van de 1P hier terecht gekomen is...
                          Last edited by Geert DVX; 12/09/2013, 22:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                            . Maar pas je site even aan voor de 5F 1.4TSi 122. Staan 2 stages op met grafiek en denk dat die van de 1P hier terecht gekomen is...
                            De één kopieert dus toch van de ander.

Comment

Och zaag. Bruno heeft een nieuwe site en de gegevens van zijn oude site worden overgezet in de nieuwe. Daar kan vanalles mislopen. GET A LIFE!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                Een andere OEM map zal toch wel ingeladen kunnen worden bij de dealer hé? Hij kan beter een mekanieker zoeken die bereid is om dat te doen en die 50 euro toe te stoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                  Een andere OEM map zal toch wel ingeladen kunnen worden bij de dealer hé? Hij kan beter een mekanieker zoeken die bereid is om dat te doen en die 50 euro toe te stoppen.
                                  met een andere oem map is hij nog steeds niet getuned hey ;-)

Comment

Ge hebt uw auto nog niet maar ge wilt hem wel al tunen? Waarom dan niet voor een versie met meer vermogen gekozen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                      Ge hebt uw auto nog niet maar ge wilt hem wel al tunen? Waarom dan niet voor een versie met meer vermogen gekozen?
                                      Inderdaad, er is zelfs een 140pk versie beschikbaar van de 1.4Tsi. Dus waarom hij die niet heeft gekocht.... en dan daarna nog eens getuned. Dat begrijp ik niet. Waarschijnlijk kom je nog eens goedkoper uit als je standaard de 140pk versie pakt.
                                      Last edited by ; 14/09/2013, 14:24.

Comment

Moet hier echt een topic voor geopend worden . Er bestaat al een topic over chiptuning.

Comment

Working...
                                        X