Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de Tuners; Tuning van Seat Leon 5F 1.4TSI 122pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Niets verplicht jullie deze topic te lezen.
    Prijsverschil tussen de 122pk en de 140pk is 900 euro trouwens.


    Sent from my Samsung Galaxy S3
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
      Niets verplicht jullie deze topic te lezen.
      Prijsverschil tussen de 122pk en de 140pk is 900 euro trouwens.


      Sent from my Samsung Galaxy S3
      Dan zou ik zeggen: Doen! Maar niet direct na de eerste dag. Vanaf 10 000 km zou ik em laten chippen.

      Comment


      • #23
        Ik ga eerst en vooral ervaren hoe de 122pk versie het doet. Ik heb namelijk testgereden met de 140pk versie.

        Als de 122pk versie qua rijplezier niet zoveel scheelt dan zullen we nog zien.

        900 euro vind ik veel verschil .. voor wat eigenlijk exact dezelfde motor is, alleen softwarematig anders... en de misschien ietwat stevigere bak om de 50NM extra aan te kunnen ...

        Sent from my Samsung Galaxy S3
        Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
        Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Inderdaad, er is zelfs een 140pk versie beschikbaar van de 1.4Tsi. Dus waarom hij die niet heeft gekocht.... en dan daarna nog eens getuned. Dat begrijp ik niet. Waarschijnlijk kom je nog eens goedkoper uit als je standaard de 140pk versie pakt.
          Als de 122pk versie mechanisch identiek is aan de 140pk versie is het nutteloos om te doen wat jij zegt hoor. Jij zou dan in eerste instantie 900 euro meer betalen voor die 18pk extra die nadien in het niets opgaat na de chiptuning? Maar zoals ik al zei, de topicstarter hoeft geen tuningbedrijf. Hij zou gewoon iemand moeten vinden die bereid is de OEM 140pk map erop te zetten.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
            Niets verplicht jullie deze topic te lezen.
            Prijsverschil tussen de 122pk en de 140pk is 900 euro trouwens.


            Sent from my Samsung Galaxy S3
            Prijsverschil is 900€.

            Chippen kost +/-600€ dan had ik die 300€ extra ook nog bijgelegd.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
              Prijsverschil is 900€.

              Chippen kost +/-600€ dan had ik die 300€ extra ook nog bijgelegd.
              Nog eentje die niet mee is... TS is tevreden met de OEM 140pk map, daar gaat hij heus geen 600 euro aan geven. Als je een mekanieker vind met goodwill heb je dat voor 50 euro. Als hij dan toch 600 euro gaat spenderen aan chiptuning , dan heeft hij evenveel vermogen als iemand met een 140pk die zijn wagen laat chippen. Maar het verschil is dan geen 300 euro, dat blijft gewoon 900 euro...

              Comment


              • #27
                Iemand ervaring met de "stadstuning" van CTH ?
                Dat lijkt mij een goede deal ?

                Sent from my ME301T using Tapatalk 4
                Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
                Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

                Comment


                • #28
                  if you pay peanuts, you get monkeys...

                  Bestel de versie die aan je wensen voldoet bij de dealer en je behoud je garantie.

                  Toch straf eigenlijk dat je voor de levering van je auto al aan het uitkijken bent naar herprogrammatie. Geen proefrit gemaakt?

                  Wellicht heb je dan al een verkeerde keuze gemaakt.
                  Tuners kunnen ook niet toveren...

                  Comment


                  • #29
                    allez weer eentje die het niet begrijpt en direct de rekening maakt van iemand anders...

                    sluit deze topic aub...
                    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
                    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Een andere OEM map zal toch wel ingeladen kunnen worden bij de dealer hé? Hij kan beter een mekanieker zoeken die bereid is om dat te doen en die 50 euro toe te stoppen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Hij zou gewoon iemand moeten vinden die bereid is de OEM 140pk map erop te zetten.
                      Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Als je een mekanieker vind met goodwill heb je dat voor 50 euro. Als hij dan toch 600 euro gaat spenderen aan chiptuning , dan heeft hij evenveel vermogen als iemand met een 140pk die zijn wagen laat chippen.

                      Een mekanieker kan geen OEM 140pk map programmeren in een 122pk... laat staan dat die dat zouden mogen, of kunnen, en al zeker niet voor 50€!

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                        ... laat staan dat die dat zouden mogen, of kunnen, en al zeker niet voor 50€!
                        Luidens de wetten moogt gij dat ook niet doen !

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                          Luidens de wetten moogt gij dat ook niet doen !
                          Jawel. De eigenaar mag er niet de openbare weg mee op.

                          Ik ben ook helemaal niet voor die tuningwereld tuningkid, maar je schiet op de verkeerde
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #33
                            Toen ik ging zien voor mijn leon stelde de garagist zelf voor om hem te chippen...hij begon zelfs over een andere turbo erop te zetten ik wist ook al voor ik de wagen had dat ik hem ging laten chippen, bij men andere wagens net van hetzelfde! Als ik morgen het geld moest hebben om een of andere exotische wagen te kunnen kopen laat ik hem ook direkt chippen...niks mis mee in mijn ogen

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Jawel. De eigenaar mag er niet de openbare weg mee op.

                              Ik ben ook helemaal niet voor die tuningwereld tuningkid, maar je schiet op de verkeerde
                              BR en anderen zijn als handelaar (méér dan particulieren) geacht de wetten te kennen en te respecteren. Wetende dat het voertuig bestemd is voor de openbare weg, is chippen derhalve verboden.

                              Een tuner werkt namelijk mee het misdrijf te voltooien.
                              Zoiets als "mee helpen inbreken".

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                Toen ik ging zien voor mijn leon stelde de garagist zelf voor om hem te chippen...hij begon zelfs over een andere turbo erop te zetten ik wist ook al voor ik de wagen had dat ik hem ging laten chippen, bij men andere wagens net van hetzelfde! Als ik morgen het geld moest hebben om een of andere exotische wagen te kunnen kopen laat ik hem ook direkt chippen...niks mis mee in mijn ogen
                                ik let er zelfs op als in een andere wagen ga kopen, of hij kan gechipt worden


                                @ tuningkid , stop es met zagen, als je niet kan zien dat anderen hun auto chippen blijf dan weg uit het aftermarket gedeelte.
                                Last edited by BARTVDS; 10/12/2013, 18:52.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                  BR en anderen zijn als handelaar (méér dan particulieren) geacht de wetten te kennen en te respecteren. Wetende dat het voertuig bestemd is voor de openbare weg, is chippen derhalve verboden.

                                  Een tuner werkt namelijk mee het misdrijf te voltooien.
                                  Zoiets als "mee helpen inbreken".
                                  Dat slaat nergens op, mocht dit enigszins ergens steek houden dan waren al die tuningzaken al dicht. Je zou de invoerder dan ook kunnen aansprakelijk stellen want zij zijn diegene die geen toestemming geven, daar zit trouwens de fout in je redenering want de tuner kan niet weten of de invoerder al dan niet wil homologeren De fout zit bij de wetgever en diegene die moet toezien op het uitvoeren van die wetten.

                                  Ik begrijp dat je tegen die tuning bent en dat aan de kaak wil stellen maar dan moet je wel de juiste mensen onder druk zetten
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Dat slaat nergens op, mocht dit enigszins ergens steek houden dan waren al die tuningzaken al dicht. Je zou de invoerder dan ook kunnen aansprakelijk stellen want zij zijn diegene die geen toestemming geven, daar zit trouwens de fout in je redenering want de tuner kan niet weten of de invoerder al dan niet wil homologeren De fout zit bij de wetgever en diegene die moet toezien op het uitvoeren van die wetten.

                                    Ik begrijp dat je tegen die tuning bent en dat aan de kaak wil stellen maar dan moet je wel de juiste mensen onder druk zetten
                                    Das een verstandig antwoord,hier zal onze kid wa tijd moeten insteken om een gepast antwoord te vinden....

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                      Das een verstandig antwoord,hier zal onze kid wa tijd moeten insteken om een gepast antwoord te vinden....
                                      Hij antwoord niet op dergelijke dingen heb ik al ondervonden of hij negeert de argumenten en blijft op zijn eigen foute redenering verder gaan Ik vind hem wel niet correct, want hij zou zijn foute redenering dan ook moeten doortrekken naar bandenboeren die velgen monteren die niet op een voertuig mogen
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Hij antwoord niet op dergelijke dingen heb ik al ondervonden of hij negeert de argumenten en blijft op zijn eigen foute redenering verder gaan Ik vind hem wel niet correct, want hij zou zijn foute redenering dan ook moeten doortrekken naar bandenboeren die velgen monteren die niet op een voertuig mogen
                                        Niet alleen dat, hij doet precies of hij nen heilige is... Wat een schoolmeerstermentaliteit heeft tuningkind toch.
                                        2011 Porsche Boxster S Black Edition

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Dat slaat nergens op, mocht dit enigszins ergens steek houden dan waren al die tuningzaken al dicht. Je zou de invoerder dan ook kunnen aansprakelijk stellen want zij zijn diegene die geen toestemming geven, daar zit trouwens de fout in je redenering want de tuner kan niet weten of de invoerder al dan niet wil homologeren De fout zit bij de wetgever en diegene die moet toezien op het uitvoeren van die wetten.

                                          Ik begrijp dat je tegen die tuning bent en dat aan de kaak wil stellen maar dan moet je wel de juiste mensen onder druk zetten
                                          Jouw uitleg slaat inderdaad nergens op want :

                                          1/ indien invoerders geen toestemming geven is omdat er hiervoor hoogstwaarschijnlijk een gegronde reden voor bestaat.

                                          2/ het excuus dat een tuner "het niet kan weten" is onzin gezien de "tuner" zich vooreerst dient te informeren of hij überhaupt de wagen mag tunen/verbouwen. Indien er dan een toelating bestaat mag inderdaad het vermogen worden gewijzigd.
                                          De kans dat U of anderen hiervoor ooit een toelating krijgen is vrijwel onbestaande.

                                          Een slotenmaker dient zich ook eerst de vergewissen of een "klant-zonder-sleutel" wel de rechtmatige eigenaar van een woning/auto is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X