Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betreft tunen van seat leon 5f 1.8tsi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betreft tunen van seat leon 5f 1.8tsi

Ik ben nieuw hier en had enkele vragen ivm het tunen van deze leon.
    beginnend bij het verlagen.. Had al gedacht aan weitec? Heb gezien dat ze al speciaal gemaakt zouden zijn voor dit model.. Maar kan dit enige problemen geven met de multilink achteras? Ik zou een een 3/4 cm moeten zakken .. Zijn er beperkingen van de wet?

Motortuning.. Zit nu op een 180pk , zou graag naar de 250-300 gaan.. Mag dit van de verzekering ..etc?

had dus gedacht voor te chippen met uitlaatje etc. Maar heb dus geen enkel gedacht wat dazr de decibel normen voor zijn . Zelf opteer ik voor milltek?

Dumpvalve.. Injen? Luchtfilter?

Zou dus is graag weten of het allemaal mogelijk is..

hoop dat ik me een beetje duidelijk heb gemaakt.

grtz!

Keuze aan chiptuners zat hier !!
    Ze rollen hier zelfs 'knuffelend' in de ronde.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ClaesW Bekijk Berichten
      Motortuning.. Zit nu op een 180pk , zou graag naar de 250-300 gaan.. Mag dit van de verzekering ..etc?
      Neen, het mag niet. Chiptunen is verboden. De verzekering kan en mag uw polis niet wijzigen omdat het voertuig niet meer conform is aan het gelijkvormigheidsattest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
        Neen, het mag niet. Chiptunen is verboden. De verzekering kan en mag uw polis niet wijzigen omdat het voertuig niet meer conform is aan het gelijkvormigheidsattest.

Had al een vermoeden.. Maar wat niet weet .. Niet .. Hehe
        nog suggesties ? Regio mol

Comment

300 pk is te veel voor een FWD
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Met 250 ben ik ook content

Comment

Ten eerste, kan de koppeling/versnellingsbak t koppel wel aan?
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Ten eerste, kan de koppeling/versnellingsbak t koppel wel aan?

Geen idee , heb een 7 traps Dsg .. Met dual clutch of wat het ook is.. Grtz

Comment

Men kan zoveel de dag van vandaag. Met een DSG versnellingsbak kan men perfect het koppel een beetje inperken om geen brokken te maken. En de sturing van de DSG kan ook aangepast worden om snellere schakelmomenten te hebben. Je kan je vraag altijd eens stellen aan http://www.jdengineering.nl/

Comment

250 à 300pk uit een 1.8... Hoeveel kilometers heeft deze wagen reeds? Ik heb eens gegoogeld en je zou er 210 tot 220pk kunnen uithalen. Kostprijs +/- 600 euro. Vergeet niet dat tuning niet legaal is en dat dit schade kan brengen aan allerlei onderdelen van de wagen. En als je als een zotteke zou rijden aan jezelf ook. Bijkomend licht je uw verzekering op... In een geval van een serieus ongeval zal de verzekering zich terugtrekken met alle mogelijke gevolgen. Zoals bijvoorbeeld levenlang betalen voor iemand met een blijvend letsel. Als er op de wagen die je hebt nog een garantie lopende is, speel je deze ook kwijt. Denk 2 keer na voor je eraan begint...

Als ik van jouw was zou ik een voor een mooie verlaging kiezen, eventueel een mooie uitlaat (ook hier zijn max decibels van tel... of je geraakt de keuring niet door) en eventueel een sportieve alu velg.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dan moet je beter googlelen hoor, JD Engineering heeft bijvoorbeeld een Powerpack voor de 1.8 TFSi. Speciaal voor de 1.8 TFSI lengte richting motoren hebben we een Powerpack voor 300pk ontwikkeld.
                      De set bestaat uit:
                      Hybride upgrade turbo incl spruitstuk
                      Aangepaste leidingen, pakkingen, bouten
                      RVS downpipe met sportkat
                      JDEngineering Stage 4 software opmaat op de rollenbank

De complete powerpack kost: € 4999,- incl btw en montage. De motor in de Leon is wel dwarsgeplaatst waardoor aanpassingen nodig zullen zijn, maar 300pk is mogelijk. Maar je moet het er financieel voor overhebben.

Comment

Voor dat geld rij je volgend jaar cupra... En minder risico op stukken denk ik.
                        sigpicSeat Leon 5F FR 2.0CRTDI 184PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                          Dan moet je beter googlelen hoor, JD Engineering heeft bijvoorbeeld een Powerpack voor de 1.8 TFSi. Speciaal voor de 1.8 TFSI lengte richting motoren hebben we een Powerpack voor 300pk ontwikkeld.
                          De set bestaat uit:
                          Hybride upgrade turbo incl spruitstuk
                          Aangepaste leidingen, pakkingen, bouten
                          RVS downpipe met sportkat
                          JDEngineering Stage 4 software opmaat op de rollenbank

De complete powerpack kost: € 4999,- incl btw en montage. De motor in de Leon is wel dwarsgeplaatst waardoor aanpassingen nodig zullen zijn, maar 300pk is mogelijk. Maar je moet het er financieel voor overhebben.

Lijkt me zeker intressany voor in de toekomst! maar is nog niet voor de portefeuille geschikt

ik dacht gewoon vooral aan de verlagin, uitlaat , dumpvalve en kelkje , chiptuning liefst nog door seat garage zelf voor de garantie .. Zei zouden hem dan op 210-220 pk brengen

de auto heeft nu 51xx km maar verwacht er niet meer dan 10k mee te rijden per jaar

@Beemer , bedankt voor de info .. Had al wel enoge gedachte maar dit verklaard alles rijd ongeval vry btw

@Spykitim .. Yes i know .. Kzou em ook graag hebben maar tis telaat.. Heb met spijt in het hart mijn leon 1 tdi 4wd weg gedaan

mvg!

Comment

Bestaat al een topic voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ClaesW Bekijk Berichten
                              Heb met spijt in het hart mijn leon 1 tdi 4wd weg gedaan
                              Had je zo'n 1.9 TDi 150pk Cupra 4? Je had die evengoed kunnen houden, die blokjes kun je ook tunen naar +200pk. En eigenlijk vind ik dat nog steeds een fantastische wagen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                Had je zo'n 1.9 TDi 150pk Cupra 4? Je had die evengoed kunnen houden, die blokjes kun je ook tunen naar +200pk. En eigenlijk vind ik dat nog steeds een fantastische wagen!!
                                Ja had een cupra 4 gechipt naar 180pk.. Loopt als een trein , maar had toch liever een naftje :-)

Comment

Working...
                                X