Oorspronkelijk geplaatst door brechen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenJij wijzigt de bestaande tekst, nl het woord "kont" door "kid". Je moet niet vals spelen Ralphke !!
Sorry!
Comment
-
Ok, eens even on topic.
Ben ook van plan m'n beemer een vitaminekuur te geven, echter een vraagje aan de tuners, of eventueel forummers als ze er een antwoord op weten:
PPE remapped m'n wagen naar 175 PK en 370Nm.
Zowel BRP als DVX gaan naar 180 PK en 400Nm.
Nu heb ik me laten wijsmaken dat m'n versnellingsbak voorzien is tot 400Nm. Klopt dit?
M'n keuze gaat dan naar PPE, omdat die voor mij de veiligste marge nog inbouwt, wat mij persoonlijk een gevoel geeft dat hij de wagen beter kent. PPE is ook gespecialiseerd in BMW, dus dat kan wel een voordeel zijn.
Verder is er ook nog een eeuwige discussie dat de turbo een klein beetje anders zou zijn dan de 120d. Zelfs op BB vind ik geen duidelijk antwoord.
Gelieve bij deze een on topic antwoord te geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenOk, eens even on topic.
Ben ook van plan m'n beemer een vitaminekuur te geven, echter een vraagje aan de tuners, of eventueel forummers als ze er een antwoord op weten:
PPE remapped m'n wagen naar 175 PK en 370Nm.
Zowel BRP als DVX gaan naar 180 PK en 400Nm.
Nu heb ik me laten wijsmaken dat m'n versnellingsbak voorzien is tot 400Nm. Klopt dit?
M'n keuze gaat dan naar PPE, omdat die voor mij de veiligste marge nog inbouwt, wat mij persoonlijk een gevoel geeft dat hij de wagen beter kent. PPE is ook gespecialiseerd in BMW, dus dat kan wel een voordeel zijn.
Verder is er ook nog een eeuwige discussie dat de turbo een klein beetje anders zou zijn dan de 120d. Zelfs op BB vind ik geen duidelijk antwoord.
Gelieve bij deze een on topic antwoord te geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hyy Bekijk BerichtenIk heb toch vaak gelezen dat de turbo van 18d anders is dan de turbo op 20d en daarom dat ze niet dezelfde resultaten geven bij een remap.
Wat me wel opvalt, een 116d zonder efficient dynamics, remapt PPE naar 185 PK. Dan vraag ik me af waar daar het verschil bij zit. Waarschijnlijk dan die eco brol?
En ohja, als ge ook een DPF delete + EGR klep doet, hoeveel PK zou je hier dan mee winnen? Als je er al mee wint?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenOk, dan zal het dus toch effectief wel zo zijn
Wat me wel opvalt, een 116d zonder efficient dynamics, remapt PPE naar 185 PK. Dan vraag ik me af waar daar het verschil bij zit. Waarschijnlijk dan die eco brol?
En ohja, als ge ook een DPF delete + EGR klep doet, hoeveel PK zou je hier dan mee winnen? Als je er al mee wint?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenOk, eens even on topic.
Ben ook van plan m'n beemer een vitaminekuur te geven, echter een vraagje aan de tuners, of eventueel forummers als ze er een antwoord op weten:
PPE remapped m'n wagen naar 175 PK en 370Nm.
Zowel BRP als DVX gaan naar 180 PK en 400Nm.
Nu heb ik me laten wijsmaken dat m'n versnellingsbak voorzien is tot 400Nm. Klopt dit?
M'n keuze gaat dan naar PPE, omdat die voor mij de veiligste marge nog inbouwt, wat mij persoonlijk een gevoel geeft dat hij de wagen beter kent. PPE is ook gespecialiseerd in BMW, dus dat kan wel een voordeel zijn.
Verder is er ook nog een eeuwige discussie dat de turbo een klein beetje anders zou zijn dan de 120d. Zelfs op BB vind ik geen duidelijk antwoord.
Gelieve bij deze een on topic antwoord te geven
Comment
-
De .18d geeft ook meer turboproblemen. Volgens mij is de turbo dus vooral anders (ik ken al 2 mensen die aan 100-110k km een nieuwe turbo mochten plaatsen op hun 318d, op een 320d ken ik niemand!).
bR haalt er meestal wat veel uit. Op hun facebook zie je ook veel Volvo 2.4's van de vorige generatie met 240pk waar ze vroeger 126 hadden. Ik had zo een volvo en die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan! Daar zien ze dus niet echt naar. Ze kijken vooral naar de grenzen van de mechanica van de motor.
Aan de andere kant, ik ken mensen die er geweest zijn en die zelf gevraagd hadden naar een beperkt vermogen en ze kregen van BR een auto die dan netjes binnen hun gevraagde maximums viel! Zoek dus zelf de maximum waarden en ga naar Bruno bij BR met je verzoek. Ze zullen dat wel doen en je auto zal top rijden ook :-)!
Merk specialistische tuner's heb ik niet hoog op. Van alle merkspecialisten waar ik me al in verdiept heb omdat ik zelf ging langsgaan of een goede vriend ging langszenden vielen er allemaal gevallen uit de bus waarvan ik dacht: my god, durven jullie je specialisten noemen of speel je met lego-blokjes??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk weet 100% zeker dat de turbo van de 120d niet dezelfde is als die van de 118d.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zou een 123d kopen.
* Kijkt op z'n bankrekening... *
Oei 't zal een 118d blijven.
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenDe .18d geeft ook meer turboproblemen. Volgens mij is de turbo dus vooral anders (ik ken al 2 mensen die aan 100-110k km een nieuwe turbo mochten plaatsen op hun 318d, op een 320d ken ik niemand!).
bR haalt er meestal wat veel uit. Op hun facebook zie je ook veel Volvo 2.4's van de vorige generatie met 240pk waar ze vroeger 126 hadden. Ik had zo een volvo en die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan! Daar zien ze dus niet echt naar. Ze kijken vooral naar de grenzen van de mechanica van de motor.
Aan de andere kant, ik ken mensen die er geweest zijn en die zelf gevraagd hadden naar een beperkt vermogen en ze kregen van BR een auto die dan netjes binnen hun gevraagde maximums viel! Zoek dus zelf de maximum waarden en ga naar Bruno bij BR met je verzoek. Ze zullen dat wel doen en je auto zal top rijden ook :-)!
Merk specialistische tuner's heb ik niet hoog op. Van alle merkspecialisten waar ik me al in verdiept heb omdat ik zelf ging langsgaan of een goede vriend ging langszenden vielen er allemaal gevallen uit de bus waarvan ik dacht: my god, durven jullie je specialisten noemen of speel je met lego-blokjes??
Dan komt dit niet professioneel over bij mij, en dan ga ik al zeker niet naar daar gaan als ze geen rekening houden met de versnellingsbak. En als ik hun huiswerk moet doen door zelf de waardes te gaan zoeken...
Btw, dit is zeker niet slecht bedoelt naar BR toe, ik neem hier nu gewoon BR als voorbeeld omdat jij ze aanhaalt
In welke merkspecialisten heb je u dan zoal verdiept?
Als ik bij een specialist ga, en die kan niet op mijn vragen antwoorden, dan blijven ze gewoon van m'n wagen af
Zelfde bij een gewone garage.
Ik ga daar nu geen universitaire vragen gaan stellen, maar je snapt het wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
'K zou eerder een M135i kopen.
* Kijkt op z'n bankrekening... *
Oei 't zal een 118d blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNu spreek je over een gans andere wagen uit een gans andere prijsklasse. 123d is ook een tweeliter diesel, net als uw 118d. Wel met dat verschil, dat zo'n 123d standaard 204 Pk heeft.
Zit wel een paar €1000 verschil op een 118d en 123d.
En ik heb geen zin om iets met 204 PK op deze leeftijd te gaan verzekeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten'T gaat me om het principe hé
Zit wel een paar €1000 verschil op een 118d en 123d.
En ik heb geen zin om iets met 204 PK op deze leeftijd te gaan verzekeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBwa, tweedehands scheelt dat niet zo veel hoor. En over die verzekering, je moet dat extra vermogen na die dopingkuur ook aangeven aan uw verzekering hé!België dan weer wel precies, en zelfs bijna onvindbaar.
Tja, dat gaan we zeker en vast doen hoor, alles om het toch een beetje legaal te houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIn Duitsland scheelt het inderdaad niet veelBelgië dan weer wel precies, en zelfs bijna onvindbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
- Meer dan dubbele km-stand dan toen ik de mijne aankocht.
- 2 jaar ouder
- geen 2 jaar garantie (premium selection)
...
Maar soit, we zijn weer off topic aan't gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenbR haalt er meestal wat veel uit. Op hun facebook zie je ook veel Volvo 2.4's van de vorige generatie met 240pk waar ze vroeger 126 hadden. Ik had zo een volvo en die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan! Daar zien ze dus niet echt naar. Ze kijken vooral naar de grenzen van de mechanica van de motor.
Een versnellingsbak wordt trouwens NIET gedimensioneerd op pk, dus met alle respect, "die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan!" is larie.
Sorry, maar je zegt zelf dat BR er wat veel uit haalt, en dat ze vooral naar de grenzen van de motor zien.
Dan komt dit niet professioneel over bij mij, en dan ga ik al zeker niet naar daar gaan als ze geen rekening houden met de versnellingsbak. En als ik hun huiswerk moet doen door zelf de waardes te gaan zoeken...
Btw, dit is zeker niet slecht bedoelt naar BR toe, ik neem hier nu gewoon BR als voorbeeld omdat jij ze aanhaalt
Wij kijken naar alles en zullen adhv de zwakheden van de wagen hier ook naar gaan tunen, net als elke professionele tuner dit zal doen.
bv. Golf VI 2.0 TDI 110pk.
is zeker niet slecht bedoelt, ik neem dit als vb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
Maar, is het dan niet veiliger om te tunen naar bv 370Nm ipv 400Nm voor een versnellingsbak die maar max 400Nm aan kan?
Niet dat ik hier de pro ben, maar lijkt me toch beter om die marge te nemen, of gaat het geen verschil geven voor de levensduur?
Comment
Comment