Oorspronkelijk geplaatst door allalin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenal aan de pomp gerekend ? want de bc gaat liegen bij chippen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk BerichtenMet het rekenmachientje aan de pomp
Zo straf is da nu toch niet? Beetje rustig aandoen bij woon-werkverkeer. Geen haast om op t werk te geraken lol
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk BerichtenMet het rekenmachientje aan de pomp
Zo straf is da nu toch niet? Beetje rustig aandoen bij woon-werkverkeer. Geen haast om op t werk te geraken lol
Mja, als ik er echt op let zal ik zo rond de 6 raken, maar echt niet lager.
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenomdat die niet de juiste info meer krijgt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenDenk dat die DPF er ook wel een stuk toe zal doen?
Mja, als ik er echt op let zal ik zo rond de 6 raken, maar echt niet lager.
Toevallig niet meer info hoe dat juist komt?
Comment
-
Mijn dpf is der ondertussen ook 5k uit en het verbruik is met 3l gezakt! De mijne regeneerde echt om de 150km en dat was nefast voor het verbruik!
Ik dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008? Ik ben met m'n 159 zonder dpf van 11/2007 gekeurd zonder enige opmerking en perfecte uitstoot ook!
Comment
-
Elke 150 km regenereren, dan was er toch iets serieus mis.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenIk dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenMijn dpf is der ondertussen ook 5k uit en het verbruik is met 3l gezakt! De mijne regeneerde echt om de 150km en dat was nefast voor het verbruik!
Ik dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008? Ik ben met m'n 159 zonder dpf van 11/2007 gekeurd zonder enige opmerking en perfecte uitstoot ook!
Mijne is van 2009 en zat er standaard op, ook al was het niet nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenIk heb nog nooit een klant hier terug gezien die problemen had met zijn Volvo 2.4 126pk, en daar hebben we er toch een pak van gedaan.
Een versnellingsbak wordt trouwens NIET gedimensioneerd op pk, dus met alle respect, "die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan!" is larie.
Wij kijken naar alles en zullen adhv de zwakheden van de wagen hier ook naar gaan tunen, net als elke professionele tuner dit zal doen.
bv. Golf VI 2.0 TDI 110pk.
is zeker niet slecht bedoelt, ik neem dit als vb
Just asking. Sta altijd open om bij te leren.
Comment
-
Ja bij Alfa is de dpf van de 2.4 gelijk aan die van de 1.9! Onderbemeten voor de 2.4 dus, en ik heb een zware voet ook!
De dpf was dus aan het einde van z'n leven bij mij, letterlijk om de 150km regeneren. En nu zit ik met een zware voet aan 7.3l en het komt van 10,5l! Waarom denk je dat de dpf er uit moest ;-)? Die 28pk extra voel je wel, maar niet zo! Maar dat verbruik en regeneren was echt een ramp!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenJa bij Alfa is de dpf van de 2.4 gelijk aan die van de 1.9! Onderbemeten voor de 2.4 dus, en ik heb een zware voet ook!
De dpf was dus aan het einde van z'n leven bij mij, letterlijk om de 150km regeneren. En nu zit ik met een zware voet aan 7.3l en het komt van 10,5l! Waarom denk je dat de dpf er uit moest ;-)? Die 28pk extra voel je wel, maar niet zo! Maar dat verbruik en regeneren was echt een ramp!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten28 PK van enkel de DPF te verwijderen?
Heeft hem nog laten chippen.
Comment
-
Jep, hij was (behoorlijk slecht) getuned door Squadra. Ze beloofden 235pk en 480nm. Dat haalde hij dus niet, 222pk en 470nm had ik. Na dpf removal en herprogrammeren afgeregeld op 250pk en 500nm door Apec in Deinze! Voor een heel erg nette prijs ook overigens!
De grafiek is niet de meest vlakke grafiek, maar in de hoogste toeren kreeg de intercooler na een zoveelste run het niet meer goed! Ondertussen zie ik bij het uitlezen via obd (met fiatecuscan ene en obd kabel) dat de grafiek veel mooier vlot verloopt dan wat er op het blad staat. Ik mocht nog eens teruggaan als hij niet naar m'n zin reed maar dat vind ik dus niet nodig :-)! Rijdt prima volgens mij en alle andere(Alfa)bestuurders die ermee rijden..'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenverplicht vanaf 1/2011
Ofwel had ik gewoon verkeerde info, kan goed zijn! Ik wist eigelijk vooral zeker dat m'n 159 geen dpf moest hebben :-)!
Comment
Comment