Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
    Nu 145000km.
    Niet echt schrik neen. Had mij laten vertellen (niet door mijn tuner) dat de Max rond 430 lag. Blijkbaar foute info maar alles gaat goed.
    K rij natuurlijk niet altijd gelijk ne zot.
    Gemiddeld verbruik op mixt wegen ligt rond 5,5

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Hallo, da's een zeer goed verbruik wel, zit meestal rond de 6,5

Comment

• Over t algemeen rustige chauffeur en mss is het toch waar dat een getunede wagen minder verbruikt 😛

Comment

• al aan de pomp gerekend ? want de bc gaat liegen bij chippen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          al aan de pomp gerekend ? want de bc gaat liegen bij chippen
          Waarom gaat die liegen bij chippen?

Comment

• Met het rekenmachientje aan de pomp 😃
            Zo straf is da nu toch niet? Beetje rustig aandoen bij woon-werkverkeer. Geen haast om op t werk te geraken lol

Comment

• omdat die niet de juiste info meer krijgt

Comment

Met het rekenmachientje aan de pomp ��
                Zo straf is da nu toch niet? Beetje rustig aandoen bij woon-werkverkeer. Geen haast om op t werk te geraken lol

okay

Comment

Met het rekenmachientje aan de pomp 

Denk dat die DPF er ook wel een stuk toe zal doen?
                  Mja, als ik er echt op let zal ik zo rond de 6 raken, maar echt niet lager.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  omdat die niet de juiste info meer krijgt
                  Toevallig niet meer info hoe dat juist komt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                    Denk dat die DPF er ook wel een stuk toe zal doen?
                    Mja, als ik er echt op let zal ik zo rond de 6 raken, maar echt niet lager.

Toevallig niet meer info hoe dat juist komt?
                    Heb ik mij ook laten vertellen van die DPF.

Comment

• Mijn dpf is der ondertussen ook 5k uit en het verbruik is met 3l gezakt! De mijne regeneerde echt om de 150km en dat was nefast voor het verbruik!

Ik dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008? Ik ben met m'n 159 zonder dpf van 11/2007 gekeurd zonder enige opmerking en perfecte uitstoot ook!

Comment

• Elke 150 km regenereren, dan was er toch iets serieus mis.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk Berichten
                          Ik dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008?
                          verplicht vanaf 1/2011

Comment

Mijn dpf is der ondertussen ook 5k uit en het verbruik is met 3l gezakt! De mijne regeneerde echt om de 150km en dat was nefast voor het verbruik!

Ik dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008? Ik ben met m'n 159 zonder dpf van 11/2007 gekeurd zonder enige opmerking en perfecte uitstoot ook!
                            3l gezakt? No offense, maar moeten we dat niet met een korrel zout nemen? Want da's wel enorm hoor. Je DPF zal dan gewoon vol gezeten hebben.
                            Mijne is van 2009 en zat er standaard op, ook al was het niet nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                              Ik heb nog nooit een klant hier terug gezien die problemen had met zijn Volvo 2.4 126pk, en daar hebben we er toch een pak van gedaan.
                              Een versnellingsbak wordt trouwens NIET gedimensioneerd op pk, dus met alle respect, "die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan!" is larie.

Wij kijken naar alles en zullen adhv de zwakheden van de wagen hier ook naar gaan tunen, net als elke professionele tuner dit zal doen.

bv. Golf VI 2.0 TDI 110pk.

is zeker niet slecht bedoelt, ik neem dit als vb
                              Hebben jullie al een manuele 6 in een Golf 6 110PK versie gehad? Tot op heden nog niet bij ons over de vloer gezien.
                              Just asking. Sta altijd open om bij te leren.

Comment

• Ah toch? Was al aan het twijfelen of dat nu bestond of niet.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ja bij Alfa is de dpf van de 2.4 gelijk aan die van de 1.9! Onderbemeten voor de 2.4 dus, en ik heb een zware voet ook!

De dpf was dus aan het einde van z'n leven bij mij, letterlijk om de 150km regeneren. En nu zit ik met een zware voet aan 7.3l en het komt van 10,5l! Waarom denk je dat de dpf er uit moest ;-)? Die 28pk extra voel je wel, maar niet zo! Maar dat verbruik en regeneren was echt een ramp!

Comment

Ja bij Alfa is de dpf van de 2.4 gelijk aan die van de 1.9! Onderbemeten voor de 2.4 dus, en ik heb een zware voet ook!

De dpf was dus aan het einde van z'n leven bij mij, letterlijk om de 150km regeneren. En nu zit ik met een zware voet aan 7.3l en het komt van 10,5l! Waarom denk je dat de dpf er uit moest ;-)? Die 28pk extra voel je wel, maar niet zo! Maar dat verbruik en regeneren was echt een ramp!
                                    28 PK van enkel de DPF te verwijderen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                      28 PK van enkel de DPF te verwijderen?

Heeft hem nog laten chippen.

Comment

• Jep, hij was (behoorlijk slecht) getuned door Squadra. Ze beloofden 235pk en 480nm. Dat haalde hij dus niet, 222pk en 470nm had ik. Na dpf removal en herprogrammeren afgeregeld op 250pk en 500nm door Apec in Deinze! Voor een heel erg nette prijs ook overigens!

De grafiek is niet de meest vlakke grafiek, maar in de hoogste toeren kreeg de intercooler na een zoveelste run het niet meer goed! Ondertussen zie ik bij het uitlezen via obd (met fiatecuscan ene en obd kabel) dat de grafiek veel mooier vlot verloopt dan wat er op het blad staat. Ik mocht nog eens teruggaan als hij niet naar m'n zin reed maar dat vind ik dus niet nodig :-)! Rijdt prima volgens mij en alle andere(Alfa)bestuurders die ermee rijden..'

Last edited by ; 15/01/2014, 00:00. Reden: Grafiek gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          verplicht vanaf 1/2011
                                          Nice, goed dat ik dat weet! Het zal dan misschien zijn zoals met de dagrijverlichting? Eerst was het elk nieuw model moest dagrijverlichting hebben om uiteindelijk over te gaan naar elke nieuw verkochte auto?

Ofwel had ik gewoon verkeerde info, kan goed zijn! Ik wist eigelijk vooral zeker dat m'n 159 geen dpf moest hebben :-)!

Comment

Working...
                                          X