Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    aaaah, voor welke oplichters dan wel?
    Zou ik ook wel eens willen weten

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Dat van die bmw was een verzonnen verhaal om mensen schrik te doen krijgen voor chiptuning, 9kans op 10 was dat dus al nze vriend tuningkid. Greet is de 'bijnaam' die tuningkid aan Geert van Dvx geeft.



      was ergens al eens bewezen dat TK ook de bmw320 verhaal-man was.
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        was ergens al eens bewezen dat TK ook de bmw320 verhaal-man was.

        Comment


        • het verhaal van de BMW die in beslag is genomen na de chiptuning...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Ok, eens even on topic.

            Ben ook van plan m'n beemer een vitaminekuur te geven, echter een vraagje aan de tuners, of eventueel forummers als ze er een antwoord op weten:
            PPE remapped m'n wagen naar 175 PK en 370Nm.
            Zowel BRP als DVX gaan naar 180 PK en 400Nm.

            Nu heb ik me laten wijsmaken dat m'n versnellingsbak voorzien is tot 400Nm. Klopt dit?
            M'n keuze gaat dan naar PPE, omdat die voor mij de veiligste marge nog inbouwt, wat mij persoonlijk een gevoel geeft dat hij de wagen beter kent. PPE is ook gespecialiseerd in BMW, dus dat kan wel een voordeel zijn.
            Verder is er ook nog een eeuwige discussie dat de turbo een klein beetje anders zou zijn dan de 120d. Zelfs op BB vind ik geen duidelijk antwoord.

            Gelieve bij deze een on topic antwoord te geven

            Je redenering is er één van gezond verstand beemer_m3.

            Het is altijd beter om er niet het maximum uit te halen zodat je inderdaad een bepaalde marge kan houden.

            Alles heeft te maken met hoe je de wagen gebruikt. Voor 'normaal' sportief straatgebruik kan je makkelijk iets meer vermogen lospeuteren omdat de belasting bij een normale (af en toe) sportieve rijstijl nu ook niet zo extreem hoog ligt. Rij je echt zwaar en langdurig door dan is je belasting veel groter en kies je best bewust om niet tot het plafond te tunen. Je houdt dan immers best nog een beetje speling over zodat je onderdelen beter (of lees langer) met de stress omgaan.

            De meesten flippen gewoon op max cijferkes en gaan daar dus tuners op beoordelen. Ze vegen hun gat aan wat het met hun wagen doet als ze eens echt doorrijden... In mijn ogen is een correcte tuner iemand die aan de klant vraagt hoe hij met zijn wagen zal rijden en voor welk gebruik hij zal dienen. Afhankelijk van je antwoord zal de tuner dan wel zelf uitmaken of hij marge voorziet of dat hij er bij wijze van spreken de laatste pk/nm gaat uithalen.

            Voorbeeld: als je zoals het merendeel een gewone sjonnie bent die de man wilt uithangen aan de lichten, dan ga je dus voor de max settings.

            Ben je iemand die bijvoorbeeld af en toe gaat tracken met je wagen, dan ga je bewust voor iets minder vermogen en verkies je uithouding/endurance ipv max pk/nm...

            De sjonnie zal je misschien wel nipt voorbij gaan op het rechte stuk, maar na 2 uur rijden staat hij waarschijnlijk al aan de kant omdat den boel de stress niet kan verwerken, terwijl jij met een minder 'aggresieve' tuning probleemloos de dag kunt uitrijden...


            Just my 2 cents.
            Last edited by ; 15/01/2014, 18:35.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              Kerel had zen 320d laten tunen en bij het afrijden van de tuner is ie tegen gehouden, op de rollen gezet geweest en auto is in beslag genomen.

              Staat op AF, Bimmerboard e.d.
              BMW X5 45e

              Comment


              • Hebben de flikken ook al een testbank?

                Comment


                • in kapellen alleen rollekes voor daxkes

                  Comment


                  • ik denk dat hij zo iets had

                    hij heeft zijn bmw laten chippen zou houden hem tegen=> op de rollen :-)

                    Comment


                    • Iemand ervaring met 'ecotuning' op een DS5 met automaat?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                        ik denk dat hij zo iets had

                        hij heeft zijn bmw laten chippen zou houden hem tegen=> op de rollen :-)

                        Bij mijn weten,pas op ik kan kompleet de bal misslaan ,ligt er daar geen 2.0 onder..

                        Comment


                        • chiptuners zijn tovenaars he, niet vergeten!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door boxerbordeaux Bekijk Berichten
                            Iemand ervaring met 'ecotuning' op een DS5 met automaat?
                            Vergeet dat maar.
                            Je bent veel beter af met een cursus eco-rijden.
                            Tussen een slechte chauffeur en een zuinige zit makkelijk 30% verbruiksverschil.
                            Ik geloof niet in eco tuning.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              chiptuners zijn illegalen he, niet vergeten!


                              btw effkes dat topic over die inbeslag genomen 320 doorlopen

                              En nog iets voor Tuningkid,mijn hok haalt stock de af-fabriekwaardes niet ,381 ipv de vooropgestelde 400pk,ben ik dan ook illegaal bezig?want op het gva staat 400pk (omgerekent naar kw)?,in principe ben ik dan ook niet verzekerd/gekeurd?
                              Last edited by ; 16/01/2014, 11:52.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten


                                btw effkes dat topic over die inbeslag genomen 320 doorlopen

                                En nog iets voor Tuningkid,mijn hok haalt stock de af-fabriekwaardes niet ,381 ipv de vooropgestelde 400pk,ben ik dan ook illegaal bezig?want op het gva staat 400pk (omgerekent naar kw)?,in principe ben ik dan ook niet verzekerd/gekeurd?
                                Een betere vraag, mag je hem motorisch aanpassen om de stockwaarden wel te halen?

                                Comment


                                • technisch gezien niet, aangezien ge wel tuned, maar ge gaat niet over de officiële waarde dat op uw papier staat hé.

                                  en ge betaald belasting/verzekering op uw 400pk
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • En wat eigl met voertuigen die af fabriek teveel vermogen hebben? Mijne had 10% meer vermogen dan opgegeven, 103pk ipv 90 en 256nm ipv 230.
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                    Comment


                                    • Is dat echt zo moeilijk te verstaan? Elke wagen heeft wel x% meer of minder vermogen dan door de fabrikant opgegeven.

                                      Waar het hier in de wetgeving om gaat is dat je door de originele software aan te passen of te overschrijven je vermogen gaat doen toenemen.

                                      Stel nu dat de verzekering of bv. de BMW dealer ziet dat de software niet meer origineel is dan kan je een probleem hebben. Ze gaan bij originele software echt niet kijken of hij nu 103 of 107pk heeft.

                                      Het is bij wet verboden. Zo simpel is het. Je kan omgekeerd op een stoel gaan staan, maar dat verandert er niets aan. Het staat zwart op wit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                        Het is altijd beter om er niet het maximum uit te halen zodat je inderdaad een bepaalde marge kan houden.
                                        bij de meeste professionele tuners is een stage 1 herprogrammatie steeds met het oog op de betrouwbaarheid



                                        Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                        Alles heeft te maken met hoe je de wagen gebruikt. Voor 'normaal' sportief straatgebruik kan je makkelijk iets meer vermogen lospeuteren omdat de belasting bij een normale (af en toe) sportieve rijstijl nu ook niet zo extreem hoog ligt. Rij je echt zwaar en langdurig door dan is je belasting veel groter en kies je best bewust om niet tot het plafond te tunen. Je houdt dan immers best nog een beetje speling over zodat je onderdelen beter (of lees langer) met de stress omgaan.
                                        Elke tuner die zichzelf serieus neemt zal ALTIJD aan de klant vragen waarom hij een wagen wilt laten mappen, klanten die hier zijn geweest weten ook dat dit een van de eerste vragen is die ik stel.
                                        Nog iets dat me telkens opvalt... "de waarden op de website zijn richtwaarden, niet iets om je blind op te staren... dit zijn gemiddelden die we door de jaren heen hebben gezien"




                                        Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                        De meesten flippen gewoon op max cijferkes en gaan daar dus tuners op beoordelen. Ze vegen hun gat aan wat het met hun wagen doet als ze eens echt doorrijden... In mijn ogen is een correcte tuner iemand die aan de klant vraagt hoe hij met zijn wagen zal rijden en voor welk gebruik hij zal dienen. Afhankelijk van je antwoord zal de tuner dan wel zelf uitmaken of hij marge voorziet of dat hij er bij wijze van spreken de laatste pk/nm gaat uithalen.
                                        Voorbeeld: als je zoals het merendeel een gewone sjonnie bent die de man wilt uithangen aan de lichten, dan ga je dus voor de max settings.
                                        10j geleden mss... 9/10 is een normale man of vrouw, met een normale wagen, die gewoon iets vlotter & zuiniger wilt rondtuffen... Sjonnies zien we hier niet vaak.






                                        also #fail


                                        Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        Ik kan ook geen respect opbrengen voor bepaalde oplichters.
                                        wat betekent nogtands ?
                                        ...

                                        Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        Nu ik je hier toch aan de lijn heb met uw VCDS. Mijn pinker doet het af en toe en af en toe wel.

                                        #rarezinlol
                                        #waarstaatjeniet?
                                        Last edited by ; 16/01/2014, 15:04.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                          10j geleden mss... 9/10 is een normale man of vrouw, met een normale wagen, die gewoon iets vlotter & zuiniger wilt rondtuffen... Sjonnies zien we hier niet vaak.
                                          Na tuning is de wagen zuiniger? Dus de CO2 waardes gaan ook lager zijn dan origineel?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X