Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Het kan toch niet meer lang duren voor men op de keuring écht op de afwezigheid van dpf's begint te letten. Of zouden die hier nooit meelezen?
    De laatste generatie DPF's zijn direct na de turbo geplaatst, dus is het redelijk simpel om de lasnaden te verstoppen.
    + de meeste auto's hebben bodemplaten onder de motor. Ik denk dat een goede controle op het al dan niet aanwezig zijn van een DPF te veel tijd zou vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk Berichten
      Niet op de manier hoe hij erover praat/zaagt
      Dat DVpruts de DPF's eruit zaagt zijn ook geen manieren.

Comment

• Allez, dan zal het van de eerlijkheid en ethiek van onze diesel-rijders hier blijven afhangen

Comment

• Zien diegene die hun dpf liefst verdwenen zien, het zitten dat elke dieselwagen in Vlaanderen terug zonder rijdt? Of mag het enkel voor die paar kenners die vinden dat hun auto beter ademt zonder?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
            Allez, dan zal het van de eerlijkheid en ethiek van onze diesel-rijders hier blijven afhangen
            Ja en binnenkort misschien ook van de benzinerijders (directe inspuiting ==> roet). DPF's verwijderen kan lucratief worden...
            Goed voor de economie...
            Last edited by ; 11/03/2014, 20:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Al een geluk dat het geen uitmense stilte is.
              Allee,tis hier ook nog ne keer..

Comment

• Alle diesels die gemaakt zijn vanaf 01/01/2011 moeten verplicht uitgerust zijn met een DPF. Vermits een wagen pas na vier jaar naar de keuring moet, gaan de eerste 'verplichte roetfilter diesels' vanaf 01/01/2015 op de keuring verschijnen. Ik heb zo'n licht vermoeden dat er vanaf volgend jaar wel gecontroleerd zal worden op de aanwezigheid van een roetfilter? Je merkt dat trouwens al onmiddellijk aan de binnenkant van de uitlaat of een auto uitgerust is met een roetfilter of niet. Eentje met roetfilter heeft een maagdelijk propere uitlaatbuis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                  Allee,tis hier ook nog ne keer..
                  Nee, laat maar.
                  Last edited by Jakkel; 11/03/2014, 20:49.

Comment

Je merkt dat trouwens al onmiddellijk aan de binnenkant van de uitlaat of een auto uitgerust is met een roetfilter of biet.
                    Jakkel ik weet dat ge een natuurmens zijt maar nu sla je zelfs Dbr2 met verbazing...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Jakkel ik weet dat ge een natuurmens zijt maar nu sla je zelfs Dbr2 met verbazing...
                      Bietensap is gezond!

Comment

• elwood wil jij niet je 45 laten eco-tunen ?
                        alstublieft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          elwood wil jij niet je 45 laten eco-tunen ?
                          alstublieft
                          Misschien... ter compensatie van de uitstoot van de Gtr want die zit op 1089gr.

Comment

• fijn antwoord

Comment

Je merkt dat trouwens al onmiddellijk aan de binnenkant van de uitlaat of een auto uitgerust is met een roetfilter of niet. Eentje met roetfilter heeft een maagdelijk propere uitlaatbuis.
                              Na vier jaar zal er, zelfs met DPF, ook afzetting zijn aan de binnenkant van de uitlaat. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om zoiets objectief te controleren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                Na vier jaar zal er, zelfs met DPF, ook afzetting zijn aan de binnenkant van de uitlaat. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om zoiets objectief te controleren.
                                Mijn kar wordt vier jaar in april. De binnenkant van die uitlaatpijpjes blijven brandschoon. Dat zie je van ver dat die een roetfilter heeft.

Comment

Persoonlijk denk ik dat je indien je er een biet insteekt weinig te vrezen hebt...

Comment

• je ziet wel het verschil tss een dpf-loze en een benzine niet

de dpf-er is als enig brandschoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      je ziet wel het verschil tss een dpf-loze en een benzine niet

de dpf-er is als enig brandschoon
                                      Da's waar.

Comment

Mijn kar wordt vier jaar in april. De binnenkant van die uitlaatpijpjes blijven brandschoon. Dat zie je van ver dat die een roetfilter heeft.
                                        Ga ik niet over discussiëren. Heb ook geen moeite om je te geloven. Maar er zijn ook andere, waarvan de uitlaten wel vervuild zijn (ervaring in garage). Dat maakt het volgens mij moeilijk om er visueel over te oordelen. De enige juiste manier is dan volgens mij met een telescopische camera. Maar ik denk niet dat ze in de keuring een temperatuursensor ofzo zullen demonteren om te kijken of de DPF nog aanwezig is...

Comment

Ga ik niet over discussiëren. Heb ook geen moeite om je te geloven. Maar er zijn ook andere, waarvan de uitlaten wel vervuild zijn (ervaring in garage). Dat maakt het volgens mij moeilijk om er visueel over te oordelen. De enige juiste manier is dan volgens mij met een telescopische camera. Maar ik denk niet dat ze in de keuring een temperatuursensor ofzo zullen demonteren om te kijken of de DPF nog aanwezig is...
                                          Da's raar, bij alle auto's waarvan ik weet dat ze een DPF hebben zijn die uitlaten toch altijd brandschoon hoor. Nu, met een roetmeting ofzo moet dat toch snel te detecteren vallen hé, niet?

Comment

Working...
                                          X