dat 'm eens met zijn keuringspapieren van the UK eens naar de keuring gaat. België mag niet meer een voertuig afkeuren dat een geldig keuringsbewijs heeft ontvangen in een ander europees land.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Dacht ook al dat het zo was zoals flappy zegt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtende nieuwe man van mijn nicht is een engelsman die daar met een C220 CDI rondbolt en die nu wilde importeren in BE. Die kar had geperforeerde remmen en is hier ervoor afgekeurd en heeft in GB daar nooit problemen mee gehad
Je mag daarnaast wettelijk gezien je geventileerde schijven vervangen door geperforeerde of slotted van hetzelfde formaat (belangrijk).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat 'm eens met zijn keuringspapieren van the UK eens naar de keuring gaat. België mag niet meer een voertuig afkeuren dat een geldig keuringsbewijs heeft ontvangen in een ander europees land.
Hoe zit het dan met de verzekering enz als je een jap met +400pk invoert uit de UK?
Comment
-
Dan zal die gekeurd en ingeschreven worden op de effectieve pk's en zal die daar dus ook op verzekerd worden. Zal dus duur worden lijkt me.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEen 220cdi met een AMG kitje erop heeft geperforeerde schijven vooraan.lets have some more member berries
Comment
-
Pakketten
Pack Sport AMG
Parametrische stuurbekrachtiging, Stalen pedalenset met rubbernoppen, Sportzetels vooraan, Optisch pack AMG, Geperforeerde remschijven, Remklauwen met opschrijft 'M-B', Dakhemel zwart, Schakelpeddels aan het stuurwiel, Sportluchtfilter, Sportophang.+variab.stuurbekrac.(JAV 17/18 verpl.), Versnellingspook in aluminium en leder, Zwarte vloermatten met monogram AMG, 3-spaaks stuurwiel in leder met duimrust, JAV (4) AMG 6 dubbelsp. 17''+225/45VR-245/40AR, Sportonderstel extra verlaagd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtennee hoor, remschijven zitten niet in een amg pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenPakketten
Pack Sport AMG
Parametrische stuurbekrachtiging, Stalen pedalenset met rubbernoppen, Sportzetels vooraan, Optisch pack AMG, Geperforeerde remschijven, Remklauwen met opschrijft 'M-B', Dakhemel zwart, Schakelpeddels aan het stuurwiel, Sportluchtfilter, Sportophang.+variab.stuurbekrac.(JAV 17/18 verpl.), Versnellingspook in aluminium en leder, Zwarte vloermatten met monogram AMG, 3-spaaks stuurwiel in leder met duimrust, JAV (4) AMG 6 dubbelsp. 17''+225/45VR-245/40AR, Sportonderstel extra verlaagd
zeker dat dat voor de W204 is? tenzij ze het voor de facelift veranderd hebbenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat 'm eens met zijn keuringspapieren van the UK eens naar de keuring gaat. België mag niet meer een voertuig afkeuren dat een geldig keuringsbewijs heeft ontvangen in een ander europees land.
Over het remsysteem is het inderdaad zo dat in België er geen aanpassingen mogen gebeuren aan het remsysteem (dat is één van de verboden handelingen uit de omzendbrief over verbouwingen van voertuigen) maar als een wagen met dat remsysteem in overéénstemming is met z'n PVG (dus af fabriek zo toekomt) kan er toch nooit sprake zijn van een verbouwing... en zou dit inderdaad geen punt van afkeuring mogen zijn.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenHeeft U daar ergens een link van? Het is inderdaad wel zo dat een ingevoerd voertuig in België om ingeschreven te worden geen volledige keuring meer moet ondergaan indien het beschikt over een buitenlands keuringsbewijs van minder dan 2 maanden oud maar enkel een visuele keuring moet ondergaan (net zoals een reeds in België ingeschreven voertuig).
Over het remsysteem is het inderdaad zo dat in België er geen aanpassingen mogen gebeuren aan het remsysteem (dat is één van de verboden handelingen uit de omzendbrief over verbouwingen van voertuigen) maar als een wagen met dat remsysteem in overéénstemming is met z'n PVG (dus af fabriek zo toekomt) kan er toch nooit sprake zijn van een verbouwing... en zou dit inderdaad geen punt van afkeuring mogen zijn.
Dus als u een opgepepte auto in bijvoorbeeld Duitsland koopt van g-power, hgp.....
Als alles dan ok is voor de keuring daar, dan zijn ze verplicht deze toe te laten in Belgie????
Een voorbeeldje;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
Comment
-
belgië is hiervoor al meerdere malen op de vingers getikt geweest door Europa omdat ze op die manier vrij vervoer van goederen beperken. Iets wat dus niet mag volgens de europese wetgeving. Reden hiervoor is dat België steeds blijft hameren op het homologatiedocument wat afgeleverd wordt door de importeur van het merk.
Hier heeft toch al een tijdje geleden de link gestaan omtrent die nieuwe verordening dat het homologatiedocument op zich niet meer nodig zou zijn voor de invoer van een buitenlands gekeurd voertuig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendas nieuw dan, ik had het AMG pack op mijn W204 en daar zat alles bij behalve schakelpeddels, stuur en remschijven.
zeker dat dat voor de W204 is? tenzij ze het voor de facelift veranderd hebben2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Effe iets wat mij is opgevallen, tuning van de Peugeot RCZ 200 pk, 275 nm:
* Tuner A: Stage 1 >>> 240 pk, 360 nm
* Tuner B: Stage 1 >>> 230 pk, 340 nm
* Tuner C: Stage 1 >>> 220 pk, 360 nm
** Tuner C: Stage 2 >>> 230 pk, 380 nm
Waardoor die grote verschillen?
Tuner A haalt er meer pk's uit bij Stage 1 dan tuner C bij Stage 2 tuningOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDus je zegt nu dat de ingenieurs bij Ford je motor niet perfect hebben afgesteld?
Sorry, maar als die ingenieurs marges inbouwen, dan is dat voor een goede reden.
Ik ga het nogmaals zeggen (ik val in herhaling): BMW PPK voor de F30 330d: vermogens- en koppelwinst amper 9% => installatie van 20% grotere intercooler.
Tot slot bedenk ook nog even dit, als het echt warm is in Belgie is de inlaatluchttemp ca 50-60°C met 30°C buitenluchttemp ( komt zelden voor ) , in Dubai is de inlaatluchttemp ca 70-80°C met 45°C buiten ( helft van het jaar ), die grotere intercooler is voor de 330D Belgie dus zeker niet noodzakelijk ( altijd beter, maar niet noodzakelijk ).
Comment
Comment