Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Wat ik me altijd afvraag is wrm iemand een in dit geval 1.0 liter koopt om daarna te chippen ,wrm niet meteen voor een iets hogere inhoud gaan ?
    Lees ook het topic eens over alle problemen die hij al op die twee weken gehad heeft met die nieuwe wagen, dan begrijp je nog minder waarom hij die al wil gaan chippen in januari ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
      Wel, stel dat je een wagen hebt waar je al jaren tevreden mee rond rijdt & ineens krijgt die zware stukken. Je had je helemaal niet ingesteld op het feit dat je een nieuwe wagen moest aanschaffen, dus het komt dan ook als een verrassing. Het was trouwens niet meer de moeite om te herstellen, de kosten waren bijna hoger dan de waarde van de wagen. Het zou zelfs geen nuloperatie zijn geweest Dan wil je liefst meteen een andere wagen, want de oude ga je niet laten herstellen. Je kan dan ook moeilijk ettelijke maanden wachten terwijl jouw nieuwe wagen in bestelling is, je koopt dan bv een stockwagen om snel weer te kunnen rijden. Ik wou er nu ook niet bepaald een smak geld aan uitgeven, dus koos ik er voor om een kleinere wagen te kopen & ik had een beetje pech dat er niet bepaald veel keuze was qua motorisatie en opties. Uiteindelijk heb ik dan die 100pk versie van de 1.0 Ecoboost gekocht. Ik moet toegeven, ik ben meer pk's gewoon dan dat. Ik heb ook altijd met een diesel gereden & ik heb nu niet bepaald veel koppel, het is dus zwaar wennen voor mij. Als ik dus in de toekomst de wagen wat kan laten optimaliseren, dan zou dat een toffere rijervaring geven natuurlijk.


      Nu, ik begrijp jouw mening helemaal hoor. Maar ik denk wel dat die enkel van toepassing is op de mensen die onrealistische resultaten verwachten. Je moet ook een beetje ruimte laten voor ieders situatie. Als ik bv een nieuwe wagen besteld had, dan was het zeker & vast geen 100pk'tje geworden, maar de situatie was nu eenmaal zo dat ik snel een beslissing moest nemen. Dus ja, ik ben op zich tevreden van de wagen, maar als er nog wat ruimte voor verbetering is in de toekomst, dan mag dat voor mijn part

      PS: Zoals exacorta ook al zei, BIV & wegenbelasting zijn op deze wagen een lachertje inderdaad. 61€ inschrijving & 137€ wegentax dacht ik.

      Wrm dan geen jonge 2dehandse denk ik dan ,of al iets oudere,als je rondneust op het www kom je wel iets leuks tegen,spreek uit ervaring

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Lees ook het topic eens over alle problemen die hij al op die twee weken gehad heeft met die nieuwe wagen, dan begrijp je nog minder waarom hij die al wil gaan chippen in januari ...
        "Alle problemen" is nu ook wel overdreven, hij gaf 2 vrij hardnekkige storingen die blijkbaar moeilijk op te sporen waren. Al is dat laatste er ook al over aangezien de dealer gewoon weinig moeite deed om het op te lossen. Gewoon een week met een wagen rondrijden gaat het probleem niet oplossen hè. Of dat een groot of klein probleem is, dat maakt niets uit. Ik had dus ook niet zo'n probleem met de storing zelf, want dat was 99% zeker een slecht contact ergens (wat ook zo bleek te zijn). Ik werk zelf in de branche waar ik vaak de meest ambetante & hardnekkige storingen moet oplossen, ik weet dus dat zo'n dingen niet op 1-2-3 opgelost geraken. Maar als je de moeite doet & structureel te werk gaat, dan valt alles binnen aanzienbare tijd op te lossen. Ik had dus ook meer problemen met de nogal lakse houding van de dealer, dat is ook waarom ik de topic geopend heb.

        Maar ik snap waar je naar toe wil hoor, als er nog wat zou aan schelen, dan zou ik met een getunede wagen zitten onder garantie & dat kan natuurlijk mislopen. Maar dat kan natuurlijk ook mislopen voor al die andere duizenden mensen die met een nieuwe wagen naar een chipboer trekken. Daar geef ik je dus ook gelijk in, maar om nu ineens mij te viseren op dat vlak, beetje raar toch. Maar wees maar gerust, ik ga het nog niet meteen doen. Het is dus ook raar waarom je trouwens januari zegt? Jij weet niet hoeveel kilometers ik maak hè. Ik maak er nog geen 10.000/jaar, waarom zou ik dan in januari dan ineens al een paar duizend kilometer op de teller hebben staan? De wagen wordt degelijk ingereden & als ik mij er klaar voel, dan laat ik hem eventueel chippen. Tegen die tijd is mijn garantie waarschijnlijk al voor 1/3de verstreken
        Last edited by jug; 20/12/2013, 17:16.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
          Wat ik me altijd afvraag is wrm iemand een in dit geval 1.0 liter koopt om daarna te chippen ,wrm niet meteen voor een iets hogere inhoud gaan ?
          Ik vraag me dat voor alle gechipte gevallen af. Als ik bijvoorbeeld een 3-reeks tweeliter diesel wil met een dikke 200 Pk, dan koop ik me toch gewoon een 325d hoor.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
            Merci voor de duidelijkheid! Ik had me maar aan 120pk verwacht, dus 145pk klinkt zeer interessant moet ik zeggen
            Tot ergens na nieuwjaar dus
            Zo, dat is mooi meegenomen.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik vraag me dat voor alle gechipte gevallen af. Als ik bijvoorbeeld een 3-reeks tweeliter diesel wil met een dikke 200 Pk, dan koop ik me toch gewoon een 325d hoor.
              Oke, maar dat gaat niet op voor alle merken,ik wilde een Renault Megane RS voornamelijk om op circuit te rijden maar de Megane had 250pk en ik wou wa meer pk's,dus had ik weinig keus want er is slecht 1 motorisatie in en met een chipke heb ik nu 311pk.
              Ik kon ook een Ford Focus RS kopen met 305pk maar die zijn minder goed voor het circuit dus was dit de enige manier om dit op te lossen,je hebt niet in elk model keuze uit 10 verschillende motoren hé...

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                Oke, maar dat gaat niet op voor alle merken,ik wilde een Renault Megane RS voornamelijk om op circuit te rijden maar de Megane had 250pk en ik wou wa meer pk's,dus had ik weinig keus want er is slecht 1 motorisatie in en met een chipke heb ik nu 311pk.
                Ik kon ook een Ford Focus RS kopen met 305pk maar die zijn minder goed voor het circuit dus was dit de enige manier om dit op te lossen,je hebt niet in elk model keuze uit 10 verschillende motoren hé...
                Moest je ze nu nog alle 311 benutten he.
                Ik weiger meer taksen en verzekering etc. te betalen als ik met een simpele chip ook meer Pk's heb.
                De overheid steelt al genoeg van ons, dit krijgen ze er niet bij!

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                  Oke, maar dat gaat niet op voor alle merken,ik wilde een Renault Megane RS voornamelijk om op circuit te rijden maar de Megane had 250pk en ik wou wa meer pk's,dus had ik weinig keus want er is slecht 1 motorisatie in en met een chipke heb ik nu 311pk.
                  Ik kon ook een Ford Focus RS kopen met 305pk maar die zijn minder goed voor het circuit dus was dit de enige manier om dit op te lossen,je hebt niet in elk model keuze uit 10 verschillende motoren hé...
                  Nu kom je met een uitzondering af hé. 99% van de gechipte gevallen zijn basic motoren (meestal turbo diesels) die men meer vermogen wilt geven, en zijn bedoeld om gewoon op de openbare weg te gebruiken.

                  Comment


                  • #69
                    Ik sluit me aan bij de redenering van Dixie...

                    @Jakkel: die 99% kan ik dan ook niet altijd volgen... want net in die basis modelletjes heb je inderdaad bij wijze van spreken de keuze uit tig motorisatie's. Ik zou dan gewoon ook een zwaardere nemen...

                    Comment


                    • #70
                      Ik lees hier vermogenstoenames van 25-45%.

                      Waarom, zou je dan denken, doet BMW bij de PPK voor de F30 330d een nieuwe intercooler en luchtinlaat bij een vermogenstoename van ocharme 9% in zowel vermogen (+28pk) als koppel (40Nm)?

                      Blijkbaar kan het allemaal toch geen kwaad he als je dat hier zo leest?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                        "Alle problemen" is nu ook wel overdreven, hij gaf 2 vrij hardnekkige storingen die blijkbaar moeilijk op te sporen waren. Al is dat laatste er ook al over aangezien de dealer gewoon weinig moeite deed om het op te lossen. Gewoon een week met een wagen rondrijden gaat het probleem niet oplossen hè. Of dat een groot of klein probleem is, dat maakt niets uit. Ik had dus ook niet zo'n probleem met de storing zelf, want dat was 99% zeker een slecht contact ergens (wat ook zo bleek te zijn). Ik werk zelf in de branche waar ik vaak de meest ambetante & hardnekkige storingen moet oplossen, ik weet dus dat zo'n dingen niet op 1-2-3 opgelost geraken. Maar als je de moeite doet & structureel te werk gaat, dan valt alles binnen aanzienbare tijd op te lossen. Ik had dus ook meer problemen met de nogal lakse houding van de dealer, dat is ook waarom ik de topic geopend heb.

                        Maar ik snap waar je naar toe wil hoor, als er nog wat zou aan schelen, dan zou ik met een getunede wagen zitten onder garantie & dat kan natuurlijk mislopen. Maar dat kan natuurlijk ook mislopen voor al die andere duizenden mensen die met een nieuwe wagen naar een chipboer trekken. Daar geef ik je dus ook gelijk in, maar om nu ineens mij te viseren op dat vlak, beetje raar toch. Maar wees maar gerust, ik ga het nog niet meteen doen. Het is dus ook raar waarom je trouwens januari zegt? Jij weet niet hoeveel kilometers ik maak hè. Ik maak er nog geen 10.000/jaar, waarom zou ik dan in januari dan ineens al een paar duizend kilometer op de teller hebben staan? De wagen wordt degelijk ingereden & als ik mij er klaar voel, dan laat ik hem eventueel chippen. Tegen die tijd is mijn garantie waarschijnlijk al voor 1/3de verstreken
                        Je zegt tegen Bruno "tot na nieuwjaar" in een vorige post, voor mij is dat januari 2014 😁

                        Je moet natuurlijk gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt 😉

                        Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          Moest je ze nu nog alle 311 benutten he.
                          Ik weiger meer taksen en verzekering etc. te betalen als ik met een simpele chip ook meer Pk's heb.
                          De overheid steelt al genoeg van ons, dit krijgen ze er niet bij!
                          Dus je betaald honderden euro's voor de tuning + btw (voor de overheid), om taksen te besparen die op fiscaal vermogen worden berekend ...

                          Je bespaard dus eigenlijk vooral verzekering, maar de overheid zijn de grote dieven die jij hiermee een hak zet ?

                          Je kan ook nog zeggen dat je het vooral doet om minder te verbruiken ...

                          Iedereen doet wat hij niet laten kan, maar je moet jezelf niks gaan voorliegen 😉
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Je zegt tegen Bruno "tot na nieuwjaar" in een vorige post, voor mij is dat januari 2014 

                            Je moet natuurlijk gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt 

                            Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
                            Dan moet je het nog eens lezen denk ik, er staat "tot ergens na nieuwjaar". Waar ik wil mee zeggen dat ik in de loop van volgend jaar pas de wagen zal ingereden hebben. Aangezien ik niet zoveel kilometers maak, kan dat dus nog wel een paar maanden duren
                            Last edited by jug; 20/12/2013, 23:57.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Dus je betaald honderden euro's voor de tuning + btw (voor de overheid), om taksen te besparen die op fiscaal vermogen worden berekend ...
                              Of je er nu voor of tegen bent, bij sommige wagens moet je soms naar een motor met grotere cilinderinhoud overschakelen als je meer power wil, de fiscale pk's gaan dus omhoog & je betaalt dus ook meer taks. Want dat zou de legale manier zijn van motortuning, gewoon dezelfde wagen met een grotere/krachtigere motor kopen. Dan betaal je dus meer taks, via tuning dus niet.

                              Maar of dat een reden is voor iemand om het te doen of te laten, dan moeten ze zelf maar uitmaken.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                                Dan moet je het nog eens lezen denk ik, er staat "tot ergens na nieuwjaar". Waar ik wil mee zeggen dat ik in de loop van volgend jaar pas de wagen zal ingereden hebben. Aangezien ik niet zoveel kilometers maak, kan dat dus nog wel een paar maanden duren
                                Ja jug, lezen is een vak waar velen niet in slagen, zoals je merkt.. en ik geef toe, soms overkomt mij dat ook (O.a. door te snel willen zijn)

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                  Ik heb dat even opgezocht voor jullie en het is inderdaad een soort van firma die de files opkoopt bij hollanders. Daar wordt dus niks op maat gemaakt. Bovendien hebben ze zelfs geen enkele vergunning voor de uitoefening van hun "activiteiten" !
                                  Dus ook hier weer uitkijken is de boodschap.
                                  Dat is dus totaal GEEN antwoord op mijn vraag he
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Dat is dus totaal GEEN antwoord op mijn vraag he
                                    Is bijna niet anders te verwachten van "The Kid"

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Ik lees hier vermogenstoenames van 25-45%.

                                      Waarom, zou je dan denken, doet BMW bij de PPK voor de F30 330d een nieuwe intercooler en luchtinlaat bij een vermogenstoename van ocharme 9% in zowel vermogen (+28pk) als koppel (40Nm)?

                                      Blijkbaar kan het allemaal toch geen kwaad he als je dat hier zo leest?
                                      Hangt af van wagen tot wagen hé,sommige intercoolers zijn ruim bemeten en kunnen een pak meer vermogen aan,dit is makkelijk te meten met inlaat temperatuur meter of ook via de OBD stekker ,een goede tuner meet de air fuel verhouding,uitlaatgas temperatuur,inlaattemperatuur en dan kan je zien of er hardware moet verandert worden of niet,is voor elke auto verschillend.....

                                      Comment


                                      • #79
                                        Klopt, en bijv. voor een benzine is de intercooler vele malen belangrijker als voor een diesel.


                                        @Int3x0r: BMW houdt zelfs met zijn PP kit een ruime marge puur om zich alsnog te beschermen (Garantie claims) tegen onverantwoordelijke personen (Rijgedrag, onderhoud, enz..), tegen continentale verschillen (O.a. weersomstandigheden), brandstofkwaliteiten, enz..

                                        Iedere autoconstructeur houdt daar zowiezo rekening mee, vandaar ook dat bij chiptuning er soms "veilig" nog zo veel extra uitgehaald kan worden. En laten wij ook niet vergeten dat de door de fabrikant softwarematig terug getunede wagens een "zee" van marge hebben.
                                        Last edited by ; 21/12/2013, 11:00.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                          Hangt af van wagen tot wagen hé,sommige intercoolers zijn ruim bemeten en kunnen een pak meer vermogen aan,dit is makkelijk te meten met inlaat temperatuur meter of ook via de OBD stekker ,een goede tuner meet de air fuel verhouding,uitlaatgas temperatuur,inlaattemperatuur en dan kan je zien of er hardware moet verandert worden of niet,is voor elke auto verschillend.....
                                          Ok dus de hardware van een ford 1.0 ecoboost is duidelijk ruimer bemeten dan die van een BMW 330d. Dat waten we ook weer al.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X