Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Klopt, zie mijn extra aanvulling hierboven.

    En wat te denken van bijv. een e9X 325d vs een 330d vanaf Bj. 2010? Precies dezelfde motor met uiteraard zeer voordelige marges voor de 325d, je krijgt zomaar even 85 a 90 PK erbij.
    Last edited by ; 21/12/2013, 10:44.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
      Klopt, zie mijn extra aanvulling hierboven.

      En wat te denken van bijv. een e9X 325d vs een 330d vanaf Bj. 2010? Precies dezelfde motor met uiteraard zeer voordelige marges voor de 325d, je krijgt zomaar even 85 a 90 PK erbij.
      Ahja dus alles wat in de 330d zat was krak hetzelfde als in de 325d. Maar dan ook alles he.

      Hoe verklaar je het verschil in gewicht dan?

      E90 325d manueel: 1.500 kg
      E90 330d manueel: 1.510 kg

      Weegt de chip 10kg meer ofzo? Het zou me eerder lijken dat bepaalde hardware meer weegt.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Ahja dus alles wat in de 330d zat was krak hetzelfde als in de 325d. Maar dan ook alles he.

        Hoe verklaar je het verschil in gewicht dan?

        E90 325d manueel: 1.500 kg
        E90 330d manueel: 1.510 kg

        Weegt de chip 10kg meer ofzo? Het zou me eerder lijken dat bepaalde hardware meer weegt.
        zitten misschien bij de 330D zowiezo wat extra opties tov de 325d weet ik veel stoelverwarming,... wat daar al standaard inzit tov de 325d
        10g is nu ook niet echt extreem veel verschil

        Comment


        • #84
          Ik heb niet het hele topic doorgelezen (na 2 pagina's kleine kindjes had ik 'et wel gezien.)

          Maar ik wil wel eventjes goed spreken over 'mijn' tuner. Ik ben eind deze zomer langsgegaan bij Apec in Deinze voor een dpf-removal en verse chipbeurt op m'n 159 Ti 2.4 Q4(hij WAS gedaan door Squadra en hij reed enooorm slecht! Dat plus dat squadra iets van hulp weigerde te geven deed me naar een andere lopen.).

          De dpf is er nu 10k km uit en ik ben nog steeds elke dag gelukkig! Hij staat nu op 250pk en 500 nm koppel (begrensd, ik heb gevraagd om het toch veilig te houden) en de curve loopt echt heel erg goed. Zelfs als ik op de openbare weg uitlees via laptop en obdkabel met FiatEcuScan krijg ik een heel erg mooie curve. Je voelt ook geen enkele dip. Vroeger wel, nu is die dip er op papier nog heel lichtjes. Maar dat is eigen aan de 2.4 van alfa. Elke 2.4 die ik al uitgelezen/gelogd heb had dat (velen vinden mij via het Alfa forum als ze vermoeden dat ze een probleem hebben. Met zo een diagnosekabel kan je veel vinden/weten en ik zoek goedkoper dan een garage !).

          De gasrespons ik ook geweldig goed, maar dat ligt vooral aan de dpf-removal. Ik kan het iedere Alfa dieselaar aanraden! M'n verbruik is van 10,5l naar 7,5l/100km gezakt en de gasrespons/powerboost is geweldig!)

          En dat is niet bij alle 159's het geval. Ik heb al met 159's gereden getuned door squadra, bullpower en BR-performance. De mijne springt er echt uit. Dat vind ik niet alleen, maar iedere auto waar ik in rij laat ik ff in de mijne rijden ook en ze komen er telkens uit met hetzelfde gevoel: 'ik dacht dat de mijne goed stond, niet dus'.

          Wel kleine voetnoot, de 159 gedaan door BR stond nog niet helemaal op punt. De eigenaar van deze zegt me nu dat de zijne even goed staat, en ik geloof 'em wel want hij reed al prima en er zijn nogal wat onderdelen 'ververst' ondertussen...

          Comment


          • #85
            De opgegeven kg's zijn leeggewicht makker

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk Berichten
              Ik heb niet het hele topic doorgelezen (na 2 pagina's kleine kindjes had ik 'et wel gezien.)

              Maar ik wil wel eventjes goed spreken over 'mijn' tuner. Ik ben eind deze zomer langsgegaan bij Apec in Deinze voor een dpf-removal en verse chipbeurt op m'n 159 Ti 2.4 Q4(hij WAS gedaan door Squadra en hij reed enooorm slecht! Dat plus dat squadra iets van hulp weigerde te geven deed me naar een andere lopen.).

              De dpf is er nu 10k km uit en ik ben nog steeds elke dag gelukkig! Hij staat nu op 250pk en 500 nm koppel (begrensd, ik heb gevraagd om het toch veilig te houden) en de curve loopt echt heel erg goed. Zelfs als ik op de openbare weg uitlees via laptop en obdkabel met FiatEcuScan krijg ik een heel erg mooie curve. Je voelt ook geen enkele dip. Vroeger wel, nu is die dip er op papier nog heel lichtjes. Maar dat is eigen aan de 2.4 van alfa. Elke 2.4 die ik al uitgelezen/gelogd heb had dat (velen vinden mij via het Alfa forum als ze vermoeden dat ze een probleem hebben. Met zo een diagnosekabel kan je veel vinden/weten en ik zoek goedkoper dan een garage !).

              De gasrespons ik ook geweldig goed, maar dat ligt vooral aan de dpf-removal. Ik kan het iedere Alfa dieselaar aanraden! M'n verbruik is van 10,5l naar 7,5l/100km gezakt en de gasrespons/powerboost is geweldig!)

              En dat is niet bij alle 159's het geval. Ik heb al met 159's gereden getuned door squadra, bullpower en BR-performance. De mijne springt er echt uit. Dat vind ik niet alleen, maar iedere auto waar ik in rij laat ik ff in de mijne rijden ook en ze komen er telkens uit met hetzelfde gevoel: 'ik dacht dat de mijne goed stond, niet dus'.

              Wel kleine voetnoot, de 159 gedaan door BR stond nog niet helemaal op punt. De eigenaar van deze zegt me nu dat de zijne even goed staat, en ik geloof 'em wel want hij reed al prima en er zijn nogal wat onderdelen 'ververst' ondertussen...
              Vraag me altijd af hoe het er achteraan uitziet als je de DPF laat verwijderen? Is het dan wederom de dikke roetpluim als je eens volgas geeft (zoals vroegere diesels)?

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Ahja dus alles wat in de 330d zat was krak hetzelfde als in de 325d. Maar dan ook alles he.

                Hoe verklaar je het verschil in gewicht dan?

                E90 325d manueel: 1.500 kg
                E90 330d manueel: 1.510 kg

                Weegt de chip 10kg meer ofzo? Het zou me eerder lijken dat bepaalde hardware meer weegt.
                Waar die 10 kg verschil inzit weet ik niet maar geloof mij maar dat een goed gechipte 325d, vanaf Bj. half 2010 rond kan rijden met ongeveer een 290 pk. Weet het uit ervaring.
                Trouwens, je moet mijn opmerking niet zomaar in vraag stellen, een beetje zoekwerk op het "net" zal voorkomen dat je onnodig "valt" over die 10kg verschil en leert dat het precies twee dezelfde motoren zijn.
                Last edited by ; 21/12/2013, 12:25.

                Comment


                • #88
                  10kg voel je sowieso niet, net zo min als 10pk. Wat een mierenneukers hier toch.
                  2011 Porsche Boxster S Black Edition

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                    10kg voel je sowieso niet, net zo min als 10pk. Wat een mierenneukers hier toch.
                    Tja ik snap het soms ook niet.

                    En als je dan leest hoe een nieuwkomer in deze thread onder de Nickname van jug met zo'n jonge leeftijd zo veel wijzer is als menig een hier op 't forum dan denk ik er helemaal het mijne van.
                    Last edited by ; 21/12/2013, 12:21.

                    Comment


                    • #90
                      Eigenlijk zouden ze deze topics moeten sluiten. Het gaat hier volledig Offtopic EN de "beste chiptuner" bestaat toch niet.
                      2011 Porsche Boxster S Black Edition

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Vraag me altijd af hoe het er achteraan uitziet als je de DPF laat verwijderen? Is het dan wederom de dikke roetpluim als je eens volgas geeft (zoals vroegere diesels)?
                        Hangt er van af. Als je een eindje rustig gereden hebt en je geeft dan volgas heb je idd wel een wolkje. Als ik boven de 4.000rpm ga heb ik ook goed veel roet. Maar alles daaronder staat het mengsel 1/14,5 (dacht ik, en dat is normaal gezien de standaard voor roetarm).

                        Vanuit m'n spiegel zie ik allesinds geen roet achter me onder de 4.000 rpm. Moest ik het vragen zet hij hem naar 240pk en roet hij tot 4500 rpm niet. Persoonlijk vind ik het de moeite niet om er voor terug te rijden, maar moest de keuring lastig doen gaat het toch nog moeten helaas! Maar m'n auto is van 11/2007 en moet dus net geen dpf hebben.

                        Ik ben allesinds benieuwd naar Januari, maar Didier vertelde me dat het geen problemen mag geven en ook Bruno van BR vertelde me dat als je auto van voor 2008 met wat verstand getuned was hij probleemloos dpf-loos door de keuring kan.

                        Comment


                        • #92
                          @stekkie: Wel, ik had wel het gevoel dat het toch terug on topic ging, vooral na JUG zijn vraag maar ja..... off topic hou je toch, kun je bijna niet vermijden.

                          En de "Beste chiptuner" is inderdaad eigenlijk niet definiëerbaar maar toch is er kaf onder het koren.
                          Last edited by ; 21/12/2013, 12:36.

                          Comment


                          • #93
                            Hozee, het gaat idd met ups en downs, maar nu zijn we zelf Offtopic aant gaan, lol.
                            2011 Porsche Boxster S Black Edition

                            Comment


                            • #94
                              Eh ja, behoorlijk...maar toch nog redelijk binnen een bepaalde marge, ja toch?..
                              Last edited by ; 21/12/2013, 12:40.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                                Eigenlijk zouden ze deze topics moeten sluiten. Het gaat hier volledig Offtopic EN de "beste chiptuner" bestaat toch niet.
                                Als ik u redenering doortrek kunnen ze best heel het forum sluiten, want het gaat overal offtopic (op een kleine uitzondering na misschien).

                                Het is een forum he, d'r zitten vele mensen op, en het is gewoon onvermijdelijk dat er offtopic geluld word. In het eene topic al wat meer dan het andere.
                                Ik kom op verschillende fora, en ik zie overal hetzelfde. Gaan we die dan allemaal gewoon opdoeken??
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  En de "Beste chiptuner" is inderdaad eigenlijk niet definiëerbaar maar toch is er kaf onder het koren.
                                  Eigenlijk zit het koren onder het kaf en niet omgekeerd, maar dit geheel terzijde.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Hoe zit het eigenlijk met ATM en AEP?

                                    Die hebben beide het zelfde adres in Houthalen.

                                    Maar is dat nu één en dezelfde tuner die onder twee namen werkt, of zijn dat twee verschillende tuners die onder één dak samenwerken?
                                    Want heb dat eerlijk gezegd nooit begrepen.
                                    Twee pagina's verder en nog steeds geen antwoord op bovenstaande vraag?
                                    (behalve de zever van tuningkid waar ik dus niet naar gevraagd had)

                                    D'r moet toch iemand zijn die weet hoe het juist zit met die bedrijven
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Twee pagina's verder en nog steeds geen antwoord op bovenstaande vraag?
                                      (behalve de zever van tuningkid waar ik dus niet naar gevraagd had)

                                      D'r moet toch iemand zijn die weet hoe het juist zit met die bedrijven
                                      Sorry hasselhoff. Die AEP is een illegaal gevestigd "bedrijf" die de tjoeningfiles koopt bij die Atm-fima in holland. Nu goed ?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        Sorry hasselhoff. Die AEP is een illegaal gevestigd "bedrijf" die de tjoeningfiles koopt bij die Atm-fima in holland. Nu goed ?
                                        Nee, niet goed.
                                        ATM is een groep en die hebben verschillende vestigingen in België en in Nederland, Houthalen is daar dus 1 van. Zover ben ik zelf al geraakt.
                                        De vraag is nu enkel nog of AEP een apart bedrijf is dat met ATM samenwerkt, of een onderdeel van ATM is.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Nee, niet goed.
                                          ATM is een groep en die hebben verschillende vestigingen in België en in Nederland, Houthalen is daar dus 1 van. Zover ben ik zelf al geraakt.
                                          De vraag is nu enkel nog of AEP een apart bedrijf is dat met ATM samenwerkt, of een onderdeel van ATM is.
                                          Is een apart bedrijf dat de "naam" van atm onder bepaalde voorwaarden mag gebruiken om zogezegd "groots" uit te vallen.
                                          Is dus in feite een simpele "doorverkoper" van wat gekopieerde files.
                                          Uitvoerder kent trouwens het verschil niet eens tussen een bit en een byte, laat staan dat die dan kenvelden gaan aanpassen.

                                          Nu goed ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X