Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat 'm eens met zijn keuringspapieren van the UK eens naar de keuring gaat. België mag niet meer een voertuig afkeuren dat een geldig keuringsbewijs heeft ontvangen in een ander europees land.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Dacht ook al dat het zo was zoals flappy zegt.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        de nieuwe man van mijn nicht is een engelsman die daar met een C220 CDI rondbolt en die nu wilde importeren in BE. Die kar had geperforeerde remmen en is hier ervoor afgekeurd en heeft in GB daar nooit problemen mee gehad
        Een 220cdi met een AMG kitje erop heeft geperforeerde schijven vooraan.

        Je mag daarnaast wettelijk gezien je geventileerde schijven vervangen door geperforeerde of slotted van hetzelfde formaat (belangrijk).

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          dat 'm eens met zijn keuringspapieren van the UK eens naar de keuring gaat. België mag niet meer een voertuig afkeuren dat een geldig keuringsbewijs heeft ontvangen in een ander europees land.
          Series? Sinds wanneer is dit?
          Hoe zit het dan met de verzekering enz als je een jap met +400pk invoert uit de UK?

          Comment


          • Dan zal die gekeurd en ingeschreven worden op de effectieve pk's en zal die daar dus ook op verzekerd worden. Zal dus duur worden lijkt me.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Dat is dan weer minder.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Een 220cdi met een AMG kitje erop heeft geperforeerde schijven vooraan.
                nee hoor, remschijven zitten niet in een amg pack
                lets have some more member berries

                Comment


                • Pakketten



                  Pack Sport AMG

                  Parametrische stuurbekrachtiging, Stalen pedalenset met rubbernoppen, Sportzetels vooraan, Optisch pack AMG, Geperforeerde remschijven, Remklauwen met opschrijft 'M-B', Dakhemel zwart, Schakelpeddels aan het stuurwiel, Sportluchtfilter, Sportophang.+variab.stuurbekrac.(JAV 17/18 verpl.), Versnellingspook in aluminium en leder, Zwarte vloermatten met monogram AMG, 3-spaaks stuurwiel in leder met duimrust, JAV (4) AMG 6 dubbelsp. 17''+225/45VR-245/40AR, Sportonderstel extra verlaagd

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    nee hoor, remschijven zitten niet in een amg pack
                    Toch wel, onze heeft geperforeerde schijven vooraan...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Pakketten



                      Pack Sport AMG

                      Parametrische stuurbekrachtiging, Stalen pedalenset met rubbernoppen, Sportzetels vooraan, Optisch pack AMG, Geperforeerde remschijven, Remklauwen met opschrijft 'M-B', Dakhemel zwart, Schakelpeddels aan het stuurwiel, Sportluchtfilter, Sportophang.+variab.stuurbekrac.(JAV 17/18 verpl.), Versnellingspook in aluminium en leder, Zwarte vloermatten met monogram AMG, 3-spaaks stuurwiel in leder met duimrust, JAV (4) AMG 6 dubbelsp. 17''+225/45VR-245/40AR, Sportonderstel extra verlaagd
                      das nieuw dan, ik had het AMG pack op mijn W204 en daar zat alles bij behalve schakelpeddels, stuur en remschijven.
                      zeker dat dat voor de W204 is? tenzij ze het voor de facelift veranderd hebben
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Facelift idd

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          dat 'm eens met zijn keuringspapieren van the UK eens naar de keuring gaat. België mag niet meer een voertuig afkeuren dat een geldig keuringsbewijs heeft ontvangen in een ander europees land.
                          Heeft U daar ergens een link van? Het is inderdaad wel zo dat een ingevoerd voertuig in België om ingeschreven te worden geen volledige keuring meer moet ondergaan indien het beschikt over een buitenlands keuringsbewijs van minder dan 2 maanden oud maar enkel een visuele keuring moet ondergaan (net zoals een reeds in België ingeschreven voertuig).

                          Over het remsysteem is het inderdaad zo dat in België er geen aanpassingen mogen gebeuren aan het remsysteem (dat is één van de verboden handelingen uit de omzendbrief over verbouwingen van voertuigen) maar als een wagen met dat remsysteem in overéénstemming is met z'n PVG (dus af fabriek zo toekomt) kan er toch nooit sprake zijn van een verbouwing... en zou dit inderdaad geen punt van afkeuring mogen zijn.
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Heeft U daar ergens een link van? Het is inderdaad wel zo dat een ingevoerd voertuig in België om ingeschreven te worden geen volledige keuring meer moet ondergaan indien het beschikt over een buitenlands keuringsbewijs van minder dan 2 maanden oud maar enkel een visuele keuring moet ondergaan (net zoals een reeds in België ingeschreven voertuig).

                            Over het remsysteem is het inderdaad zo dat in België er geen aanpassingen mogen gebeuren aan het remsysteem (dat is één van de verboden handelingen uit de omzendbrief over verbouwingen van voertuigen) maar als een wagen met dat remsysteem in overéénstemming is met z'n PVG (dus af fabriek zo toekomt) kan er toch nooit sprake zijn van een verbouwing... en zou dit inderdaad geen punt van afkeuring mogen zijn.

                            Dus als u een opgepepte auto in bijvoorbeeld Duitsland koopt van g-power, hgp.....
                            Als alles dan ok is voor de keuring daar, dan zijn ze verplicht deze toe te laten in Belgie????

                            Een voorbeeldje;

                            http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT

                            Comment


                            • belgië is hiervoor al meerdere malen op de vingers getikt geweest door Europa omdat ze op die manier vrij vervoer van goederen beperken. Iets wat dus niet mag volgens de europese wetgeving. Reden hiervoor is dat België steeds blijft hameren op het homologatiedocument wat afgeleverd wordt door de importeur van het merk.
                              Hier heeft toch al een tijdje geleden de link gestaan omtrent die nieuwe verordening dat het homologatiedocument op zich niet meer nodig zou zijn voor de invoer van een buitenlands gekeurd voertuig?
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                das nieuw dan, ik had het AMG pack op mijn W204 en daar zat alles bij behalve schakelpeddels, stuur en remschijven.
                                zeker dat dat voor de W204 is? tenzij ze het voor de facelift veranderd hebben
                                De mijne had geperforeerde schijven, en dat was een 2009 C200 Cdi W204. Dus geen facelift.
                                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                Comment


                                • mijn amg packer was een 2007. kben dus int zak gezet :p
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Mijn facelift C250cdi amg pakket heeft ook geperforeerde vooraan.

                                    Comment


                                    • Da's wel knap die geperforeerde schijven. Zouden ze bij BMW ook beter doen bij die optionele M-remmen.

                                      Comment


                                      • Effe iets wat mij is opgevallen, tuning van de Peugeot RCZ 200 pk, 275 nm:
                                        * Tuner A: Stage 1 >>> 240 pk, 360 nm
                                        * Tuner B: Stage 1 >>> 230 pk, 340 nm
                                        * Tuner C: Stage 1 >>> 220 pk, 360 nm
                                        ** Tuner C: Stage 2 >>> 230 pk, 380 nm

                                        Waardoor die grote verschillen?
                                        Tuner A haalt er meer pk's uit bij Stage 1 dan tuner C bij Stage 2 tuning
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Dus je zegt nu dat de ingenieurs bij Ford je motor niet perfect hebben afgesteld?

                                          Sorry, maar als die ingenieurs marges inbouwen, dan is dat voor een goede reden.

                                          Ik ga het nogmaals zeggen (ik val in herhaling): BMW PPK voor de F30 330d: vermogens- en koppelwinst amper 9% => installatie van 20% grotere intercooler.
                                          Je mag niet vergelijken met BMW, die zijn gebonden aan oa uitlaatgasnormen ( NOx-emissies ) , maar ook interne politiek zoals concurrentie met de 335d,335i of M3, dat zorgt er inderdaad voor dat ze niet zo ver kunnen gaan als een tuner. Een andere reden waarom ze niet zo ver kunnen gaan is omdat ze 1 programma moeten maken dat voor elke wagen werkt, daar waar een goede tuner elke motor individueel kan afstellen en ook hier weer extra vermogen kan halen.

                                          Tot slot bedenk ook nog even dit, als het echt warm is in Belgie is de inlaatluchttemp ca 50-60°C met 30°C buitenluchttemp ( komt zelden voor ) , in Dubai is de inlaatluchttemp ca 70-80°C met 45°C buiten ( helft van het jaar ), die grotere intercooler is voor de 330D Belgie dus zeker niet noodzakelijk ( altijd beter, maar niet noodzakelijk ).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X