Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Effe iets wat mij is opgevallen, tuning van de Peugeot RCZ 200 pk, 275 nm:
    * Tuner A: Stage 1 >>> 240 pk, 360 nm
    * Tuner B: Stage 1 >>> 230 pk, 340 nm
    * Tuner C: Stage 1 >>> 220 pk, 360 nm
    ** Tuner C: Stage 2 >>> 230 pk, 380 nm

Waardoor die grote verschillen?
    Tuner A haalt er meer pk's uit bij Stage 1 dan tuner C bij Stage 2 tuning
    elke tuner is anders, dus elke tuning zal dan ook anders zijn.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      Of de tuner met het grootste lawaai levert de meeste pk's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
        Of de tuner met het grootste lawaai levert de meeste pk's.
        Wat zou de waarde zijn van deze opmerking op een schaal van één op tien??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          Wat zou de waarde zijn van deze opmerking op een schaal van één op tien??
          Alvast -1 voor uw opmerking, Hozee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
            Dat is natuurlijk wel waar, maar toch bij de meeste auto's zij de verschillen tussen de tuners onderling vrij klein.

Dat is bij bovenstaand geval toch totaal niet zo. Terwijl alle tuners zoals altijd toch vanaf dezelfde basis beginnen
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat is natuurlijk wel waar, maar toch bij de meeste auto's zij de verschillen tussen de tuners onderling vrij klein.
              Dat is nogal logisch omdat ze natuurlijk allemaal dezelfde tiendubbel gecopieerde file gebruiken en dan durven schreeuwen dat ze zélf de file geschreven hebben.

Comment

• bewijzen! groot lawaai!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  bewijzen! groot lawaai!
                  Bewijs jij eens het tegendeel....

Ga me toch niet vertellen dat iedere tuner opnieuw de code van een ECU gaat kraken om aan de mapping te geraken.

Comment

Dat is nogal logisch omdat ze natuurlijk allemaal dezelfde tiendubbel gecopieerde file gebruiken en dan durven schreeuwen dat ze zélf de file geschreven hebben.
                    Zaag zaag zaag.
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ga me toch niet vertellen dat iedere tuner opnieuw de code van een ECU gaat kraken om aan de mapping te geraken.
                      Onze tools kraken die ECU's wel voor ons. Nodig voor het lezen en schrijven. Bij deze even melden dat elke tuner dit moet doen. Kan niet anders.
                      Wij werken steeds van 0. Maar tuningkid zal dit wel tegenspreken.
                      Anders moet iedereen gewoon eens komen kijken he ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        bewijzen! groot lawaai!
                        Die kennis overstijgt uw vermogen om dit te begrijpen vermoed ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                          Onze tools kraken die ECU's wel voor ons.
                          ......en dan durven beweren dat jullie de eerste waren om de PCR ecu te hebben "gekraakt".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Men is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en veel bewijzen heb ik hier nog niet gezien!
                            Het is trouwens ook niet aan de beschudigde om met bewijzen van zijn onschuld af te komen.
                            Lijkt me logisch dat dat niet het geval is, maar dat wilt daarom nog niet zeggen dat ze de tuningfile zelf niet schrijven.
                            En zelfs dat schrijven van de volledige tuning moet in mijn ogen niet door de tuner zelf gedaan worden.
                            Zo lang ze de tuning maar aanpassen om maat van het voortuig in kwestie, dat is een tuning op maat, of ze de initiële tuningfile nu zelf geschreven hebben of niet.

Comment

• Wat een gefrustreerde opmerkingen allemaal, kid...valt wel op dat het ooit fout is gegaan bij jouw en je nu een losgeslagen blindelingse wraak zoekt.

Comment

Men is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en veel bewijzen heb ik hier nog niet gezien!
                                Het is trouwens ook niet aan de beschudigde om met bewijzen van zijn onschuld af te komen.

Lijkt me logisch dat dat niet het geval is, maar dat wilt daarom nog niet zeggen dat ze de tuningfile zelf niet schrijven.
                                En zelfs dat schrijven van de volledige tuning moet in mijn ogen niet door de tuner zelf gedaan worden.
                                Zo lang ze de tuning maar aanpassen om maat van het voortuig in kwestie, dat is een tuning op maat, of ze de initiële tuningfile nu zelf geschreven hebben of niet.
                                + 10.
                                Zo is het inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Wat een gefrustreerde opmerkingen allemaal, kid...valt wel op dat het ooit fout is gegaan bij jouw en je nu een losgeslagen blindelingse wraak zoekt.
                                  Wat een opmerkingen allemaal Hozee,....bij jouw, "wraak zoekt".
                                  Ben al blij dat jij geen tuning-files schrijft.

Comment

• Ach ja...Beter een "W" te veel dan een hoop nonsens maar ik denk dat die "W" er wel bij hoort.
                                    Last edited by ; 11/01/2014, 19:44.

Comment

Die kennis overstijgt uw vermogen om dit te begrijpen vermoed ik.
                                      aaah, kwist niet dat wij elkaar plots kennen.
                                      vergeet ook niet dat je compleet de mist in gegaan bent over de receptie van BRP.
                                      vanaf dan ( en eigenlijk ook al veel eerder) ga je hier compleet de mist in.

en moest je me echt kennen, dan zou je weten dat je mij niet op m`n paard gaat krijgen.

ale, keep posting!

Sent from my V370 using Tapatalk

Comment

• Misschien een wat rare vraag in Digi tuning wereld: zijn er eigenlijk nog tuners die enkel mechanisch werken? Ik heb indertijd (1985 en 2005) 2 wagens laten tunen bij Dubois en RAS. Beiden VW en via oa andere nokkenassen ( Weco) en Turbo (Garett KKK) zowat 50 pk extra uit die motor gekregen. Of is dit heden ten dage " not done" of "old school" tuning?
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Wel grappig, als TK iets fout zegt kapt iedereen erop en al zeker enkele tunerkontlikkers, maar de tuners mogen wel valse beschuldigingen maken en post aanpassen zodat ze toch nog gelijk hebben en daar zaagt niemand op. Hoewel TK veel waarheden verkondigd
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X