Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenIk heb nog nooit een klant hier terug gezien die problemen had met zijn Volvo 2.4 126pk, en daar hebben we er toch een pak van gedaan.
Een versnellingsbak wordt trouwens NIET gedimensioneerd op pk, dus met alle respect, "die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan!" is larie.
Wij kijken naar alles en zullen adhv de zwakheden van de wagen hier ook naar gaan tunen, net als elke professionele tuner dit zal doen.
bv. Golf VI 2.0 TDI 110pk.
is zeker niet slecht bedoelt, ik neem dit als vb
Nee, versnellingsbakken worden gebouwd op koppel. Maar toen ik m'n S60 wilde chippen heb ik me op een groot volvoforum laten informeren en daar vermelden ze me allemaal dat een degelijke grens 200pk en 400nm was. Toen ik vroeg of het qua pk's hoger kon en koppel dan beperken kreeg ik ook resoluut nee's. Die op jullie facebook halen cijfers die er vlotjes boven gaan. Of ze in 1-2-3 kapot draaien weet ik niet, maar iedereen vertelde me dat het risico vlug groter wordt... Al zal er dan wel veel afhangen van rijstijl vermoed ik. Nu zijn het ook 'maar' forummers, maar voor mij persoonlijk zijn gebruikerservaringen van grotere waarde dan van mechaniekers...
De 159's 1.9 staan qua koppel ook heel ver hoor bij jullie, terwijl dat die bakken ook standaard al kapot draaien. Ik verwijt jullie daar niet voor, je doet uiteindelijk wat de klant wil. Als ik een taart maak naar de klant z'n zin en niet naar de mijne moet ik ook luisteren :p! Klant is koning toch? Maar ik heb dan liever iemand die nog onwetend is te waarschuwen...
@Beemee: ik zou net wél naar BR gaan! Net omdat ze daar volledig afleveren wat jij wil. Hun auto's staan ook enorm goed geprogrammeerd, maar zorg gewoon dat je zelf goed geinformeerd bent in plaats van al je vertrouwen in een 'gespecialiseerde' tuner te plaatsen...
Ik heb me verdiept in Squadra (Alfa), viva performance (Volvo) en Bull power (en dan vooral in die van m'n maat die door hun gedaan was). M'n Alfa was goed gedaan op het gevoel, tot ik naar een bank ging. Ik haalde nog niet eens de cijfers van een lagere tuningsgraad (medio, terwijl er betaald was voor massimo), en toen ik hun daarover vragen stelde kreeg ik geen enkel antwoord, geen beetje diagnostische hulp, niets niet! Enkel arrogante mails in de trend van: 'we hebben er al honderden gedaan, we weten het echt wel beter hoor'. Niet dus, want ik had de beloofde/betaalde cijfers niet. En nee, het lag niet aan m'n auto ;-)!En zo lopen er nog mensen rond op het Alfa forum die Squadra totaal niet moeten (1 ervan is zelfs grote BR performance klant, hij organiseerde er een alfa forum meeting vorig jaar ;-)! )
Viva performance gelijkaardig verhaal (van een (oud) autowereld forummer zelfs.). Ik ben naar hem gereden om eens met z'n getunede te rijden omdat ik twijfelde en hij vertelde me z'n verhaal dat hij meegemaakt had met viva performance...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenAls ge het toch allemaal zo legaal wil houden moet ge uw voertuig ook niet gaan chiptjoenen.
Awel, ik stel voor, als gij mij de extra verzekering betaald voor een 123d, dan zal ik niet chippen maar naar zo eentje gaan zoeken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenIk zeg ook zeker niet dat jullie slechte tuners zijn. Hadden jullie dichter bij m'n huis gezeten kwam ik naar jullie om m'n dpf er uit te gooien! ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDPF verwijderen is OOK illegaal én verboden !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichtenheb je dat ook ergens op papier staan dat dit verboden is?
Comment
-
En natuurlijk ook onderstaand besluit gezien het verwijderen van een DPF filter ook een verbouwing is die zonder goedkeuring niet mag plaatsvinden.
15 MAART 1968. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.
Comment
-
Ik citeer enkel wat in de wettekst staat, niet mezelf !
Alsof BMW (of een andere fabrikant) de lokale garagist of chipboer (met of zonder een HOOFDingenieur) even een goedkeuring gaat geven.
Ze doen dat nu al nooit voor de reeds verboden chipkuren, laat staan voor uw DPF te (laten) verwijderen !
Comment
-
U zegt dit:
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDPF verwijderen is OOK illegaal én verboden !
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenIk citeer enkel wat in de wettekst staat, niet mezelf !
En dan plak je wat koninklijke besluiten, die eigenlijk nog vager zijn dan de bewegwijzering op onze Vlaamse wegen.
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenAlsof BMW (of een andere fabrikant) de lokale garagist of chipboer (met of zonder een HOOFDingenieur) even een goedkeuring gaat geven.
Ze doen dat nu al nooit voor de reeds verboden chipkuren, laat staan voor uw DPF te (laten) verwijderen !
Chippen geef ik je 100% gelijk in, bij de DPF ben ik niet overtuigd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenU zegt dit:
En daarna dit:
Jij zegt duidelijk dat het verboden is in de 1e quote.
En dan plak je wat koninklijke besluiten, die eigenlijk nog vager zijn dan de bewegwijzering op onze Vlaamse wegen.
Je kon dat als optie nemen indertijd, waarom zouden ze in godsnaam een optie niet terug kunnen laten verwijderen? Zolang ge ze maar betaald maakt hen dat geen moer uit.
Chippen geef ik je 100% gelijk in, bij de DPF ben ik niet overtuigd
Comment
-
DPF verwijderen is een wijziging, verbouwing, verwijdering van iets bestaands.
Als je die optie destijds hebt genomen hoort deze ook bij dat voertuig.
Sinds 1 januari 2011 is de partikelfilter of roetfilter trouwens verplicht bij nieuwe dieselwagens.
Door het verwijderen van de inhoud van deze roetfilter kunnen de roetdeeltjes niet verbrand worden
zullen samen met andere gassen worden uitgestoten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVroeger was de DPF een optie omdat CO2 uitstoot etc nog niet zo een hot topic was als nu. Nu wordt BIV, VAA etc berekend op o.a. CO2 uitstoot. Als jij die DPF laat verwijderen, haal je nooit de opgegeven CO2 uitstoot meer.Echter is de mijne EURO 4, dus maakt me dat geen bal uit dat ik die ga verwijderen
Als je een EURO 5 hebt, moet je dat inderdaad niet meer proberen, want dan draai je uw eigen toch de nek om bij de keuring.
Ging me om het feit of het verboden was of niet
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDPF verwijderen is een wijziging, verbouwing, verwijdering van iets bestaands.
Als je die optie destijds hebt genomen hoort deze ook bij dat voertuig.
Sinds 1 januari 2011 is de partikelfilter of roetfilter trouwens verplicht bij nieuwe dieselwagens.
Door het verwijderen van de inhoud van deze roetfilter kunnen de roetdeeltjes niet verbrand worden
zullen samen met andere gassen worden uitgestoten.
Een wagen met een M-pakket mag je dan ook niet ombouwen naar een standaard kit?
Compleet mee eens dat het sinds januari verplicht is, en verwijderen zou dan ook stom zijn (mede doordat je dan niet meer door de keuring geraakt).
Voor dat het verplicht was, zou het me ten zeerste verbazen dat het toen ook verboden was om deze te verwijderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenEn zo lopen er nog mensen rond op het Alfa forum die Squadra totaal niet moeten (1 ervan is zelfs grote BR performance klant, hij organiseerde er een alfa forum meeting vorig jaar ;-)! )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenHad ik wel verwacht, anders zou je wel wat ontevreden klanten hebben denk ik
Maar, is het dan niet veiliger om te tunen naar bv 370Nm ipv 400Nm voor een versnellingsbak die maar max 400Nm aan kan?
Niet dat ik hier de pro ben, maar lijkt me toch beter om die marge te nemen, of gaat het geen verschil geven voor de levensduur?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenVoor dat het verplicht was, zou het me ten zeerste verbazen dat het toen ook verboden was om deze te verwijderen.
Het vermelde KB bestaat sinds 1968, dus "toen" was het verwijderen ook verboden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk BerichtenHeb hier al lang niet meer gereageerd maar wil u toch even meegeven dat ik nu 25 000 probleemloze km's heb met een 118d e87 met eerst 410nm en na DPF vervangen door downpipe 430nm
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hoeveel km's heb je momenteel? Geen schrik van uw versnellingsbak, aangezien die maar tot 400Nm zou aankunnen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenDank u, da's tenminste interessant!
Hoeveel km's heb je momenteel? Geen schrik van uw versnellingsbak, aangezien die maar tot 400Nm zou aankunnen?
Niet echt schrik neen. Had mij laten vertellen (niet door mijn tuner) dat de Max rond 430 lag. Blijkbaar foute info maar alles gaat goed.
K rij natuurlijk niet altijd gelijk ne zot.
Gemiddeld verbruik op mixt wegen ligt rond 5,5
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Comment
Comment