Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nu 145000km.
Niet echt schrik neen. Had mij laten vertellen (niet door mijn tuner) dat de Max rond 430 lag. Blijkbaar foute info maar alles gaat goed.
K rij natuurlijk niet altijd gelijk ne zot.
Gemiddeld verbruik op mixt wegen ligt rond 5,5
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hallo, da's een zeer goed verbruik wel, zit meestal rond de 6,5
Mijn dpf is der ondertussen ook 5k uit en het verbruik is met 3l gezakt! De mijne regeneerde echt om de 150km en dat was nefast voor het verbruik!
Ik dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008? Ik ben met m'n 159 zonder dpf van 11/2007 gekeurd zonder enige opmerking en perfecte uitstoot ook!
Elke 150 km regenereren, dan was er toch iets serieus mis.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Mijn dpf is der ondertussen ook 5k uit en het verbruik is met 3l gezakt! De mijne regeneerde echt om de 150km en dat was nefast voor het verbruik!
Ik dacht trouwens dat je al vanaf 2008 een dpf moest hebben? Of is het elk model voorgesteld vanaf 2008? Ik ben met m'n 159 zonder dpf van 11/2007 gekeurd zonder enige opmerking en perfecte uitstoot ook!
3l gezakt? No offense, maar moeten we dat niet met een korrel zout nemen? Want da's wel enorm hoor. Je DPF zal dan gewoon vol gezeten hebben.
Mijne is van 2009 en zat er standaard op, ook al was het niet nodig.
Ik heb nog nooit een klant hier terug gezien die problemen had met zijn Volvo 2.4 126pk, en daar hebben we er toch een pak van gedaan.
Een versnellingsbak wordt trouwens NIET gedimensioneerd op pk, dus met alle respect, "die versnellingsbakken kunnen MAX 200pk aan!" is larie.
Wij kijken naar alles en zullen adhv de zwakheden van de wagen hier ook naar gaan tunen, net als elke professionele tuner dit zal doen.
Hebben jullie al een manuele 6 in een Golf 6 110PK versie gehad? Tot op heden nog niet bij ons over de vloer gezien.
Just asking. Sta altijd open om bij te leren.
Ja bij Alfa is de dpf van de 2.4 gelijk aan die van de 1.9! Onderbemeten voor de 2.4 dus, en ik heb een zware voet ook!
De dpf was dus aan het einde van z'n leven bij mij, letterlijk om de 150km regeneren. En nu zit ik met een zware voet aan 7.3l en het komt van 10,5l! Waarom denk je dat de dpf er uit moest ;-)? Die 28pk extra voel je wel, maar niet zo! Maar dat verbruik en regeneren was echt een ramp!
Ja bij Alfa is de dpf van de 2.4 gelijk aan die van de 1.9! Onderbemeten voor de 2.4 dus, en ik heb een zware voet ook!
De dpf was dus aan het einde van z'n leven bij mij, letterlijk om de 150km regeneren. En nu zit ik met een zware voet aan 7.3l en het komt van 10,5l! Waarom denk je dat de dpf er uit moest ;-)? Die 28pk extra voel je wel, maar niet zo! Maar dat verbruik en regeneren was echt een ramp!
Jep, hij was (behoorlijk slecht) getuned door Squadra. Ze beloofden 235pk en 480nm. Dat haalde hij dus niet, 222pk en 470nm had ik. Na dpf removal en herprogrammeren afgeregeld op 250pk en 500nm door Apec in Deinze! Voor een heel erg nette prijs ook overigens!
De grafiek is niet de meest vlakke grafiek, maar in de hoogste toeren kreeg de intercooler na een zoveelste run het niet meer goed! Ondertussen zie ik bij het uitlezen via obd (met fiatecuscan ene en obd kabel) dat de grafiek veel mooier vlot verloopt dan wat er op het blad staat. Ik mocht nog eens teruggaan als hij niet naar m'n zin reed maar dat vind ik dus niet nodig :-)! Rijdt prima volgens mij en alle andere(Alfa)bestuurders die ermee rijden..'
Last edited by ; 15/01/2014, 00:00.
Reden: Grafiek gevonden
Nice, goed dat ik dat weet! Het zal dan misschien zijn zoals met de dagrijverlichting? Eerst was het elk nieuw model moest dagrijverlichting hebben om uiteindelijk over te gaan naar elke nieuw verkochte auto?
Ofwel had ik gewoon verkeerde info, kan goed zijn! Ik wist eigelijk vooral zeker dat m'n 159 geen dpf moest hebben :-)!
Comment