Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Na tuning is de wagen zuiniger? Dus de CO2 waardes gaan ook lager zijn dan origineel?
    Bij m'n 318d met em-pakket scheelde het toch een litertje minder ,wss ook te maken met het feit dat ik die ///M emblemen eraf gebonjourd had..

    Comment


    • Lager of niet, daar heb ik geen idee van. Maar ik blijf alleszins mooi binnen de perken met mijn uitstoot.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
        Bij m'n 318d met em-pakket scheelde het toch een litertje minder ,wss ook te maken met het feit dat ik die ///M emblemen eraf gebonjourd had..
        Nog zuiniger??! Je had 'm beter gehouden dan, stond je voor 1/4 van de centen in de file.

        Comment


        • Ik vraag mij toch echt af hoe het dan komt dat die ingenieurs van de autofabrikanten dat niet kunnen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten

            En nog iets voor Tuningkid,mijn hok haalt stock de af-fabriekwaardes niet ,381 ipv de vooropgestelde 400pk,ben ik dan ook illegaal bezig?want op het gva staat 400pk (omgerekent naar kw)?,in principe ben ik dan ook niet verzekerd/gekeurd?
            Was die testbank geijkt?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik vraag mij toch echt af hoe het dan komt dat die ingenieurs van de autofabrikanten dat niet kunnen.
              idd
              Voor elke gram C02 wordt gevochten bij de fabrikanten, en dan zou een tuner met een halve ingenieur dat op een uurtje of 2 klaar krijgen???

              Er wordt veel over gezeverd, maar bewijzen?

              Comment


              • mijn verbruik steeg met 2 - 2,5 ltr
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  mijn verbruik steeg met 2 - 2,5 ltr
                  Dat kan niet! Chiptuning is zuiniger, sneller én de motor gaat langer mee dan origineel!

                  Comment


                  • Bij de Passat: -1L
                    Bij de Volvo: -1.5L

                    Waarschijnlijk te wijten aan de toename koppel?
                    Geen idee hoeveel mijn CO² nu is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      Bij de Passat: -1L
                      Bij de Volvo: -1.5L

                      Waarschijnlijk te wijten aan de toename koppel?
                      Geen idee hoeveel mijn CO² nu is.
                      Dus die ingenieurs van die autofabrikanten kunnen dat koppel niet verhogen?

                      Comment


                      • Tuurlijk wel, ik heb ook nooit gezegd dat dit niet kan.

                        Comment


                        • een 220 cdi is niet zuiniger als een 200 cdi

                          525d is niet zuiniger als 520d

                          maar een tuner slaagt er idd wel in

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            Tuurlijk wel, ik heb ook nooit gezegd dat dit niet kan.
                            Waarom doen ze dat dan niet??

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Nog zuiniger??! Je had 'm beter gehouden dan, stond je voor 1/4 van de centen in de file.
                              Langs dees kanten geen file jonguh ...en zo een tractor boeit me niet echt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Waarom doen ze dat dan niet??
                                Omdat meer koppel je aandrijflijn zwaarder belast en ze waarschijnlijk meer marge willen behouden.
                                Denk je niet?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Waarom doen ze dat dan niet??
                                  omdat ze moeten rekening houden met extremen zoals heel slechte brandstof (afrika), extreme hitte, extreme koude, grote hoogtes,...
                                  ze hebben ook geen tijd om elke motor appart te gaan optimalizeren dus duwen ze een standaard aantal settings in de ECU
                                  zuiniger rijden zal soms ten koste gaan van de uitstoot en aangezien die nu zo belangrijk is geworden krijgt die de voorkeur
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • En omdat stock auto's in alle landen in alle omstandigheden met alle kleine verschillen in brandstof om moeten kunnen gaan. En dan moet je nu eenmaal veel grotere marge's inbouwen dan dat het hier in ons goed gematigd landje nodig is! Een auto gaat hier nooit aan 45 graden in zanderige toestanden rondbollen, of nooit aan -20 ...

                                    Als de omgeving veel minder extreem is kan je de motor wat extremere dingen laten doen!

                                    Comment



                                    • Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                        Langs dees kanten geen file jonguh ...en zo een tractor boeit me niet echt
                                        En ook geen TC's, flitspalen, verkeerslichten, drempels, échte tractors, oude meten,... . En nu mag je wakker worden... 'jonguuuuh'.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                          Omdat meer koppel je aandrijflijn zwaarder belast en ze waarschijnlijk meer marge willen behouden.
                                          Denk je niet?
                                          Als ik ingenieur zou zijn bij een autofabrikant. En ik kan de CO2 (verbruik) van een bepaald model een pak verminderen door het koppel te verhogen en daarvoor de aandrijflijn net iets steviger te laten construeren. Ik denk dat ik een goede tot zeer evaluatie ga krijgen van m'n directe chef, denk je niet?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X