Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En nog iets voor Tuningkid,mijn hok haalt stock de af-fabriekwaardes niet ,381 ipv de vooropgestelde 400pk,ben ik dan ook illegaal bezig?want op het gva staat 400pk (omgerekent naar kw)?,in principe ben ik dan ook niet verzekerd/gekeurd?
omdat ze moeten rekening houden met extremen zoals heel slechte brandstof (afrika), extreme hitte, extreme koude, grote hoogtes,...
ze hebben ook geen tijd om elke motor appart te gaan optimalizeren dus duwen ze een standaard aantal settings in de ECU
zuiniger rijden zal soms ten koste gaan van de uitstoot en aangezien die nu zo belangrijk is geworden krijgt die de voorkeur
En omdat stock auto's in alle landen in alle omstandigheden met alle kleine verschillen in brandstof om moeten kunnen gaan. En dan moet je nu eenmaal veel grotere marge's inbouwen dan dat het hier in ons goed gematigd landje nodig is! Een auto gaat hier nooit aan 45 graden in zanderige toestanden rondbollen, of nooit aan -20 ...
Als de omgeving veel minder extreem is kan je de motor wat extremere dingen laten doen!
Omdat meer koppel je aandrijflijn zwaarder belast en ze waarschijnlijk meer marge willen behouden.
Denk je niet?
Als ik ingenieur zou zijn bij een autofabrikant. En ik kan de CO2 (verbruik) van een bepaald model een pak verminderen door het koppel te verhogen en daarvoor de aandrijflijn net iets steviger te laten construeren. Ik denk dat ik een goede tot zeer evaluatie ga krijgen van m'n directe chef, denk je niet?
Comment