Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volgens mij wordt er bijna altijd de eerste vorm van "individueel tunen" gedaan.
    Anders is dat bijna niet haalbaar, of je moet er superlang mee bezig zijn en dan verdwijnt je winst als sneeuw voor de zon.

    Op zich vind ik daar ook niets verkeerd mee.
    Ik vind dat mijn wagen beter rijdt dan ervoor en daar betaal ik voor.
    Aangezien hij niet moet dienen voor echte trackdays is dat ook niet zo belangrijk.

    Dat hij daardoor minder oud gaat worden kan me al helemaal gestolen worden, maar dat heb ik ook duidelijk vermeldt toen ik hem laten doen heb.

    Je weet op voorhand waar je aan begint.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Recente europese wagens met kleine turbo blokken? Dus echt van de laatste jaren met al de eco-shit erop? Het kan hoor, ik wil het graag weten als ik het mis heb
      in noord amerika en zuid afrika de mercedes B200 en C250, BMW 320 etc etc
      landen in zuid en midden amerika en zuid oost azie ga je dan weer meer de kleinere C180, C200, 318's vinden
      Last edited by Doa; 16/01/2014, 18:28.
      lets have some more member berries

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Volgens mij wordt er bijna altijd de eerste vorm van "individueel tunen" gedaan.
        Anders is dat bijna niet haalbaar, of je moet er superlang mee bezig zijn en dan verdwijnt je winst als sneeuw voor de zon.

        Voila nu zijn we er. En ik zeg ook niet dat deze vorm van 'individueel' tunen niet goed is eh. Het blijft hoe dan ook afhangen van de ervaring/input van de tuner. Kent hij zijn stiel, dan zal het resultaat goed zijn. Kent hij zijn stiel niet, dan mag je probs verwachten, of dit dan individueel of 100% vanaf nul maatwerk is...

        Comment


        • Man wat een verademing dat er hier eindelijk nog eens een volwassen 'discussie'/uitwisseling van gedachten kan plaats vinden...
          Dacht echt dat het hier de McDonalds Happyland geworden was...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
            Man wat een verademing dat er hier eindelijk nog eens een volwassen 'discussie'/uitwisseling van gedachten kan plaats vinden...
            Dacht echt dat het hier de McDonalds Happyland geworden was...
            Het werd nog eens tijd he!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
              Ik mis nog wel een argument dat fabrikanten het vermogen en koppel van bepaalde modellen "beperken" of niet het onderste uit de kan halen. En dat is simpelweg marketing. Er moet genoeg ruimte gecreëerd worden voor alle motortypen. Als bijvoorbeeld een 325D bijna net zo veel vermogen/koppel had als een 330D zouden er van die laatste niet veel verkocht worden he.....De technische beperking van een motor is vaak niet de reden van een bepaald vermogen dat uit een blok gehaald wordt, maar hoe het past in de modellen line-up des te meer.
              Ja dan heb je het over het zogenaamd "vrij" zetten, maar ook daar is het toch zelden dat je 1 op 1 over dezelfde hardware spreekt. Maar om die reden geloof ik ook zeker in het bestaan van goede tuning hoor, zelfs de puur softwarematige.

              Al zal er niet snel iemand een 325d gaan "vrij" zetten om te gaan circuit rijden of als prioritair voertuig te gaan gebruiken, de tuners zullen in elk geval niet rijk worden van die groep gebruikers. Wat overblijft zijn tuningen die met de marges (en misschien ook de uitstoot gaan spelen) en mensen die hun getunede wagen op de openbare weg gaan gebruiken. En daardoor krijg je natuurlijk ellenlange discussies als deze
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                Het werd nog eens tijd he!
                Amaai niet!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                  Amaai niet!
                  BTW Krikke, ge kent er de kloten van.
                  Stopt mee zeiken, paljas!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    in noord amerika en zuid afrika de mercedes B200 en C250, BMW 320 etc etc
                    landen in zuid en midden amerika en zuid oost azie ga je dan weer meer de kleinere C180, C200, 318's vinden
                    Als ik mij niet vergis passen die blokken zich aan aan de kwaliteit van de brandstof zoals met RON 98/95 die wij hier kennen. Schrappen tuners deze correctie dan in hun mappings?
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      BTW Krikke, ge kent er de kloten van.
                      Stopt mee zeiken, paljas!

                      Alé zenne er is natuurlijk weer ene fool dat den boel gaat verkloten... Merci eh Ralphke!
                      Last edited by ; 16/01/2014, 18:45.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Als ik mij niet vergis passen die blokken zich aan aan de kwaliteit van de brandstof zoals met RON 98/95 die wij hier kennen. Schrappen tuners deze correctie dan in hun mappings?

                        Blokken (ECU) passen zich inderdaad aan in bepaalde mate. Een tuner die weet dat hij in zijn land goede benzinekwaliteit heeft (en dat de klant deze ook zal tanken), kan dit in de ECU fijntunen om meer rendement te halen. Sommige fabrikanten geven dit aan... (bij mij staat er dak bij voorkeur ron98 moet tanken, maar indien niet voorhanden, ik ook ron95 mag tanken). (ze spreken dan wel over mogelijks performance loss)
                        Last edited by ; 16/01/2014, 18:43.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                          Neen, de intercooler wordt ook nog veranderd, maar dat is het dan ook wel.
                          Bij de f30 330d is de nieuwe intercooler zo een 20% groter. Daarnaast krijg je andere luchtinlaat.

                          De 330d krijgt amper 28pk en 40Nm bij. De meeste tuners doen dat zo een 50pk en 100Nm.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Als ik mij niet vergis passen die blokken zich aan aan de kwaliteit van de brandstof zoals met RON 98/95 die wij hier kennen. Schrappen tuners deze correctie dan in hun mappings?
                            volgens mij heeft dat ook zijn grenzen, sommige benzine is echt erbarmelijk. Soms lengen ze die ook aan met vb alcohol.
                            en wat doe je met de temperatuur?
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten

                              Je weet op voorhand waar je aan begint.
                              Dat is zeker zo als je dit topic gelezen hebt

                              Bij mij wringt het een beetje dat die tuners niet harder focussen op het feit dat hun klanten hun voertuigen na de aanpassing niet meer toegestaan zijn op de openbare weg. Ze zouden zichzelf en hun sector meer geloofwaardigheid geven als ze daar meer de focus zouden op leggen. En ze kunnen uiteraard niet weten of een klant al dan niet een homologatie laat doen of zijn verzekering aanpast. Maar als ze iemand de openbare weg laten oprijden vanop hun terrein dan weten ze dat uiteraard wel.

                              Ik kan bijvoorbeeld op de website van BR Performance perfect enkele pagina's doorlopen om te zien waar het bedrijf voor staat en wat ze voor mijn Touran eventueel zouden kunnen doen. Maar ik zie nergens, ook niet in hun mooi overzichtje van plus en minpunten, dat mijn voertuig niet meer gehomologeerd is voor de openbare weg. Dan stel je in mijn ogen de dingen een beetje mooier voor dan ze zijn.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • als je een microgolf koopt zegt de verkoper toch ook niet dat je je kat er niet mag in steken om dat beest te laten afdrogen. 9/10 zalt wel in kleine letters ergens in het boekje staan maar van een tuner krijg je ook papieren met do's en do not's
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • Tgohja, dat is met nogal dingen zo he.
                                  Vroeger stond er op de pakjes sigaretten ook niet dat je er aan kon sterven.
                                  Verwacht je ergens niet dat de klant dat weet? Of zich daarover informeert?
                                  Maar we mogen er inderdaad niet vanuit gaan dat ze dit doen en het zou zeker op de site mogen staan.
                                  Tegelijk jagen ze zo ook klanten weg en krimpt hun inkomen enz...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    volgens mij heeft dat ook zijn grenzen, sommige benzine is echt erbarmelijk. Soms lengen ze die ook aan met vb alcohol.
                                    en wat doe je met de temperatuur?
                                    Vermogenverlies lijkt mij onvermijdelijk met slechte kwaliteit van benzine en extreme hitte of koude. Steken ze daar geen andere luchtfilters of intercoolers of zo? Hier heb je al aanpassingen aan randapparatuur voor de koeling als je nog maar een trekhaak fabrieksaf laat monteren ...
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                      Tgohja, dat is met nogal dingen zo he.
                                      Vroeger stond er op de pakjes sigaretten ook niet dat je er aan kon sterven.
                                      Verwacht je ergens niet dat de klant dat weet? Of zich daarover informeert?
                                      Maar we mogen er inderdaad niet vanuit gaan dat ze dit doen en het zou zeker op de site mogen staan.
                                      Tegelijk jagen ze zo ook klanten weg en krimpt hun inkomen enz...
                                      Tgoh de vraag is als je als ambitieuze ondernemer wil vergeleken worden met ondernemers met een zeer bedenkelijke ethiek ...

                                      Ik zou het daar zeer moeilijk mee hebben om een dergelijke zaak uit te bouwen en het risico te lopen dat al je harde werk in een week tijd in rook opgaat als er is een overijverige flik aan je uitrit komt kamperen ... Als ik in hun FAQ kijk cirkelen ze bijvoorbeeld ook heel handig om dat punt heen ...

                                      En de consument moet dat maar weten? Hoe dan, zij zijn toch de eerste om de mensen te informeren? Een simpele link naar een site van de overheid over tuning zou al een hele stap zijn En ik denk eigenlijk helemaal niet dat ze daar zoveel klanten zouden mee verliezen, het zou wel hun geloofwaardigheid als ondernemer en sector vergroten. En die geloofwaardigheid zullen ze toch nodig hebben als ze ooit uit die grijze zone weg willen waarin ze nu werken en die ze volgens mij via hun marketing alleen maar in de hand werken.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Vermogenverlies lijkt mij onvermijdelijk met slechte kwaliteit van benzine en extreme hitte of koude. Steken ze daar geen andere luchtfilters of intercoolers of zo? Hier heb je al aanpassingen aan randapparatuur voor de koeling als je nog maar een trekhaak fabrieksaf laat monteren ...
                                        aanpassingen zijn soms nogal moeilijk als je in een omgeving zit waar je winters van -20° hebt en zomers van +40°
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Beste chiptuners anno 2014?

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          als je een microgolf koopt zegt de verkoper toch ook niet dat je je kat er niet mag in steken om dat beest te laten afdrogen. 9/10 zalt wel in kleine letters ergens in het boekje staan maar van een tuner krijg je ook papieren met do's en do not's
                                          Als wij brake kits verkochten stond dat klaar en duidelijk op de factuur (dat het voertuig niet meer geschikt was voor de openbare weg en gekeurd diende te worden). En nee niet in de kleine lettertjes, maar vol in het zicht.

                                          Edit: wij verkochten bijna uitsluitend in het buitenland (Duitsland).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X