Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    En de consument moet dat maar weten? Hoe dan, zij zijn toch de eerste om de mensen te informeren?
    En ik denk eigenlijk helemaal niet dat ze daar zoveel klanten zouden mee verliezen, het zou wel hun geloofwaardigheid als ondernemer en sector vergroten.
    Ik ben persoonlijk van mening dat de klant eerst zelf info moet gaan zoeken op het net. Je vindt er werkelijk alles op als je wat zoekt.
    Ok, er staan veel leugens, maar wetteksten zijn doorgaans juist he
    Ook de website how2tune is speciaal voor zo'n dingen ontworpen.
    Natuurlijk kan je altijd nog naar de tuner is kwestie bellen en die moet u dan een direct en eerlijk antwoord geven.

    Qua klantverlies zou je nog kunnen verschieten. De gevolgen zijn ook niet min als er iets gebeurt he.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
      Voila nu zijn we er. En ik zeg ook niet dat deze vorm van 'individueel' tunen niet goed is eh. Het blijft hoe dan ook afhangen van de ervaring/input van de tuner. Kent hij zijn stiel, dan zal het resultaat goed zijn. Kent hij zijn stiel niet, dan mag je probs verwachten, of dit dan individueel of 100% vanaf nul maatwerk is...
      Pas op, ik ben er wel quasi van overtuigd dat ze de andere vorm van "individueel tunen" het wel kunnen indien nodig!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
        Elke tuner die zichzelf serieus neemt zal ALTIJD aan de klant vragen waarom hij een wagen wilt laten mappen, klanten die hier zijn geweest weten ook dat dit een van de eerste vragen is die ik stel.
        Indien jij en die hele meute daar zich toch zo serieus nemen, vraag dan ook eens ALTIJD aan de klant of hij zich door jullie toedoen nog wel zo overtuigd voelt om te tjoenen, wetende dat het compleet illegaal is.

        #verzwijgen

        #geldklopperij


        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dus die ingenieurs van die autofabrikanten kunnen dat koppel niet verhogen?
        Neen, want die hadden slechtere punten dan bepaalde HOOFDingenieurs destijds op de Nayer, en dan heb ik het nog niet over een zeker Greetje die zelfs nooit zijn diplomke heeft gehaald. (werkt nu als monteurke bij DeeVeeNiks of zoiets)

        Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
        Daar ben je dan toch volledig fout, elke wagen wordt afzonderlijk gemapped op de testbank.!
        ....op minder dan een uurtje natuurlijk !

        Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
        Het klopt dat wij vertrekken van een basismap (die we ooit ontwikkeld hebben) maar wij gaan voor elk voertuig deze parameters aanpassen. Geen enkele wagen is 100% hetzelfde!
        Klopt, wagens zijn niet 100% hetzelfde, maar wél de standaard mapkes van julllie (of moet ik zeggen de intellectuele eigendom van ATH ipv "zélf ontwikkeld"...)

        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        En dat zal ook zo zijn, na x aantal zwar belastende gereden km's.
        Nieuwe wagens moeten 4j mee gaan, de mijne helemaal niet.

        En dat is belangrijk voor een constructeur.
        .....maar niet zo belangrijk voor de volgende koper van jouw wagen, of hoe de volgende klant wordt bedrogen/opgelicht.


        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Stoot hij dan ook minder uit? Want ik kan aannemen dat je met een andere balans in mengsel een hoger vermogen kan krijgen, maar dan is de balans die je uitstoot optimaal houdt tegenover het vermogen toch weg? Of kijken jullie daar ook naar?
        Kijken alleen maar naar de kassa, niets anders.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Je snapt het niet hé.

        Om bv 90 km/h te rijden heb je een bepaald koppel nodig aan een bepaald toerental (in bv 6e versn). Stel 100Nm bij 1800t/m. Dat koppel moet voldoende zijn om de rolweerstand en luchtweerstand te overwinnen.
        Dat koppel heeft niks te maken met het feit of er daarvoor meer of minder brandstof ingespoten wordt.

        Een getunede motor gaan bij diezelfde snelheid hetzelfde koppel moeten leveren als een ongetunede.

        Als een getunede motor zuiniger zou zijn, dan zou die datzelfde koppel moeten kunnen leveren met minder brandstof in l/h.

        We kunnen er nog uren over lullen. Als ik tuner was, en echt zeker van mijn stuk, dan ging ik ECO tuning echt deftig promoten:

        - test uitvoeren in wetenschappelijke omstandigheden met dezelfde auto op een testbaan als die van Lommel bv, onder toezicht van bv VAB of de TUV.
        - dan procedure opstarten om dat goedgekeurd te krijgen (geen verhoging van vermogen)
        - promoten bij fleets van grote bedrijven.

        Als het allemaal zou lukken, dan garadeer ik je dat je kan bijbouwen. Toch raar dat niemand het aandurft hé om die eerste stap te zetten.
        Eindelijk een correcte uitleg ! ECO-tuning is trouwens gewoon een marketing-benaming. Is zoals de waspoeders van Henkel.

        Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
        Als voorbeeld neem ik een E90 320d facelift met 184pk en 380 nm
        Wat de BMW Performance Power Kit doet: +16 pk en +40 nm en een andere intercooler.
        Wat bijvoorbeeld BRP doet (Stage 1): +26pk en +40nm

        Wat is het verschil dan. En waarom zou chiptuning dan slecht zijn als een tuner ongeveer dezelfde waarden bekomt
        Er is geen verschil. Enkel de grootte van de leugen.
        (In uw voorbeeld zijn de hoogste meerwaarden die van de grootste leugenaar)

        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Volgens mij wordt er bijna altijd de eerste vorm van "individueel tunen" gedaan.
        Anders is dat bijna niet haalbaar, of je moet er superlang mee bezig zijn en dan verdwijnt je winst als sneeuw voor de zon.
        Niks individueel, standaard file erop, en klaar is kees.
        En dan je klanten laten wachten natuurlijk om uit te laten schijnen hoe complex het wel niet allemaal is.

        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Dat hij daardoor minder oud gaat worden kan me al helemaal gestolen worden, maar dat heb ik ook duidelijk vermeldt toen ik hem laten doen heb.
        Tuurlijk kan je dat gestolen worden want dat is een probleem voor de volgende eigenaar van je auto die in het volste vertrouwen een goed onderhouden standaard wagen koopt.


        Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
        Blokken (ECU) passen zich inderdaad aan in bepaalde mate.
        Software past zich niet zélf aan !

        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        als je een microgolf koopt zegt de verkoper toch ook niet dat je je kat er niet mag in steken om dat beest te laten afdrogen. 9/10 zalt wel in kleine letters ergens in het boekje staan maar van een tuner krijg je ook papieren met do's en do not's
        Een produkt verkopen is compleet iets anders dan een produkt (software) bijkomend installeren IN/AAN een voertuig. Dan ben je wél verantwoordelijk.

        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Tgoh de vraag is als je als ambitieuze ondernemer wil vergeleken worden met ondernemers met een zeer bedenkelijke ethiek ...

        Ik zou het daar zeer moeilijk mee hebben om een dergelijke zaak uit te bouwen en het risico te lopen dat al je harde werk in een week tijd in rook opgaat als er is een overijverige flik aan je uitrit komt kamperen ... Als ik in hun FAQ kijk cirkelen ze bijvoorbeeld ook heel handig om dat punt heen ...

        En de consument moet dat maar weten? Hoe dan, zij zijn toch de eerste om de mensen te informeren? Een simpele link naar een site van de overheid over tuning zou al een hele stap zijn En ik denk eigenlijk helemaal niet dat ze daar zoveel klanten zouden mee verliezen, het zou wel hun geloofwaardigheid als ondernemer en sector vergroten. En die geloofwaardigheid zullen ze toch nodig hebben als ze ooit uit die grijze zone weg willen waarin ze nu werken en die ze volgens mij via hun marketing alleen maar in de hand werken.
        Josenjef, tjoeners kennen géén normen en waarden dus kan je fluiten naar correcte informatie.
        En er is géén grijze zone. Er bestaan reeds wetten die hun hele verhaal en leugens met de grond gelijk maken.

        Comment


        • Toch opletten, een chiptuner moet gezien worden als een aannemer van werk en heeft dus ook een informatieplicht. Vergelijk het met een architect die gehouden is tot het inlichten van de klant mbt de stedenbouwkundige regelgeving.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
            Toch opletten, een chiptuner moet gezien worden als een aannemer van werk en heeft dus ook een informatieplicht. Vergelijk het met een architect die gehouden is tot het inlichten van de klant mbt de stedenbouwkundige regelgeving.
            100% gelijk. Het is net omwille van hun verzuim dat ze juridisch compleet de mist in gaan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten



              Eindelijk een correcte uitleg ! ECO-tuning is trouwens gewoon een marketing-benaming. Is zoals de waspoeders van Henkel.
              ben je plots ook al een specialist in waspoeder om zo te kunnen zeggen dat Henkel zever verkoopt met hun eco.
              heb je hier bewijzen van?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                ben je plots ook al een specialist in waspoeder om zo te kunnen zeggen dat Henkel zever verkoopt met hun eco.
                heb je hier bewijzen van?

                Van welke planeet komt gij eigenlijk ?

                Comment


                • Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                    Van welke planeet komt gij eigenlijk ?
                    Volgens mij weet ik wie je bent, is je echte voornaam niet Geert?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                      Volgens mij weet ik wie je bent, is je echte voornaam niet Geert?
                      Neen, ik draag geen blauwe overall

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                        Er is geen verschil. Enkel de grootte van de leugen.
                        Wat bedoel je met "de leugen"?

                        Comment


                        • .......<en het modder gooien is weer begonnen,jongens toch

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                            Blokken (ECU) passen zich inderdaad aan in bepaalde mate. Een tuner die weet dat hij in zijn land goede benzinekwaliteit heeft (en dat de klant deze ook zal tanken), kan dit in de ECU fijntunen om meer rendement te halen. Sommige fabrikanten geven dit aan... (bij mij staat er dak bij voorkeur ron98 moet tanken, maar indien niet voorhanden, ik ook ron95 mag tanken). (ze spreken dan wel over mogelijks performance loss)
                            Mmmmm dat moet toch een klein beetje genuanceerd worden. Toen we onze eerste lieten voorzien van Chili-peper zeiden ze me ook, je moet wel goede diesel tanken. (bij Shell, Esso, Texaco, enz...). De raad enigszins in de wind geslagen omdat we toen in de achtertuin van Makro woonden en wel héél gemakkelijk was, en goedkoop. Volgens velen niet de beste kwaliteit bij Makro (wat dus nonsens is). Nooit enig probleem mee ondervonden en die had wel wat km's op de teller.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • @ Tuningkid: mijn wagens gaan telkens weg voor export en de volgende eigenaars weten altijd dat mijn wagens gechipped zijn.
                              btw, Geert is van kledingstijl veranderd. Tijd om uw bronnen bij te schaven.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Laat trouwens een afrikaanse opkoper hier kiezen tussen een atmosferische en een turbo- geblazen motor en ik weet welke auto hij in zijn boot zal laden
                                Volgens mij sla je de bal daar toch een klein beetje mis hoor en kan je niet veralgemenen.
                                Mijn eerste MB E-220CDi (2002-2006), is nog zeer vlot verkocht geweest aan een Marokkaanse opkoper. Die heeft hem eigenhandig op de overzetboot richting Rabat gezet. Veel kans dat hem daar nu nog rond rijdt.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Dat is mooie marketing van de tuners.
                                  Dacht je nu echt dat je versnellingsbak geen 10 Nm extra kan verdragen?

                                  Dat een tuner wat extra PK's kan vinden door wat meer diesel in te spuiten, en de turbodruk te verhogen, daar ben ik mee akkoord.
                                  Heel het marketing praatje over individuele mapping etc is gewoon BS. Dacht je nu echt dat ze voor elke aparte 2.0 TDI van VW of BMW een hele verschillende mapping gaan maken....

                                  Als die extra pk's er op een gezonde manier komen kan het zijn dat de uitlaatnormen nog enigszins gerespecteerd blijven, maar dat die motor ineens 10% zuiniger wordt is gewoon onmogelijk.
                                  Er zijn ook geen harde bewijzen van hé.

                                  En dan bedoel ik niet dat iemand dat nagementen heeft op 2 tankbeurtjes. Je moet op een gesloten omloop met dezelfde auto met en zonder tuning gewoon 100 km rijden en effectief meten hoeveel er minder verbruikt wordt.
                                  Dat zijn harde bewijzen.
                                  Een tuner hoeft ook niet meer naar de NOx of roet uistoot te kijken he. Constructeurs moeten nu voldoen aan de euro 6 norm. Er mag bijna geen klote meer uit uw uitlaat komen behalve N2, zuurstof, water en CO2. Die motoren draaien helemaal niet op hun zuinigst of krachtigst maar op een soort compromis tussen uitstoot en prestaties.
                                  Als een diesel krachtig en efficient draait produceert hij net massa's NOx en roet. Respect voor bmw (of welk bedrijf de motor ook ontwikkeld) om hun 320d 180pk te geven samen met een lage uitstoot. Een gechipt golfje 1.9tdi haalt ook 180 pk maar wat daar allemaal uitkomt is niet te vergelijk met de bmw.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Als je op gelijk welke tuner hun pagina gaat, dan hebben ze maps voor bijna ALLE voertuigen van ALLE jaren van ALLE merken. Het is dan ook logisch te concluderen dat zij die maps gewoon elders kopen. Want hoe kennen zij alle toleranties van elk onderdeel in al die auto's? Hebben zij elk voertuig al zelf bestudeerd? Denk het niet.

                                    Als het écht individueel is, dan zijn ze iets langer bezig dan een uurtje.
                                    Het wilt niet zeggen dat het op onze website staat dat we dit reeds hebben ontwikkeld...

                                    Om jullie een idee te geven:

                                    De laatste wagen die we ontwikkeld hebben was de Mazda 2.2 SkyActive, hier hebben we enkele weken aan gewerkt! Zodra je de nodige kennis hebt, gaat het natuurlijk een pak sneller! De eerste klant die hier na een uur buitenkomt moet ik nog tegenkomen.

                                    Die skyactive die stond er trouwens al 6-7 maand op, zodra we wisten dat deze ging op de mark komen, dit doen we om onze database zo volledig mogelijk te houden. Dagelijks werken wij aan onze site om deze te vervolledigen met nieuwe modellen, nieuwe motorisaties & special editions.



                                    Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                    ls je op jaarbasis 50 dezelfde wagens doet, dan is het commercieel zelfmoord op die 50 wagens vanaf nul te gaan doen. Uiteraard ga je eerder gedane inspanningen gebruiken op nr 2, 3, 4, 5, etc...
                                    Wij beweren dit ook niet, en dit is totaal ook niet nodig. Wij gebruiken inderdaad ons voorgaande leerproces, net als elke andere aanbieder van diensten

                                    Wij lezen de sw uit, vertrekken van een basis die we hebben ontwikkeld de eerste keer, en gaan dan op maat van de klant & het specifieke voertuig aanpassingen doen.
                                    Mensen die bij ons zijn geweest hebben steeds inspraak gehad!



                                    Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                    100% gelijk. Het is net omwille van hun verzuim dat ze juridisch compleet de mist in gaan.
                                    Elke klant die hier buitengaat weet perfect hoe en wat! Ik informeer mijn klanten ALTIJD. Zowel het negatieve als het positieve.

                                    Maar tuningkind, trust me, iedereen die hier een voet binnenzet is reeds hiervoor al op de hoogte van het wettelijke aspect!

                                    *en indien dit niet het geval is dan verwijs ik hen door naar uw wetteksten.
                                    Last edited by ; 17/01/2014, 10:07.

                                    Comment


                                    • Kom langs met uw wagen, test het een maand of 2 uit en laat dan iets weten! Ik doe het gratis in het kader van ons AF onderzoek!



                                      btw... Al onze klanten die zeggen dat ze minder verbruiken, die liegen dan tegen ons?

                                      Comment


                                      • Ai ai, dus niet alleen de tuners liegen maar ook hun klanten! Tuningkid, heb je daar ook een theorie over of wetteksten zodat we die klanten ook kunnen aanklagen!
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                          Elke klant die hier buitengaat weet perfect hoe en wat! Ik informeer mijn klanten ALTIJD. Zowel het negatieve als het positieve.

                                          Maar tuningkind, trust me, iedereen die hier een voet binnenzet is reeds hiervoor al op de hoogte van het wettelijke aspect!.
                                          Da's nog straffer.
                                          Uw klant weet dat het verboden is, gij weet dat je het niet mag uitvoeren en toch maar feiten plegen die niet kunnen.
                                          kortom, een écht rovershol.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X