@Michael 1983 aka Tk,hebde uw inbeslaggenomen auto reeds terug??
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenKom langs met uw wagen, test het een maand of 2 uit en laat dan iets weten! Ik doe het gratis in het kader van ons AF onderzoek!
btw... Al onze klanten die zeggen dat ze minder verbruiken, die liegen dan tegen ons?Last edited by josenjef; 17/01/2014, 11:59.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Als een motor door chiptuning een hoger rendement haalt, dan zal ie ook minder brandstof nodig hebben om dezelfde prestaties te leveren.
Veranderingen zoals meer zuurstof (hogere turbodruk, geen EGR meer, ...) en betere verneveling van de brandstof (hogere inspuitdruk) zorgen ervoor dat er een betere verbranding is in de cilinder. Resultaat: uit dezelfde hoeveelheid brandstof ==> meer kracht.
Welke invloed dit heeft op de uitstoot van bvb NOx kan ik niet zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichtengij weet dat je het niet mag uitvoeren en toch maar feiten plegen die niet kunnen.
kortom, een écht rovershol.
Ik weet zonder er ooit geweest te zijn dat BRP zich heel zeker zal indekken en de klant de nodige informatie zal verstrekken over het illegaal zijn van het gebruik op de openbare weg. Het feit dat ze dat pas doen als de klant daar bij hun staat is een zwaktebod in mijn ogen, maar het is zeker niet illegaal en dat weet jij ook heel goed'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten't is Dimitri'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk heb er BRP van gemaakt, mij maakt het niet uit wie antwoord
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWaarom blijf je dit zeggen terwijl dat je weet dat dit niet waar is? Als je werkelijk goede bedoelingen hebt met uw strijd tegen tuning, waarom probeer je dan geen volwassen discussie te voeren? Je punt maken met onwaarheden is nogal dom en verzwakt je positie in heel die discussie enorm.
Ik weet zonder er ooit geweest te zijn dat BRP zich heel zeker zal indekken en de klant de nodige informatie zal verstrekken over het illegaal zijn van het gebruik op de openbare weg. Het feit dat ze dat pas doen als de klant daar bij hun staat is een zwaktebod in mijn ogen, maar het is zeker niet illegaal en dat weet jij ook heel goed
Alsof zij zich kunnen indekken met "ik had het duidelijk verteld" of "hij heeft de voorwaarden getekend". Hilarisch.
Maar dat zijn natuurlijk allemaal onwaarheden en dus nogal dom volgens U...
Comment
-
Comment
-
Dienen film die hier al enkele jaren speelt zal geen Oscar winnen.
De popcorn ben ik ook al beu gegeten.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
btw... Al onze klanten die zeggen dat ze minder verbruiken, die liegen dan tegen ons?
Het minste dat je kan zeggen is dat ze geen correcte, wetenschappelijke vergelijking gemaakt hebben.
Dat je een héél klein beetje rendement wint met extra turbodruk kan zijn, maar dan weet je ook dat de Nox niet meer OK is.
Dat je daarmee een volle 10% bespaart of zelfs een dikke liter is gewoon een fabeltje.
De inspuitdruk verhogen kan een tuner niet, want die is gelimiteerd door de pomp van de commonrail. Meer inspuiten kan wel natuurlijk.
Zelf kan ik dan niet laten testen op mijn auto, want ik rij met een firmawagen. Als zoiets ontdekt wordt, dan verlies ik mijn job.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten@Michael 1983 aka Tk,hebde uw inbeslaggenomen auto reeds terug??
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenMaar heb je nu uw BMW'tje al terug?
Pss niet veel reactie hierop....
Comment
-
De maximum inspuitdruk zal inderdaad moeilijk te verhogen zijn, MAAR een common rail systeem regelt de druk volgens hetgeen de motorsturing vraagt.
Stel dat de common rail bij 2500 tr/min en 50% belasting ongeveer 800 bar druk geeft. Een chiptuner kan programmeren dat de common rail bij dezelfde belasting bvb. 1000 bar moet geven (er zit een klep op de hogedrukpomp, of de rail, of zelfs op beide...) Met als resultaat een betere verneveling en dus beter rendement.
Ik kan enkel uit eigen ervaring spreken, maar mijn wagen is na chiptuning toch duidelijk zuiniger geworden (op autostrade zeker 0.5l per 100 km minder verbruik)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDe wet prevaleert steeds boven contracten, bedingingen, afspraken etc !
Alsof zij zich kunnen indekken met "ik had het duidelijk verteld" of "hij heeft de voorwaarden getekend". Hilarisch.
Maar dat zijn natuurlijk allemaal onwaarheden en dus nogal dom volgens U...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Als het effectief illegaal zou zijn dan waren die bedrijven al lang gesloten door de economische inspectie
Simpele nachtwinkels, carwashes en resto's krijgen verschillende keren per jaar controle en bij de minste overtreding wordt er pv opgemaakt en met sluiting gedreigd.
En dan zouden tuningbedrijven zogezegd vrij spel hebben?
Waarom komen er dan altijd maar bij en doen ze precies ook geen slechte zaken?2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenEven een balletje opwerpen.
Wat als een medewerker van de chiptuner, laat ons zeggen bijvoorbeeld een certified test driver, een testrit maakt op de openbare weg na de tuning? Blijft de chiptuner buiten schot omdat het 'zijn' wagen niet is? Of is hij medeaansprakelijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDat is een vraag die enkel "josenjef" haarfijn kan toelichten.
Comment
Comment