Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    ah oke,

    en hoe zijn de verwachtingen hierin? Zijn ze in de korte toekomst te tunen of duurt dat nog even?
    Geen idee eigenlijk.
    Is allemaal af te wachten.
    Om TK even voor te zijn. We zijn zelf niet bezig met dit uit te zoeken. Geen tijd en kans is te klein.


    Wij hopen snel op een doorbraak van de leveranciers van onze tools.

    Comment


    • Eerlijk gezegd verwacht ik niet snel een crack meer.
      Is nu toch al een hele tijd dat men dat probeert, als men nu nog niet binnen is zal dat volgens mij ook niet gebeuren.

      Comment


      • Ik denk wel dat die er nog komt hoor.
        Soms duurt het 2-3jr eer ze het vinden.
        Gezien de grote markt is het voor deze ontwikkelaars wel een onderwerp waar ze gaar in investeren om een doorbraak te vinden.


        Comment


        • Tja, den F1x is ondertussen toch al iets ouder als 3j, niet?

          Ik heb voorlopig geen nood aan een update voor mijn 520d (als't sneller moet pak ik de moto) maar ik ben wel curieus hoever men ermee zou kunnen gaan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
            Ook nog niet te tunen bij ons hoor. Staat wel al op de site in afwachting van.
            Onze oude site heeft de functie nog niet om snel te switchen van "in development" naar "beschikbaar".
            Waardes zijn ook verwachtingen, dus niets specifiek.
            BUG in ons syteem dus, maar we zijn ermee bezig ;-)
            Dus eerst beweert gij bij hoog én laag de Blue Motion PCR2.1 security te hebben gekraakt als eerste ter wereld, maar een simpel PHP scriptje aanpassen is dan weer iets te complex. Vreemd...


            Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
            Het is niet de motor zelf dat getuned wordt, maar door aanpassingen in de stuurdoos. Hebben verschillende stuurdoos en zwaardere beveiliging waardoor men bij de F niet in kan.

            Er zijn zelfs enkele FL E9x (uitzonderlijk) dat niet meer kunnen aangezien die een nieuwe F-stuurdoos hebben. (2x meegemaakt)
            Heeft niks met "de doos" te maken, enkel met de software.

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
            Geen idee eigenlijk.
            Is allemaal af te wachten.
            Om TK even voor te zijn. We zijn zelf niet bezig met dit uit te zoeken. Geen tijd en kans is te klein.


            Wij hopen snel op een doorbraak van de leveranciers van onze tools.
            Dus geen tijd en kans is klein is het nieuwe excuus ?

            Lees : "we kennen hier niets van dus laten we dat over aan onze leveranciers".

            Comment


            • Ik heb het misschien eerder geschreven, maar ik heb meer vertrouwen in een 'grotere' duitse firma die de software schrijft dan een klein tunerke die zelf begint te prutsen en nadien problemen veroorzaakt.
              Of je moet 3 keer terug om het juist te krijgen...

              Uiteindelijk, wat maakt het uit wie de soft schrijft of de code kraakt...

              Comment


              • VREEMDE PRAKTIJKEN: GIULIETTA 1.6 JTDM 16V

                We komen nog regelmatig getunde programma’s tegen waarvan de tranen ons in de ogen springen. Het aanbod van ondermaatse tuning blijft onverminderd doorgaan. En consumenten laten zich in de luren leggen door mooie marketingpraatjes en loze beloftes. We zouden er heel regelmatig over kunnen berichten maar doen dat niet. Echter onlangs kwamen we een programma tegen wat wel degelijk bewijst dat slechte tuning grote gevolgen kan hebben.
                In dit voorbeeld handelt het om een Giulietta 1.6 JTDm 16v. De klant had de auto gebruikt gekocht en was niet op de hoogte van de reeds aanwezige tuning. Onwetend heeft hij een afspraak bij ons gemaakt voor een Mediotuning. Tijdens onze eerste diagnoses en een klein gesprek over de auto verbaasde we ons dat de klant de auto eigenlijk al best aardig vond rijden. Wij moeten dit meestal ontkennen omdat een standaard 1.6 JTDm nu niet het voorbeeld is van een lekker toerengewillige motor. Nadat we het “aantal herschrijvingen” hadden gechecked en de auto qua software niet up-to-date bleek, hebben wij eerst maar eens de software gelezen. Hieruit bleek inderdaad dat de auto getuned was. Na de software bekeken te hebben viel ons op dat de gaspedaalreactie in de D-stand wel erg agressief was geprogrammeerd. Daarnaast was men nogal rigoureus te werk gegaan met allerlei begrenzers. De motor leek wel onbegrensd. We stelden voor eerst een testrit te maken omdat ik benieuwd was hoe de motor zich zou gedragen in real life. Inderdaad bleek de gaspedaalreactie erg agressief. Al bij zo’n 45% gaspedaalslag kwam het volledige koppel en vermogen vrij. En inderdaad bij volgas was er flink koppel beschikbaar en trok de motor aardig door. Aan de hand van de diagnose gegevens en het bestuderen van de gemaakte aanpassingen kwamen wij echter tot de conclusie dat het een soort rijdende tijdbom was.Omdat de begrenzers namelijk veel te hoog stonden zou er erg veel brandstof kunnen worden ingespoten. Er was maar 1 parameter die dit tegen hield. De gemeten luchthoeveelheid. Nu is de gemeten luchthoeveelheid bij een normaal functionerende motor prima maar als er iets mis zou gaan met de turbodrukregeling of de luchtmassameter zou er veel meer brandstof worden ingespoten.
                De 1.6 JTDm is voorzien van een druk gestuurd turbodrukregelingssysteem. Stel dat de één van de drukslangetjes een kleine lekkage zou krijgen dan zou de turbodruk oplopen met als gevolg dat er veel meer lucht worden gemeten en dus meer brandstof worden ingespoten. Die meer hoeveelheid zal de turbodruk alleen nog maar meer doen toenemen. Kortom er ontstaat een kettingreactie. De roetvorming zou flink toenemen omdat de motor de luchtbrandstof verhouding helemaal niet kan verwerken. De uitlaatgastemperatuur zou daarmee veel te hoog oplopen en de motor zou simpelweg te zwaar belast worden. De turbo zou als eerste sneuvelen.
                Concreet leverde deze tuning kortstondig iets meer koppel maar uiteindelijk iets minder vermogen dan onze Medio tuning. Echter bij onze tuning staan de brandstofbegrenzers wel op precies het juiste niveau. Geen risico op overbelasting dus. We hebben onze Medio tuning toegepast en de klant kan nu met een gerust hart genieten en niet te vergeten van een minder nerveus doceerbaar gaspedaalgedrag.

                Bron: Squadra
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                Comment


                • Als ik het verhaal hierboven lees... maffia.
                  De ene tuner doet blijkbaar niets liever dan de andere tuner afbreken, en zeggen dat die motor gaat ontploffen.

                  Niks nieuws hé, dat is hier dagelijkse kost.

                  Comment


                  • Wat zeg je nu dat dit verhaal van Squadra bullshit is en er enkel op gericht is om de concurrentie af te breken?
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • Ik heb het hier nog al gezegd. Zolang dat chiptunen zich in de grijze zone blijft bevinden, zolang zal er rommel blijven bestaan. Je hebt immers bij een eventueel schadegeval dat het gevolg zou zijn van een tuning geen poot om op te staan om ergens je beklag te gaan doen. Laat staan ergens een garantie op te eisen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ik heb het hier nog al gezegd. Zolang dat chiptunen zich in de grijze zone blijft bevinden, zolang zal er rommel blijven bestaan. Je hebt immers bij een eventueel schadegeval dat het gevolg zou zijn van een tuning geen poot om op te staan om ergens je beklag te gaan doen. Laat staan ergens een garantie op te eisen.

                        Dit is eigenlijk vrij logisch .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                          Dus eerst beweert gij bij hoog én laag de Blue Motion PCR2.1 security te hebben gekraakt als eerste ter wereld, maar een simpel PHP scriptje aanpassen is dan weer iets te complex. Vreemd...




                          Heeft niks met "de doos" te maken, enkel met de software.



                          Dus geen tijd en kans is klein is het nieuwe excuus ?

                          Lees : "we kennen hier niets van dus laten we dat over aan onze leveranciers".
                          zoveel haat en jaloezie kan toch niet gezond zijn? Ben blij voor je dat je een uitlaatklep hebt gevonden. Er is hoop om te genezen.
                          Daar gaat mijn voornemen van 2014
                          Last edited by Geert DVX; 20/01/2014, 20:21.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                            zoveel haat en jaloezie kan toch niet gezond zijn? Ben blij voor je dat je een uitlaatklep hebt gevonden. Er is hoop om te genezen.
                            Vertelt hij complete nonsens dan?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              Wat zeg je nu dat dit verhaal van Squadra bullshit is en er enkel op gericht is om de concurrentie af te breken?
                              Tja, zou die eerste tuner aan de klant gezegd hebben: we zetten alles gewoon open, en als er een darmpje af schiet vliegen uw pistons rond uw oren?

                              Nee, die heeft gezegd dat hij een mapping op maat heeft gemaakt voor die motor, met een geïndividualiseerde gasrespons binnen de toleranties van de motor.

                              Comment


                              • sinds wanneer hoort de gaspedaalreactie bij tuning?
                                je kan die zelf calibreren
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Nee, die heeft gezegd dat hij een mapping op maat heeft gemaakt voor die motor, met een geïndividualiseerde gasrespons binnen de toleranties van de motor.
                                  Liefst nog gevolgd met een massa aan Engelstalige moeilijke technische termen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                    zoveel haat en jaloezie kan toch niet gezond zijn? Ben blij voor je dat je een uitlaatklep hebt gevonden. Er is hoop om te genezen.
                                    Daar gaat mijn voornemen van 2014

                                    Over een uitlaatklep gesproken, ge beseft toch wel hoeveel straf je kan krijgen met uw "dpf-delete-aanbiedingen" ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      sinds wanneer hoort de gaspedaalreactie bij tuning?
                                      ...sinds er een automaat achterhangt....

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        ...sinds er een automaat achterhangt....
                                        Hebt ge die mannen op het autosalon al aangegeven, die dat illegale chiptuning promoten?
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                          ...sinds er een automaat achterhangt....
                                          je weet toch dat je zelf kan instellen op hoeveel graden je al vol gas geeft ? :p
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X