Klopt, maar in dat geval kan de verkoper het niet weten, en ligt de verantwoordelijkheid bij de koper.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEr is hier niemand die tegen auto's met veel vermogen is. Ze hebben het hier over tuners die vermogens op illegale wijze doen toenemen.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichtendbr2 ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenIvm illegaal: toen ik de uitlaat kocht voor mijn motor, stond de verkoper er op te melden dat deze niet geschikt was voor de openbare weg. Toen ik hem vroeg waarom hij deze dan wel verkocht ( want illegaal op openbare weg) vertelde hij dat de eindgebruiker verantwoordelijk is voor het eigenlijke gebruik. Dus enkel op gesloten omloop.
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenDus, als een tuner vermeld dat de optimalisatie van de motor niet road legal is, legt hij de verantwoordelijkheid bij de eindgebruiker. Hij mag het product aanbieden, maar wel meegeven dat het niet mag gebruikt worden op de openbare weg.
Dus doet hij in feite niets illegaal, aangezien hij meld dat dit niet op de openbare weg mag gebruikt worden. De eindgebruiker dan weer wel, als hij besluit zich met het voertuig op de openbare weg te begeven.
Misschien een tip voor de heren tuners: melden op jullie site dat de producten niet geschikt zijn voor de openbare weg? En enkel op gesloten omloop mogen gebruikt worden?
Vermeldingen op websites, facturen, documenten etc...om zich aan deze verantwoordelijkheid te onttrekken zijn zinloos en geven nog maar eens aan hoe ze hun klanten misleiden ! Van corruptie gesproken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenHier heeft de verkoper gelijk omdat de verkoop "an sich" niet verboden is en de eindverantwoordelijkheid bij de koper ligt. (in tegenstelling met verkoop van verboden produkten)
Fout ! De tuner verkoopt het produkt tuning én plaatst deze tuning. Hier is de tuner wél verantwoordelijk. Hij levert namelijk de nodige bijstand en verstrekt de vereiste "hulp". Chiptuning is ook opgenomen is in de lijst met de verboden verbouwingen wat maakt dat de tuner (mede)verantwoordelijk is.
Vermeldingen op websites, facturen, documenten etc...om zich aan deze verantwoordelijkheid te onttrekken zijn zinloos en geven nog maar eens aan hoe ze hun klanten misleiden ! Van corruptie gesproken.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDus een particulier heeft het recht om uw papieren te controleren? Want ik kan die tuning gewoon laten homologeren toch? Dan is dat voertuig perfect legaal ...
Homologatie kan niet want het is verboden.
Je zou allereerst een aanvraag moeten indienen VOOR de verbouwing.
Wetende dat deze verbouwing niet zal worden goedgekeurd door de bevoegde instanties
heeft aanvragen geen enkele zin gezien er nog nooit een goedkeuring bekomen werd tot op heden.
Oorspronkelijk geplaatst door General K Bekijk BerichtenEn wat met het feit TK, dat ik mijn file gekocht heb en zelf ge-upload heb met een KWP 2000? Is mijn "tuner" dan ook verantwoordelijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten....in welke context ?
Homologatie kan niet want het is verboden.
Je zou allereerst een aanvraag moeten indienen VOOR de verbouwing.
Wetende dat deze verbouwing niet zal worden goedgekeurd door de bevoegde instanties
heeft aanvragen geen enkele zin gezien er nog nooit een goedkeuring bekomen werd tot op heden.
Neen, dan niet.
Jouw ongezonde obsessie voor tuners doet je echt geen goed ;-)
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenFout ! De tuner verkoopt het produkt tuning én plaatst deze tuning. Hier is de tuner wél verantwoordelijk. Hij levert namelijk de nodige bijstand en verstrekt de vereiste "hulp". Chiptuning is ook opgenomen is in de lijst met de verboden verbouwingen wat maakt dat de tuner (mede)verantwoordelijk is.
Vermeldingen op websites, facturen, documenten etc...om zich aan deze verantwoordelijkheid te onttrekken zijn zinloos en geven nog maar eens aan hoe ze hun klanten misleiden ! Van corruptie gesproken.
Stel ik ga naar bruno met een bepaalde auto. Ik zeg Bruno ik weet dat het niet mag maar ik wil toch dat u mij kar tuned en ik beloof plechtig dat ik hier niet mee op de baan ga rijden.
dan kan Bruno toch niet zeggen, vergettet manneke ik tune da nie want ik geloof U nie?
Dan zou 1 bruno al lang failliet zijn en 2 zouden er niet zoveel concurrenten bestaan
ge moet U plaatje eens verwisselen en over andere dingen beginnen dan die insteek.
Als gij zoveel moeite zou doen om bv de armoede in ons land te bestrijden zoals ge doet om tuning te verbieden, amai da zou nogal vooruit gaan!
trouwens produkt is met een C ipv een K
Hoe is het trouwens met uw bmw? al terug gekregen?Last edited by kefkie; 27/01/2014, 12:28.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJa en hoe kan een tuner dat controleren dat die homologatie er niet is? Ze hebben het recht niet om je papieren te vragen ...
Jouw ongezonde obsessie voor tuners doet je echt geen goed ;-)
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
moeten staan zoals chassisnummer, km-stand, voertuigtype, nummerplaat etc...
Het gaat hier over officiêle documenten en goedkeuringen, afgeleverd door de overheid en NIET over een identiteitskaart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenklopt toch niet.
Stel ik ga naar bruno met een bepaalde auto. Ik zeg Bruno ik weet dat het niet mag maar ik wil toch dat u mij kar tuned en ik beloof plechtig dat ik hier niet mee op de baan ga rijden.
dan kan Bruno toch niet zeggen, vergettet manneke ik tune da nie want ik geloof U nie?
Doet hij het toch is hij mede strafbaar.
Comment
-
't is simpel.
Als de tuner het duidelijk vermeld, dan zijn zowel de klant als de tuner strafbaar, want de eventuele rechter zal zeker oordelen dat beide partijen wisten dat het illegaal was.
En waarom zijn er zo veel tuningbedrijven.
- er is geen controle
- 't zal niet ech moeilijk zijn om hier goed geld aan te verdienen.
Anderzijds, het volstaat dat er een een journalist in gaat graven, dat er wat politieke druk komt, en er worden een paar controleurs op pad gestuurd.
En dan zullen al die bedrijfjes rustig hun deur mogen dicht doen, en de klanten zullen hun auto wel laten tunen in het buitenland.
Nu schijnt het bij bepaalde merken en modellen toch moeilijker en moeilijker te worden.
Een recente 318d kan niemand tunen tot een '320d', en toch moet daar een grote markt voor zijn.
Zou BMW zijn huiswerk dan wel goed gemaakt hebben deze keer?
Comment
-
daar kan ik mij niet over uitspreken, ik werk niet in die sector. Ik spreek alleen uit mijn ervaring (meerdere keren dat ik bij Bruno ben geweest) en van mensen dat ik ken, en daar staat toch mooi alles op factuur.
En dan nog, stel als daar iets int zwart gebeurd, in welke sector gebeurd dat nu niet?
edit: Bruno, pm voor u onderwegLast edited by kefkie; 27/01/2014, 16:20.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtende overheid is dan in feite medeplichtig?
aja want ik koop de tuner zijn tuning aan betaal daar btw op, en naar wie gaat die btw?
juist ja.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDie meneer Bruno MOET dan zeggen, "vergettet manneke" want Bruno weet dat het niet mag.
Doet hij het toch is hij mede strafbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenwat is dan het verschil met die illegale uitlaat? beide mag toch niet?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment