Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • aaah, daar is ze weer.

    hoe weet je zo zeker dat de vermogensgrafieken niet kloppen?
    wat neem je als controlemiddel? een andere vermogensbank?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      aaah, daar is ze weer.

      hoe weet je zo zeker dat de vermogensgrafieken niet kloppen?
      wat neem je als controlemiddel? een andere vermogensbank?
      Awel,daar moet ik TK toch gelijk in geven,ik heb het aan de hand gehad,was op dezelfde testbank maar een paar maand later,na veel miserie gehad te hebben om gekeurd te geraken ivm CO waardes,hem terug oem laten zetten,wat bleek,oem bleek em nu meer pk's te halen dan paar maanden ervoor "gecroky'd",enigste wat vervangen was tussentijd waren de lmm's en m'n portefeuille die 600€ lichter was ...nooit meer een croky voor mij,toch niet in het huidig hok .

      Comment


      • ik denk dat minder pk dan OEM nu wel een uniek geval zal zijn...
        Last edited by Ralphke; 03/02/2014, 13:35. Reden: woord vergeten.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          ik dat minder pk dan OEM nu wel een uniek geval zal zijn...
          Euh ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
            Euh ?
            Denk dat hij er ergens een 'denk' tussen vergeten is, en het moet zijn: 'Ik denk dat minder PK dan OEM...'

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              Awel,daar moet ik TK toch gelijk in geven,ik heb het aan de hand gehad,was op dezelfde testbank maar een paar maand later,na veel miserie gehad te hebben om gekeurd te geraken ivm CO waardes,hem terug oem laten zetten,wat bleek,oem bleek em nu meer pk's te halen dan paar maanden ervoor "gecroky'd",enigste wat vervangen was tussentijd waren de lmm's en m'n portefeuille die 600€ lichter was ...nooit meer een croky voor mij,toch niet in het huidig hok .

              Weer een bewijs.

              Bij een tjoening gaan ze eerst "meten" welk vermogen er "origineel" aanwezig is. Hier wordt dan gretig een negatieve offset gegeven aan de realiteit zodat er na tjoening plotseling niet bv 40 maar 50 pk méér bij is gekomen. Die 10 pk extra maarwaarde-verschil is dus opzettelijk "aangebracht" bij de initiële meting.

              Vandaar dat LUC-M3 plotseling origineel méér heeft omdat ze gewoon de negatieve offset vergeten in te stellen bij de tweede meting.

              Die 40 "echte" extra pk is natuurlijk ook overdreven omdat het in realiteit bv maar 25 pk zijn, maar nu wordt die waarde "naar boven toe" bijgestuurd.

              Dus 50 pk op papier zijn er 25 in het echt, de rest is letterlijk "opvulsel"

              ELKE vermogenbank heeft trouwens die "optie".

              Of anders gezegd, de "betaalde euro's per pk" zijn dus OOK niet meer relevant.
              Nog anders gezegd, tjoening = oplichting.

              PS : Welk "hok" of tjoeningschuur was dat ?

              Comment


              • Met hok bedoel ik mijn huidige wagen ,de rest hou ik liever voor mezelf..

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Denk dat hij er ergens een 'denk' tussen vergeten is, en het moet zijn: 'Ik denk dat minder PK dan OEM...'
                  idd

                  Comment


                  • Volgens mij hangt er veel af van de afstelling van de gasrespons op het gevoel dat iemand heeft na chiptuning. Als je de gas van bij de minste beroering heel agressief laat reageren, dan lijkt alles veel sneller.

                    Als je bv een Big Brake Kit vooraan laat plaatsen dan zal bij eenzelfde pedaaldruk de remkracht sneller optreden. Dit geeft het gevoel alsof de remmen de wagen veel sneller stoppen. Het is echter zo dat bij een eerste afremming van 100 naar 0 (dus zonder het fading effect) met in beide gevallen een onmiddellijke, maximale pedaaldruk (dus noodrem) de wagen quasi binnen dezelfde afstand zal stil staan.

                    M'n schoonbroer heeft z'n A3 1.6 TDI van een 105 pk naar 135pk laten chippen (en moest ondertussen al een nieuwe turbo + vliegwiel laten plaatsen) heeft een heel heftige respons op de gas, maar hoger in toeren had ik niet echt het gevoel met 135pk rond te rijden.

                    Comment


                    • Als je je auto door en door kent, en dan spreek ik niet over laten chippen na 10 of 20K, maar bv ergens tussen de 60 en 100K dan weet je wat je auto kan en niet kan.
                      Dan bedoel ik qua optrekken en hernemen, dan weet je wel of er na een chipkuur er vermogen (koppel en pk's) bij is of niet. Al zeker als je al jaren met dezelfde auto op dezelfde stukken weg rijd. B.V op/in heuvelachtig gebied. Bij grote vermogens zal dat misschien wel moeilijker te waarnemen zijn. Maar tussen 50 en 200pk moet dat toch goed voelbaar zijn.

                      Al maken ze dan je gas respons gevoeliger, als je geen of zeer weinig extra vermogen bij hebt, dan voel je dat toch?

                      Comment


                      • Het is bijzonder moeilijk om zelf uit te vinden hoveel pk een auto heeft.

                        Als je van 80 naar 110 pk gaat, dan kan je de topsnelheid eens gaan testen, en dan zie je het verschil wel. Top zal makkelijk 20 km/h hoger liggen.

                        Tussen 180pk en 220pk is dat al véél moelijker. Je moet dan al een tijd gaan planken om het verschil te zien, en het verschil tussen wind mee en wind tegen kan belangrijk zijn.

                        Boven de 220pk zit je meestal tegen de snelheidsbegrenzer...
                        Dus een betrouwbare rollenbank is noodzakelijk.

                        Comment


                        • Zou eigenlijk iemand eens een test moeten doen, gewoon eens op de rollenbank bij bv DVX, en daarna bij BRP, en zien wat verschil dat geeft

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                            Zou eigenlijk iemand eens een test moeten doen, gewoon eens op de rollenbank bij bv DVX, en daarna bij BRP, en zien wat verschil dat geeft
                            Op Autoweek.nl gaan ze regelmatig zo op de rollenbank bij die Beek Auto Racing in Nederland. Kan je daar ook eens gaan zien :p

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              Zou eigenlijk iemand eens een test moeten doen, gewoon eens op de rollenbank bij bv DVX, en daarna bij BRP, en zien wat verschil dat geeft
                              Hahahaha, geweldige referenties !

                              Het verschil kan ik nu al voorspellen.

                              Als 2 variabelen dezelfde deviatie hebben zal het verschil tussen beide discrepanties NUL zijn.

                              Comment


                              • http://www.test-aankoop.be/

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                                  Of www.politiewillebroek.be met twee rollenbanken, dienstig voor snorfietsen.

                                  Eén voor het linkse en één voor het rechtse wiel van het voertuig. Bij 4x4 gewoon de ABS even loskopelen om foutjes te vermijden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                    Hahahaha, geweldige referenties !

                                    Het verschil kan ik nu al voorspellen.

                                    Als 2 variabelen dezelfde deviatie hebben zal het verschil tussen beide discrepanties NUL zijn.
                                    Ten eerste, ik pakte hen als voorbeeld
                                    Ten tweede, zij zijn diegene die bij hoog en laag beweren dat die rollenbank correct staan afgesteld (dus een afwijking zal hier dan nog voor een mooie discussie zorgen)
                                    En ten laatste, ze zijn diegene die hier het meest 'bekend' zijn en door verschillende personen als referentie worden aanbevolen (maar laten we hier niet over beginnen discusiëren )

                                    Comment


                                    • Ik heb ondertussen al verschillende auto's laten chippen en meten op een testbank bij verschillende chiptuners en ben er 100% zeker van dat er testbanken zijn die verkeerd meten. Of dit bewust is gedaan weet ik niet. Het is echter niet omdat een chiptuner een bank heeft die correct meet dat hij daarom een goede chiptuner zou zijn, dat heeft er niks mee te maken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                        Ten eerste, ik pakte hen als voorbeeld
                                        Ten tweede, zij zijn diegene die bij hoog en laag beweren dat die rollenbank correct staan afgesteld (dus een afwijking zal hier dan nog voor een mooie discussie zorgen)
                                        En ten laatste, ze zijn diegene die hier het meest 'bekend' zijn en door verschillende personen als referentie worden aanbevolen (maar laten we hier niet over beginnen discusiëren )
                                        Ik ga het anders zeggen : als 2 verschillende gerefereerde leugenaars dezelfde leugenachtige verhalen vertellen is het verschil tussen beide verhalen minimaal tot nul.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Ik heb ondertussen al verschillende auto's laten chippen en meten op een testbank bij verschillende chiptuners en ben er 100% zeker van dat er testbanken zijn die verkeerd meten. Of dit bewust is gedaan weet ik niet. Het is echter niet omdat een chiptuner een bank heeft die correct meet dat hij daarom een goede chiptuner zou zijn, dat heeft er niks mee te maken.
                                          Tja, waar ik vooral twijfelachtig over ben is hoe deftig de chiptuner dan wel is als z'n rollenbank nog niet eens goed afgestelt staat

                                          Comment

                                          Working...
                                          X