Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Tja, waar ik vooral twijfelachtig over ben is hoe deftig de chiptuner dan wel is als z'n rollenbank nog niet eens goed afgestelt staat
    De banken zijn goed, het is de "operator" wat niet of nooit deugt.

    Dat is het voordeel van illegale handel : géén controle of wettelijke kader.

    Comment


    • Enkel en alleen al de overdruk in de testcel en de flow (hoeveelheid en druk ) van de luchttoevoer speelt al een rol.
      Nu, met onze nieuwe bank halen we iets hogere vermogens dan ervoor. Dit enkel en alleen door de 2 bovenvermelde factoren. (duidelijk voorbeeld dat dit een rol speelt, doch halen de meeste wagens hun origineel vermogen (???)).
      Maar als ik hier lees dat tuning allemaal oplichting is en er eigenlijk geen PK's bijkomen.
      Waarom dan al die oorlogvoerende bladzijdes tegen de tuners?
      Gezien er 0 vermogen bijkomt denk ik dat er dus geen sprake meer is over illegaliteit van de wagens.


      Wil je een echt vergelijk, dan ga je best bij 2 personen met dezelfde bank, met dezelfde installatie en eventueel zelfs bij gelijke temperaturen, luchtvochtigheid,...
      Als je dit niet doet zal er een (lees kleine) afwijking toelaatbaar zijn.
      Maar ook hier komen we wel vaker mensen tegen die plots minder vermogen hebben.

      Het is waar wat Tuningkid zegt. Je kan na elke run doen wat je wil met de grafiek.
      Die optie bestaat en werd ons 1 jaar na gebruik van de bank plots uitgelegd.
      Hier is de tuner verantwoordelijk of hij bedriegt of niet.
      In ieder geval hoor ik het al daveren in TK zijn salon en zullen wij volgens hem hier gretig gebruik van maken.
      Raar maar waar halen wij meestal lagere cijfers dan andere tuners.
      Gebruiken we het dan toch niet?


      Never less, bij deze een aanzet om ervoor te zorgen dat ik de komende weken tussen de soep en de patatten nog een beetje kan meelezen.

      Groetjes GREET, vooral naar u toe, tuningkid. Hoe is het weer ginder?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        ik denk dat minder pk dan OEM nu wel een uniek geval zal zijn...
        Mja,en toch was het zo,het rare is dat bij verschillende tuners hier in Belgie ,ze allemaal mijn type motor S62 kunnen bijgeven ,dit terwijl een Hollander mij droogweg vertelde dat dit type van motor tunen in stage1 het sop de kolen niet waard is(hoewel hij de file liggen had)hij heeft ze mij getoond .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten

          Waarom dan al die oorlogvoerende bladzijdes tegen de tuners?
          Denk dat enkel TK oorlog aan het voeren is tegen jullie, en de rest hier naar deftige info zoekt. En ik denk wel dat genoeg mensen het hier appreciëren en leerrijk vinden dat je uw gedacht komt zeggen

          Btw, wat versta je onder een kleine afwijking?
          Last edited by ; 03/02/2014, 16:32.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            de rest hier naar deftige info zoekt. En ik denk wel dat genoeg mensen het hier appreciëren en leerrijk dat je uw gedacht komt zeggen

            Btw, wat versta je onder een kleine afwijking?
            Inderdaad,maar die krijg ik niet! da's het jammere eraan,dat ik van een hollander moet horen wat ik nu weet,terwijl ik maanden geleden al achter info hengelde,omdat ik zéééér graag de kaap van 400pk zou bereiken en overschrijden....helaas driewerf helaas..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Een uitdaging voor de tuners:

              Stel dat ik een 520d koop met 163pk. ( of laat kopen in leasing)

              wie geeft me dan de originele 184pk zonder dat het opspoorbaar is door de garage.
              Daarenboven een volledige garantie in geval ze het toch ontdekken en fabrieksgarantie weigeren.
              Hier komt ook geen antwoord op, zelfs niet via PM.

              Comment


              • Wat ik wel eens zou willen weten, is hoe ze het vermogen aan de wielen (waar ze meten) omzetten naar de correcte krukas pk's zoals die door de fabrikant zijn opgegeven.

                Dit bij all verschillende fabrikanten. Je kan toch moeilijk een vast percentage verlies gebruiken voor elk voertuig?

                Comment


                • 2-3pk kan in sommige gevallen al veel zijn.
                  Hoe lager het vermogen, hoe minder natuurlijk.
                  Ik laat de berekening even door TK maken ivm percentages. Daar is hij goed in en heeft hij op maandag meer tijd voor.


                  Spreek je over vermogens van 300-400 of meer pk, dan zal die 2pk niet voelbaar zijn.
                  Toch kan ze cruciaal zijn om niet te moeten onderdoen tegen andere tuners.



                  Wij posten niet alles op Facebook, maar ik kan u genoeg voorbeelden geven, gepost op facebook (dus referentiemateriaal naar mogelijk nieuwe klanten toe) waar we het normale opgegeven vermogen niet halen.
                  Waarom hebben we daar dan niet even gesjoemeld met onze bank?



                  Omdat we het niet kunnen aanpassen, of het gewoon niet willen?





                  Mss er nog even aan toevoegen dat we nu een Superflow hebben en dat ook zij de functie hebben.
                  Ik heb eens gevraagd waarom, en blijkbaar doen ze dit omdat alle andere meetbanken die functie toepassen.



                  Blijkbaar mislopen ze wel eens potentiële tuners omdat hun bank dit niet kon.


                  Bewijst dat TK hier wel een punt heeft.
                  Tot op heden hebben ze het ons op deze bank nog niet uitgelegd en zijn we er ook niet naar op zoek.
                  Maar ze bestaat :-)



                  Op dynostar is het simpel en wil ik wel eens demonstreren bij iemand die nog met Dynostar werkt ;-)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Wat ik wel eens zou willen weten, is hoe ze het vermogen aan de wielen (waar ze meten) omzetten naar de correcte krukas pk's zoals die door de fabrikant zijn opgegeven.

                    Dit bij all verschillende fabrikanten. Je kan toch moeilijk een vast percentage verlies gebruiken voor elk voertuig?
                    De bank meet eerst de verliezen van de te testen wagen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Hier komt ook geen antwoord op, zelfs niet via PM.
                      F-series kan je nog niet doen.
                      Via BMW software kan je dit bij ATH doen.
                      Garantie overname kan je bij nog iemand anders krijgen.
                      Vandaar dat wij hier niet op antwoorden. ;-)

                      Comment


                      • @Geert,op verschillende sites kan je het type wagen invoeren,bij de mijne bvb :stock400pk(die ik niet haal),stage 1:420pk,voor de nm's hetzelfde verhaal, staat gewoon op die mensen hun sites,,terwijl de noorderbuur sprak van max 3à5pk winst,wat je inderdaad niet merkt bij deze..dus in mijn opzicht is dit foute informatie..

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                          Weer een bewijs.

                          Bewijs???
                          Als een LMM defect is kan je serieus wat pk's verliezen. Heb het zelf voorgehad met een eigen wagen.
                          Maar het is niet omdat ik dit vertel dat dit bewijs is...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                            @Geert,op verschillende sites kan je het type wagen invoeren,bij de mijne bvb :stock400pk(die ik niet haal),stage 1:420pk,voor de nm's hetzelfde verhaal, staat gewoon op die mensen hun sites,,terwijl de noorderbuur sprak van max 3à5pk winst,wat je inderdaad niet merkt bij deze..dus in mijn opzicht is dit foute informatie..
                            Moeten we eens testen he. Als hij de file heeft liggen, gaat het over een standaard file.
                            Van mij mag je is op de bank komen en gaan we hem eens meten.
                            We zullen hem eens doen voor u en is het maar 2-3pk krijg je ze gratis van mij.
                            Nu met die wilde verhalen hier zal ik wel even met de bank foefelen om die 20 te halen he.

                            Mail me maar even, tank zeker 98 en we zullen er is werk van maken.


                            Halen we het wel, dan ga je eens rijden en beslis je zelf of je ze houdt.
                            Dit is een echte niet tevreden geld terug garantie voor u ;-)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                              Moeten we eens testen he. Als hij de file heeft liggen, gaat het over een standaard file.
                              Van mij mag je is op de bank komen en gaan we hem eens meten.
                              We zullen hem eens doen voor u en is het maar 2-3pk krijg je ze gratis van mij.
                              Nu met die wilde verhalen hier zal ik wel even met de bank foefelen om die 20 te halen he.


                              Als ik tot 420 wil geraken ,heb ik er een +/- 40 nodig

                              Comment


                              • Geert,

                                doen jullie ook subaru's? 2004 model.

                                ook met hogere km-standen als de wagen goed onderhouden is? (pak 190k km)
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten


                                  Als ik tot 420 wil geraken ,heb ik er een +/- 40 nodig
                                  Toch een mooie deal vind ik van dvx . Hier op de forum zat vroeger toch nog een e39 m5 met 430pk die van Jerain.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Toch een mooie deal vind ik van dvx . Hier op de forum zat vroeger toch nog een e39 m5 met 430pk die van Jerain.

                                    Vind ik ook wel,en zal er gebruik van maken ook,en die van Jerain was niet meer stock dacht ik,open uitlaat edm ,correct me if it is wrong..scheelt naar het schijnt ook veel,maar de mijne is stock momenteel..

                                    Comment


                                    • Het is gewoon geweten dat de meeste grote atmosferische motoren hun opgelegde vermogen niet halen... De E39M5 is daarop geen uitzondering,de RS4 (B7) en de E90/E92M3 horen daar ook bij...
                                      Dus aan 420pk geraken zonder bijkomende aanpassingen zal er niet inzitten vrees ik. Als ze van bijv 385pk moeten starten ipv 400 zal mss op 405 ofzo uitkomen, als het al dat zal zijn...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten


                                        Als ik tot 420 wil geraken ,heb ik er een +/- 40 nodig

                                        Als een wagen zijn vermogen niet haalt mag je ook niet verwachten dat hij na tuning wel de opgegeven waardes zal halen he. TK heeft het al aangehaald, maar we zijn geen tovenaars.
                                        Ik krijg er ook soms de "weubbes" van dat er steeds een super strakke grafiek gepost wordt.
                                        Idealieter (of hoe schrijf ik dit TK?) zal je +/-20pk winnen.
                                        Stel dat je er 380 hebt mag die wel in de buurt van 400 komen. Hocuspociuspats en er staan er weer 420 op... Moet je aan Harry Potter vragen.
                                        Uiteindelijk denk ik al dat je de tuning niet gaat nemen omdat je die eventuele 20pk niet echt gaat voelen.
                                        Als we klanten krijgen die achter onze persoonlijke mening vragen vertel ik wat ik te vertellen heb.
                                        Nu juist iemand gehad met een multi tronic.
                                        Heb hem gezegd dat we wat voorzichtiger moeten zijn, iets minder vermogen/ koppel en dat hij niet heel veel mag verwachten. Besluit? Hij gaat het niet doen.

                                        Maar ik was volgens hem de eerste die hem wel de nodige info gaf.

                                        Maar bon, laten we het eens doen en we zien wel.
                                        Ik heb ook eens nood aan een dagje fun dus we vinden wel een gaatje wanneer dit zal kunnen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Geert,

                                          doen jullie ook subaru's? 2004 model.

                                          ook met hogere km-standen als de wagen goed onderhouden is? (pak 190k km)
                                          Er zijn er met 90,000 km die we niet meer willen doen en anderen met 250,000 die we wel nog doen.
                                          Alles hangt af van de staat van de motor.

                                          Voor we eraan beginnen testen we ze eerst.
                                          Ook de reden waarom we er maar een paar per dag doen omdat elke wagen redelijk wat tijd in beslag neemt.

                                          Ah ja, eerst testen, dan op zoek gaan waar we een file kunnen pikken en dan zien dat we ze er nog opkrijgen.
                                          Dan terug testen, dan met de bank foefelen en dan zien hoe ik u kan wijsmaken dat we er toch wel wat pk's (die niet echt zijn) erbij gekregen hebben.


                                          Tis hier echt een ongelofelijke soop op dit forum hoor.

                                          Mss Fast and the furious 7...(?)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X