Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er zijn er met 90,000 km die we niet meer willen doen en anderen met 250,000 die we wel nog doen.
Alles hangt af van de staat van de motor. Voor we eraan beginnen testen we ze eerst.
Ook de reden waarom we er maar een paar per dag doen omdat elke wagen redelijk wat tijd in beslag neemt. Ah ja, eerst testen, dan op zoek gaan waar we een file kunnen pikken en dan zien dat we ze er nog opkrijgen.
Dan terug testen, dan met de bank foefelen en dan zien hoe ik u kan wijsmaken dat we er toch wel wat pk's (die niet echt zijn) erbij gekregen hebben.
Tis hier echt een ongelofelijke soop op dit forum hoor.
Mss Fast and the furious 7...(?)
sgoed,
dan zal ik eens een afspraak maken, merci
ik ga het liefst voor 1 miljoen pk. gaat dat lukken denk je met uw gefoefel?
Ooit de vrouw haar 116 d laten chippen , die had volgens de testbank run 118 pk stock en na de poeier 158 pk .
Afspraak was een redelijk veilige 165 pk , of ie echt die 158 pk heeft weet ik niet maar voor hetzelfde geld kon hij mij ook tevreden gesteld hebben met een "aangepaste " grafiek waar de beloofde pk's wel aanwezig waren . Ook mocht ik een testrit gaan maken waar geen uurlimiet op stond en bij niet tevreden werd de wagen terug origineel gezet . Kreeg voor de testrit zelfs geen aanmaning om maar iets te betalen . Wagen ging duidelijk veel vlotter en zijn er tot op heden nog altijd zeer tevreden van . Heb de factuur dan ook met een smile betaald .
Ik heb een Racelogic performance meter,daar kan je alle tijden mee meten (satelliet gestuurd),voor ik mijn wagen laat tunen meet ik de tijd van 100-200,ik start bij 70 per uur volgas en bij 100 gaat de meter automatisch tellen tot 200 per uur,daarna een chipkuurke en terug meten (zelfde weg en zelfde temp. alst kan) en mijn Megane deed het 3 sec. sneller dan stock wat toch een redelijk verschil is..
U niet blindstaren op cijfertjes helpt.
Moest mijn wagen 136pk hebben op papier en ik laat die chiptunen, dan zou het mij absoluut geen moer schelen of die nu 160, 170 of 180pk heeft.
Hij moet gewoon vlot(ter) rijden met een lineaire vermogensopbouw. Geen te bruuske turboduw en geen voelbare dipjes!
Das hetgeen wat voor mij telt, dat blaadje met uw vermogenscurve is bijzaak.
Natuurlijk,op een gewone weg zou ik dat nooit doen en de chiptjoening steek ik er enkel in als ik op circuit rij en zeker nooit op de rijbaan omdat dit verboden is en voor ik ga slapen doe ik altijd een weesgegroetje ook
Ik heb een A6 2.0 tdi van 136pk met 145000km. Welke waarden zijn binnen de marges? Sommige tuners gooien met de pk's. Waar kan ik het best eens langsgaan?
Bij een tjoening gaan ze eerst "meten" welk vermogen er "origineel" aanwezig is. Hier wordt dan gretig een negatieve offset gegeven aan de realiteit zodat er na tjoening plotseling niet bv 40 maar 50 pk méér bij is gekomen. Die 10 pk extra maarwaarde-verschil is dus opzettelijk "aangebracht" bij de initiële meting.
Vandaar dat LUC-M3 plotseling origineel méér heeft omdat ze gewoon de negatieve offset vergeten in te stellen bij de tweede meting.
Die 40 "echte" extra pk is natuurlijk ook overdreven omdat het in realiteit bv maar 25 pk zijn, maar nu wordt die waarde "naar boven toe" bijgestuurd.
Dus 50 pk op papier zijn er 25 in het echt, de rest is letterlijk "opvulsel"
ELKE vermogenbank heeft trouwens die "optie".
Of anders gezegd, de "betaalde euro's per pk" zijn dus OOK niet meer relevant.
Nog anders gezegd, tjoening = oplichting.
PS : Welk "hok" of tjoeningschuur was dat ?
Hoe komt dat de mijne standaard dan meer pk had en niet minder?
Comment