Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tis dat wat ik bedoel.
    Je kan in die boxen een paar instellingen doen (meestal de leverancier, maar in sommige gevallen wij ook naar het schijnt), maar in beperktere kenvelden dan dat je het in de ECU van de wagen zelf zou doen.
    Deze stellen ze in (waarschijnlijk bij een eenmalige test op een wagen bij hen) en sturen ze dan zo op.
    Dus niet op de wagen zelf zoals bovenstaande 2 posts vermelden.
    In ieder geval zijn ze al iets gesofistikeerder dan vroeger, maar wij houden onze handen ervan af en verwittigen de klanten bij elke mail die we binnenkrijgen waar er over een box gesproken wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
      De meningen zijn verschillend. Blijkt dat tegenwoordig de modules goed werken. Maar wij bieden ze niet aan omdat ze beperkt zijn in afstelling en je dus niet over maatwerk kan spreken. Maar ik begrijp wel dat ze door sommige gekende tuners gebruikt worden omdat er geen andere mogelijkheden voor handen zijn.
      Gecopieerde files zijn ook beperkt in afstelling en je kan dus niet over maatwerk spreken ! Maar ik begrijp wel dat ze door sommige "gekende" tuners gebruikt worden omdat er geen andere mogelijkheden voorhanden zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door wOeTrE Bekijk Berichten
      Vandaar dat tuners als rebellion, renntech,.... Gewoon hun modules opsturen naar hun klanten , gewoon plug en play.

ik dacht dat modules ook op maat konden gemaakt worden. Niet dus!
      Die worden gewoon op maat gezaagd.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Hoe kan je nu 'customizen' als je de auto niet ziet?
      Gewoon de inbouwmaten opgegeven en een goede slijpschijf doet de rest.

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
      Tis dat wat ik bedoel.
      Je kan in die boxen een paar instellingen doen (meestal de leverancier, maar in sommige gevallen wij ook naar het schijnt), maar in beperktere kenvelden dan dat je het in de ECU van de wagen zelf zou doen.
      Deze stellen ze in (waarschijnlijk bij een eenmalige test op een wagen bij hen) en sturen ze dan zo op.
      Dus niet op de wagen zelf zoals bovenstaande 2 posts vermelden.
      In ieder geval zijn ze al iets gesofistikeerder dan vroeger, maar wij houden onze handen ervan af en verwittigen de klanten bij elke mail die we binnenkrijgen waar er over een box gesproken wordt.
      Dus naar het schijnt weet je zelf niet eens waar je mee bezig bent of wat ?
      Last edited by ; 13/02/2014, 11:43.

Comment

• Die grasjap van een TK toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten

Dus naar het schijnt weet je zelf niet eens waar je mee bezig bent of wat ?
          Inderdaad, want wij hebben geen ervaring met externe boxen.
          Dus NAAR HET SCHIJNT klopt perfect ja.

Comment

• Alles wat je nog niet weet over de ECU en de DSG.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Alles wat je nog niet weet over de ECU en de DSG.
              DSG schade opgelopen en kan gemaakt worden door die te herprogrammeren?
              Ik leer weer bij.
              Of vervangen ze de megatronic ook meteen voor die prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Alles wat je nog niet weet over de ECU en de DSG.

De hollandse tovenaar in dit verhaal heet niet voor niets "Pieter Paul Castelein".

Een kastelein is in feite een cafébaas. Die zijn ook goed in het vertellen van straffe verhalen.

Comment

• Er zijn hier wel meer straffe verhalen. Zowel van degene die zich verongelijkt voelen, als van degene die zich verheugt voelen...
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

DSG schade opgelopen en kan gemaakt worden door die te herprogrammeren?
                    Ik leer weer bij.
                    Of vervangen ze de megatronic ook meteen voor die prijs?
                    Zo gek is dat op zich niet, dat hebben ze bij VW met de mijne nu ook al 3 keer gedaan En dat werkt voor ff hoor, tot de schade aan de hardware weer wat groter is en de trillingen er toch weer doorkomen Zo draait de mijne sinds de update van gisteren stationair wat hoger, zo heb je natuurlijk minder trillingen op lagen toeren, dikke pluim voor VW
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Zo gek is dat op zich niet, dat hebben ze bij VW met de mijne nu ook al 3 keer gedaan En dat werkt voor ff hoor, tot de schade aan de hardware weer wat groter is en de trillingen er toch weer doorkomen Zo draait de mijne sinds de update van gisteren stationair wat hoger, zo heb je natuurlijk minder trillingen op lagen toeren, dikke pluim voor VW
                      Dus hij is volgens u gemaakt? Of is het "even verholpen"?

Comment

Dus hij is volgens u gemaakt? Of is het "even verholpen"?
                        Ik ben zeker dat hij niet gemaakt is Maar het is wel wat VW doet als reactie op een gekend hardware probleem Dat die kees 370 euro vraagt, voor een probleem dat door VW sinds november ook officieel erkend is voor de DSG7 met droge koppeling, dat is natuurlijk wel grappig de dealers doen het gratis.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Ik ben zeker dat hij niet gemaakt is Maar het is wel wat VW doet als reactie op een gekend hardware probleem Dat die kees 370 euro vraagt, voor een probleem dat door VW sinds november ook officieel erkend is voor de DSG7 met droge koppeling, dat is natuurlijk wel grappig de dealers doen het gratis.
                          ;-) Als het een erkend probleem is vind ik persoonlijk dat ze die gewoon mogen vervangen.

Comment

• Wel blijven opletten Geert. 't Is VW...

Comment

• Geert, pm
                              BMW X5 45e

Comment

• Kan ik hier eingelijk nog te weten komen waar ik in W-Vl mijn auto op maat kan laten tunen, of heb ik meer succes via google?

mcs clubman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
                                  Kan ik hier eingelijk nog te weten komen waar ik in W-Vl mijn auto op maat kan laten tunen, of heb ik meer succes via google?
                                  Voor maatwerk mag de afstand toch geen rol spelen?
                                  Er zijn mensen van Ieper, tot Nederland tot Duitsland die tot hier rijden.

Of zelfs mensen van Frankrijk die tot in Nederland rijden.
                                  Ga gewoon waar je je het beste bij voelt.

Comment

• JDR in Wevelgem ?
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
                                      Kan ik hier eingelijk nog te weten komen waar ik in W-Vl mijn auto op maat kan laten tunen, of heb ik meer succes via google?
                                      Waarom enkel W-Vl? Je kan beter wat verder rijden om een deftige remap te laten uitvoeren.

Comment

• Een maat van me beweert dat Heinz de BMW 3 reeks (F30/31) kan chippen... Dus echt chippen, geen powerbox. Klinkt moeilijk te geloven...

Comment

• bij mijn weten is het nog niet mogelijk?
                                          tenzij ik iets gemist heb!

Comment

Working...
                                          X