Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
    Grreet heeft er weer duidelijk de ballen verstand van.

Gij moogt overigens géén dpf "deleten", niet van uw eigen wagen en noch van iemand anders zijn voertuig !
    De persoon die ons zo zwaar zit te volgen moet toch weten dat we er al zeer veel gedaan hebben? Waar blijven die afgekeurde klanten dan? Ah ja juist. Die komen naar u om te vragen of jij de wagen terug legaal kan maken... Hoe was uw vakantie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eddyfr Bekijk Berichten
      De map dan over heel het toerenbereik, onbelast (statisch) en geen turbodruk. Zo beter?
      Utopia is een mooi land.

Comment

• Het lijkt wel alsof de lokale tuner de ecu zo goed kan instellen dat een dpf in feite overbodig wordt. Wat een prutsers zijn die fabrikanten toch...

Comment

• De prutsers zitten bij de EU.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Het lijkt wel alsof de lokale tuner de ecu zo goed kan instellen dat een dpf in feite overbodig wordt. Wat een prutsers zijn die fabrikanten toch...
            Zoals jij het omschrijft is het idd utopia. Er zal wel een afwijking zijn in deel en vollast (al rijdend). Dus de dpf heeft degelijk zijn nut die we niet overbodig verklaren. Maar stilstaand (onbelast) zal de uitstoot perfect blijven. Denk dat dit pure fysica is en dat de praktijk dit bevestigt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
              Zoals jij het omschrijft is het idd utopia. Er zal wel een afwijking zijn in deel en vollast (al rijdend). Dus de dpf heeft degelijk zijn nut die we niet overbodig verklaren. Maar stilstaand (onbelast) zal de uitstoot perfect blijven. Denk dat dit pure fysica is en dat de praktijk dit bevestigt...
              ...de dpf heeft degelijk zijn nut die "we" niet overbodig verklaren, aldus de woordvoerder van het het belgisch hoofdkwartier inzake milieuproblematiek.

Volgens diezelfde woordvoerder Greet is het dus aangeraden om dpf filters volledig te verwijderen, buizen te steken zodat de keuring niets ziet én wat te prutsen aan de gelicencieerde software van de ecu. Alles mag om de kassa te spijzen hé. In feite doe jij dus aan pure milieuverontreiniging greetje waarvoor jij dus betaalt wordt.

Mag jij dit eigenlijk zomaar uitvoeren ? Greet ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                ...de dpf heeft degelijk zijn nut die "we" niet overbodig verklaren, aldus de woordvoerder van het het belgisch hoofdkwartier inzake milieuproblematiek.

Volgens diezelfde woordvoerder Greet is het dus aangeraden om dpf filters volledig te verwijderen, buizen te steken zodat de keuring niets ziet én wat te prutsen aan de gelicencieerde software van de ecu. Alles mag om de kassa te spijzen hé. In feite doe jij dus aan pure milieuverontreiniging greetje waarvoor jij dus betaalt wordt.

Mag jij dit eigenlijk zomaar uitvoeren ? Greet ??
                Beste tuningkid. Een gouden raad. Als je een discussie wil winnen moet je je niveau gelijkstellen aan uw tegenstander.
                Ik heb niet de neiging om me te verlagen tot uw niveau.
                Proficiat. Je hebt het door dat een dpf ten voordele van het milieu is. Je hebt blijkbaar nog niet door waarom deze wegehaald worden.
                Als je wil pingpongen, wend je dan tot dergelijke clubs. Maar het begint echt afgezaagd te worden.
                Mensen PROBEREN af te breken... Mag dit wel?
                Zolang je een klavierridder blijft en je jezelf niet bekend maakt blijf je een hoopje roet dat niet schafelijk is voor ons.
                Ps: met greet kwets je me niet hoor ;-)
                mss moet je nog persoonlijker worden en praten over een gelede miskraam, kanker in de familie,... Ik heb al lang door dat je het niet waard bent.
                Last edited by Geert DVX; 09/03/2014, 20:12.

Comment

De prutsers zitten bij de EU.
                  Ook al? Ik dacht dat al die ingenieurs van de autofabrikanten de prutsers waren.

Comment

• waarom zou je die dpf weghalen? stel je voor dat elke diesel zonder dpf tuft
                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      waarom zou je die dpf weghalen? stel je voor dat elke diesel zonder dpf tuft
                      Korte afstanden rijden, te hoge repatatiekost, minder verbruik, nog iets meer vermogen die we volgens tk niet genereren,... Vroeger tufte iedereen rond zonder dpf. De groen mogen toch ook wel inspraak hebben op sommige agendapunten. Dpf is ten voordele van het milieu. Maar niet iedereen stemt voor de groen. Klant is koning.
                      Allee, gedaan met de vakantie. Morgen weer werken, dus geen tijd meer. Allen welkom bij ons om over het milieu te komen praten ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ook al? Ik dacht dat al die ingenieurs van de autofabrikanten de prutsers waren.
                        Ge praat tegen ene, leg mij ff de functie van de egr klep eens uit Jakkel?

Comment

Ge praat tegen ene, leg mij ff de functie van de egr klep eens uit Jakkel?
                          Ge kunt ook op goegel man. Eddy de auto ingenieur. Leg mij eens uit waarom de chipboer van om de hoek beter een ECU kan afstellen dan dat bataljon ingenieurs van een bepaald automerk? Ik ben ook te lam om te goegelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                            Dpf is ten voordele van het milieu. Maar niet iedereen stemt voor de groen. Klant is koning.
                            Da's waar. En omdat we niet voor groen stemmen vinden we het allemaal tof om wat fijn stof de atmosfeer in te jagen!

Comment

Ge kunt ook op goegel man. Eddy de auto ingenieur. Leg mij eens uit waarom de chipboer van om de hoek beter een ECU kan afstellen dan dat bataljon ingenieurs van een bepaald automerk? Ik ben ook te lam om te goegelen.
                              Tgoh eens bezoekje doen bij DVX zou ik zeggen en zien hoe belabberd sommige originele mappings zijn (spikes en dips). Dit in combinatie met allerlei milieutoepassingen denk maar aan DPF, egr, problemen met carterventilatie... Dat zorgt voor inhouden en slechter lopen van de motor, wat op lange termijn toch nefast is voor het milieu. Daarbij komt dat wie mechanische aanpassingen doet zoals bv injectoren zowieso toch naar iemand moet om terug af te stellen.

Comment

Tgoh eens bezoekje doen bij DVX zou ik zeggen en zien hoe belabberd sommige originele mappings zijn (spikes en dips).
                                Ik had het toch gezegd dat die auto ingenieurs prutsers zijn!

Comment

Het is niet omdat 1 tuner beter beweert te zijn dan die ingenieurs, dat elke tuner hier zo over denkt. Wij hebben helemaal de pretentie niet dit te beweren noch te denken. Enkel hoeven wij geen rekening te houden met fiscale voorwaarden, milieu, branfstofkwaliteiten of wat dan ook. Wij maken gebruik van deze zaken, de marge wordt iets kleiner maar blijft ruimschoots groot genoeg.
                                  Waar gaat dit allemaal over. Of het mag of niet is al genoeg aan bod gekomen.
                                  Als het hier niet meer over gaat worden we beticht van files die we overnemen, beginnen ze te spotten met persoonlijke trekjes of wat dan ook.
                                  Volgens mij is het de bedoeling ons neer te halen op welke wijze ook.
                                  1 grote kindertuin en pure jaloezie.
                                  Als je je wagen laat tunen ben je niet meer in orde. Punt.
                                  Maar we tunen wel wagens voor het circuit, wagens die gebruikt worden als speciale serie bij invoerder x met de nodige homologatie...
                                  ik snap dit forum niet meer. Minste uitleg die ik probeer te geven wordt verziekt door tk met de bedoeling dat ik weg zou blijven.
                                  Ik denk dat de opzet wel duidelijk genoeg is.
                                  Voor de rest gaat hier maar 1 slachtoffer zijn en dat is/zijn de moderators van dit forum. Echt intetessant is dit hier niet meer he...

Comment

• Ik lees wat ik lees. Ik schrijf neer wat hier al ettelijke keren door verschillende chippers is beweerd en gezegd.

Als je je wagen laat chippen dan verbruikt ie minder (minder verbruiken = minder CO2 uitstoot!!), hij is sneller, hij is betrouwbaarder, gaat langer mee, je krijgt garantie, gaat niet extra gaan roeten,... .

Comment

• Bij gelijke rijstijl verbruik je iets minder ja, sneller zowiezo. Betrouwbaarder weet ik nog zo niet, niet extra roeten hangt af wie het doet en welke auto wss.

En dat zeggen niet alleen de tuners, maar eerder de mensen wie hun wagen getuned is.

Comment

• Als mijn dpf het ooit begeeft, laat ik een nieuwe plaatsen. Ik rijd diesel en besef dat dit vervuilend is, maar zo doe je er toch iets aan. En ik stem niet op groen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                          Als mijn dpf het ooit begeeft, laat ik een nieuwe plaatsen. Ik rijd diesel en besef dat dit vervuilend is, maar zo doe je er toch iets aan. En ik stem niet op groen
                                          En dat is uw volste recht. Net zoals de andere die er anders over denken. Ik denk dat we blij mogen zijn dat ieder een mening mag hebben.

Comment

Working...
                                          X