Oorspronkelijk geplaatst door Gastje
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEr staan evenveel linken die het tegendeel bewijzen.
Dieselauto’s stoten veel meer roetdeeltjes uit dan benzineauto’s of lpg-wagens. Die roetdeeltjes veroorzaken fijn stof en zijn schadelijk voor de gezondheid. Roetfilters zorgen voor een afname van de schadelijke roetuitstoot. Door het plaatsen van een roetfilter levert u een belangrijke bijdrage…
enz...............
Nu gij 2, beste ridderrijder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGewoon "roetfilter ultrafijn stof" of zelfs enkel "ultrafijn stof" ingeven.
Comment
-
1) Ultrafijn stof is vele malen schadelijker dan fijn stof
2) Bij gebruik van een roetfilter daalt de uitstoot van fijn stof, maar stijgt de uitstoot van ultrafijn stof
Men moet geen ingenieur zijn om daar dan de juiste conclusies uit te trekken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten1) Ultrafijn stof is vele malen schadelijker dan fijn stof
2) Bij gebruik van een roetfilter daalt de uitstoot van fijn stof, maar stijgt de uitstoot van ultrafijn stof
Men moet geen ingenieur zijn om daar dan de juiste conclusies uit te trekken.
Dus rijden MET roetfilter is op termijn schadelijker dan rijden zonder??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenBeste tuningkid. Een gouden raad. Als je een discussie wil winnen moet je je niveau gelijkstellen aan uw tegenstander.
Ik heb niet de neiging om me te verlagen tot uw niveau.
Proficiat. Je hebt het door dat een dpf ten voordele van het milieu is. Je hebt blijkbaar nog niet door waarom deze wegehaald worden.
Als je wil pingpongen, wend je dan tot dergelijke clubs. Maar het begint echt afgezaagd te worden.
Mensen PROBEREN af te breken... Mag dit wel?
Zolang je een klavierridder blijft en je jezelf niet bekend maakt blijf je een hoopje roet dat niet schafelijk is voor ons.
Ps: met greet kwets je me niet hoor ;-)
mss moet je nog persoonlijker worden en praten over een gelede miskraam, kanker in de familie,... Ik heb al lang door dat je het niet waard bent.
Dus voor mij, en vele anderen zijt gij (sorry voor de uitdrukking) een ordinaire én opzettelijke vervuiler waar bovendien geld voor gevraagd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenKorte afstanden rijden, te hoge repatatiekost, minder verbruik, nog iets meer vermogen die we volgens tk niet genereren,... Vroeger tufte iedereen rond zonder dpf. De groen mogen toch ook wel inspraak hebben op sommige agendapunten. Dpf is ten voordele van het milieu. Maar niet iedereen stemt voor de groen. Klant is koning.
Allee, gedaan met de vakantie. Morgen weer werken, dus geen tijd meer. Allen welkom bij ons om over het milieu te komen praten ;-)
Dus omdat de klant koning is staat uw tent boven de wet ? Waar hebben wij dat nog gehoord....
Straf tunighok daar in Willebroek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichtenmss moet je nog persoonlijker worden en praten over een gelede miskraam, kanker in de familie,...Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenDpf is ten voordele van het milieu. Maar niet iedereen stemt voor de groen. Klant is koning.
Comment
-
Zouden dezelfde personen die hier zo graag commentaar geven op alles wat met chiptuning en dpf-delete te maken heeft, ook op straat komen tegen de ongelofelijk grote vervuiling in bvb. China, India, ... ???
Ooit gehoord van betogers die enkele Hummers in brand hadden gestoken, om te betogen tegen de hoge uitstoot van die wagens. Jammer genoeg hadden ze niet gedacht aan de uitstoot van zo'n brandende Hummer ...
Hopelijk hebben diegenen die zich aangesproken voelen nog energie over om ook tegen de grote vervuilers te 'vechten'...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenZouden dezelfde personen die hier zo graag commentaar geven op alles wat met chiptuning en dpf-delete te maken heeft, ook op straat komen tegen de ongelofelijk grote vervuiling in bvb. China, India, ... ???
Ooit gehoord van betogers die enkele Hummers in brand hadden gestoken, om te betogen tegen de hoge uitstoot van die wagens. Jammer genoeg hadden ze niet gedacht aan de uitstoot van zo'n brandende Hummer ...
Hopelijk hebben diegenen die zich aangesproken voelen nog energie over om ook tegen de grote vervuilers te 'vechten'...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenNja is een beetje een dooddoener hé. Waarom zouden wij op het milieu letten als je kijkt naar landen als China, de VS, etc... Het begint bij jezelf :p
Daar heb je inderdaad een punt. Maar het feit is wel dat er in onze streken al veel moeite gedaan wordt. (Waarmee ik niet wil zeggen dat er niet nog meer kan gedaan worden )
Ik vind het gewoon belachelijk om zo te discussiëren over iets wat globaal gezien misschien 0.00000000000000001 % verschil gaat maken.
Zo'n energie stop je beter in dingen die er echt toe doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenIk vind het gewoon belachelijk om zo te discussiëren over iets wat globaal gezien misschien 0.00000000000000001 % verschil gaat maken. Zo'n energie stop je beter in dingen die er echt toe doen.
Of doet Geert dit misschien uit liefde voor het milieu ?
Comment
-
Blijkbaar is de overheid er toch mee akkoord dat bepaalde mensen met zo'n praktijken hun geld verdienen...
Ik ben gewoon van mening dat iemand met zoveel 'motivatie' als jezelf zich beter zou bezighouden met dingen die er echt toe doen. Kan mij niet voorstellen dat je hier uw doel zult bereiken...
Comment
-
Het is wel zo, en daarmee spreek ik mij NIET uit over tuning/vervuiling of het al dan niet nut van een roetfilter, dat door de alsmaar strenger wordende milieunormen in Europa, we ons volledig uit de markt aan het concurreren zijn.
Dus zoals hier gezegd wordt, kijk niet naar China en Amerika, ed , dat klopt enerzijds. Anderzijds, wrijven zij zich in de handen, terwijl heel de europese industrie stilaan aan het wegtrekken is.
En omdat je hier alles wat je zegt wetenschappelijk moet onderbouwen, stel ik voor dat je in google de term "schaliegas" eens opzoekt. 1 van de zovele kleine voorbeelden.
Nogmaals (voor sommigen) ik zeg hier absoluut NIET dat ik tegen strenge milieunormen ben, integendeel zelfs!2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenKanker in de familie maar klant is koning bij de vervuiling hé. Goed bezig Geert, vooral blijven doordoen op deze manier.
Ik denk dat er nog ergere zaken bestaan dan kanker; Tuninkid bevoorbeeld.
Vanwaar uw strijd tegen mij, een persoon die je niet kent :-)
Je zal veel geliefder zijn als je strijdt tegen kanker, of mss tegen jezelf ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenVoeg eraan toe dat ik nog steeds niet gestopt ben met roken, ondanks de kanker in de familie...
Ik denk dat er nog ergere zaken bestaan dan kanker; Tuninkid bevoorbeeld.
Vanwaar uw strijd tegen mij, een persoon die je niet kent :-)
Je zal veel geliefder zijn als je strijdt tegen kanker, of mss tegen jezelf ;-)
Jij zou ook veel professioneler over komen mocht je hier niet zo persoonlijk worden tegen bepaalde forum leden.
Comment
-
Klopt perfect. Waarvoor mijn excuses.
Maar als je ziet dat TK enkel nog tegen mij persoonlijk bezig is wordt het inderdaad een persoonlijk spelletje.
BR komt ook niet veel meer.
Reden: minste dat de tuners iets schrijven, komt hij met flauwekul af.
Moet ik dan ook wegblijven? Of moet ik gewoon op mijn kap laten zitten?
Comment
Comment