Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Da's raar, bij alle auto's waarvan ik weet dat ze een DPF hebben zijn die uitlaten toch altijd brandschoon hoor. Nu, met een roetmeting ofzo moet dat toch snel te detecteren vallen hé, niet?
    Niet om lastig te doen, maar ken je niemand met een Opel Zafira B 1,9 CDTI (bouwjaar later dan 2007). Controleer zo'n uitlaat eens, ik voorspel dat de binnenkant zwart is.
    Ik weet niet of het met een roetmeting op nullast te detecteren valt, volgens mij is dit 'gemakkelijk' te omzeilen met een goede tuning. Weinig inspuiting, hoge temperatuur in de verbrandingskamer, veel NOx maar geen roet...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
      Niet om lastig te doen, maar ken je niemand met een Opel Zafira B 1,9 CDTI (bouwjaar later dan 2007). Controleer zo'n uitlaat eens, ik voorspel dat de binnenkant zwart is.
      Ik let meestal op die DPF uitlaten op BMW's (sorry), en die zijn altijd schoon. Hebben die dan betere roetfilters??


      Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
      Ik weet niet of het met een roetmeting op nullast te detecteren valt, volgens mij is dit 'gemakkelijk' te omzeilen met een goede tuning. Weinig inspuiting, hoge temperatuur in de verbrandingskamer, veel NOx maar geen roet...
      Dat ze 't dan op vollast controleren?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik let meestal op die DPF uitlaten op BMW's (sorry), en die zijn altijd schoon. Hebben die dan betere roetfilters??
        Misschien regenereren die op hogere temperaturen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dat ze 't dan op vollast controleren?
        Dan moeten ze rijden, of hebben ze een testbank nodig.

        Doet er niet toe, ik denk gewoon dat het moeilijk correct te controleren valt. Maar alles is mogelijk...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
          Allée gij, omdat ik die "flauwekul" uit sommige wetteksten hier publiceer ?
          Nee gewoon omdat ge een moraalridder zijt (op zich al irritant) die op den duur het moraal uit het oog verliest (nog irritanter) en veel te persoonlijk begint te worden, aap.

          Comment


          • Mijn uitlaten zijn nog steeds brandschoon (Na 60.000km) maar op die van de Corsa 1.3 CDTI Bj. 2011, van mijn vrouw (32.000km) zie je zwarte aanslag.

            Dus ja, lijkt mij niet zo evident om op basis van de uitlaatverkleuring van een diesel de schadelijkheid van de uitstoot te bepalen ook al ga ik er zelf vanuit dat een diesel met DPF een propere uitlaat hoort te hebben.
            Last edited by ; 12/03/2014, 10:04.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
              Mijn uitlaten zijn nog steeds brandschoon (Na 60.000km) maar op die van de Corsa 1.3 CDTI Bj. 2011, van mijn vrouw (32.000km) zie je zwarte aanslag.

              Dus ja, lijkt mij niet zo evident om op basis van de uitlaatverkleuring van een diesel de schadelijkheid van de uitstoot te bepalen ook al ga ik er zelf ook vanuit dat een diesel met DPF een propere uitlaat hoort te hebben.
              Jij ziet er me wel eentje uit die z'n chroom uitlaat elke week met wat pasta opblinkt :p

              Comment


              • De buitenkant wel ja maar niet elke week hoor.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Dat ze 't dan op vollast controleren?
                  Vollast is niet hetzelfde als je gaspedaal volledig intrappen. Voor een meting onder vollast heb je een geremde testbank nodig.

                  Comment


                  • Vraagje, heb al een paar keer gelezen dat een tuner een ECU naar de kloten kan krijgen, en dat er dan bv voor BMW een nieuwe van uit Duitsland moet komen. Kan iemand vd tuners mij uitleggen hoe je juist zo'n ECU naar de hemel helpt? Ken er natuurlijk niet veel van, maar bij mijn weten is dat gewoon programmeren, en als het misloopt een backup terugplaatsen? Zal natuurlijk niet zo simpel zijn, aangezien er toch soms ECU's aan moeten geloven

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                      BR komt ook niet veel meer.
                      Reden: minste dat de tuners iets schrijven, komt hij met flauwekul af
                      Geert, elke "overtreder" (zacht uitgedrukt) zal het nooit eens zijn met die flauwekul uit de wet.

                      Als je nu eens begint te schrijven over eerlijke zaken, dan komt hier niemand met "flauwekul" af.

                      Dat "schrijven" geldt trouwens ook voor tjoening-bestanden, of wat daar voor mag doorgaan tenminste.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                      Moet ik dan ook wegblijven? ...
                      Dat mag natuurlijk altijd en zou véél mensen véél ellende besparen. Je kan bijvoorbeeld ook eens beginnen met ander werk te zoeken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                        Vraagje, heb al een paar keer gelezen dat een tuner een ECU naar de kloten kan krijgen, en dat er dan bv voor BMW een nieuwe van uit Duitsland moet komen. Kan iemand vd tuners mij uitleggen hoe je juist zo'n ECU naar de hemel helpt? Ken er natuurlijk niet veel van, maar bij mijn weten is dat gewoon programmeren, en als het misloopt een backup terugplaatsen? Zal natuurlijk niet zo simpel zijn, aangezien er toch soms ECU's aan moeten geloven
                        Valt wel eens voor hoor. Niets om over te schamen. Tijdens het schrijven kan het int midden van het proces plots misgaan waardoor er maar een deel op staat. Gevolg: je kan er gewoon niet meer in. Bekijk het als een onvolledige windows op een pc. Soms bestaan er mogelijkheden om er toch nog in te geraken. Soms niet en dan heb je een nieuwe nodig. Op koste van de tuner wel te verstaan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                          Als je nu eens begint te schrijven over eerlijke zaken, dan komt hier niemand met "flauwekul" af.
                          TK toch, zelf jij moet snappen dat je weinig eerlijke dingen kan zeggen als het hoofdonderwerp van dit topic iets oneerlijk is.


                          Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            TK toch, zelf jij moet snappen dat je weinig eerlijke dingen kan zeggen als het hoofdonderwerp van dit topic iets oneerlijk is.
                            Goede vergelijking !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                              Valt wel eens voor hoor.
                              Als jij met achterhaalde apparaten werkt valt dat inderdaad voor ja.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                Als jij met achterhaalde apparaten werkt valt dat inderdaad voor ja.
                                :-D ....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                  :-D ....
                                  Er staat "jij", niet "ik" :-DDDD....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                    Valt wel eens voor hoor. Niets om over te schamen. Tijdens het schrijven kan het int midden van het proces plots misgaan waardoor er maar een deel op staat. Gevolg: je kan er gewoon niet meer in. Bekijk het als een onvolledige windows op een pc. Soms bestaan er mogelijkheden om er toch nog in te geraken. Soms niet en dan heb je een nieuwe nodig. Op koste van de tuner wel te verstaan.
                                    Merci al voor het antwoord. Maar nu vraag ik mij af, indien je Windows op je PC niet volledig in orde is, probeer je toch opnieuw met schrijven? Of is het allemaal zo simpel niet
                                    Probeer het gewoon wat beter te begrijpen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                      Merci al voor het antwoord. Maar nu vraag ik mij af, indien je Windows op je PC niet volledig in orde is, probeer je toch opnieuw met schrijven? Of is het allemaal zo simpel niet
                                      Probeer het gewoon wat beter te begrijpen
                                      Ik probeer het zo een beetje duidelijk te maken. Maar als je er niet meer in kan kan je ook niets schrijven.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        Er staat "jij", niet "ik" :-DDDD....
                                        Dus JIJ weet met welke apparaten we werken... Goed geprobeerd ;-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                          Ik probeer het zo een beetje duidelijk te maken. Maar als je er niet meer in kan kan je ook niets schrijven.
                                          Dus het lukt het programma zelf niet meer om dan toegang te krijgen tot de ECU als ik het goed versta?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X