Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In verband met files kopen, stelen, whatever, iets dat we "niet zelf maken".
Kan je me aub een adres geven waar ik een file kan kopen voor een Audi TT 1.8T met volgende setup: Subaru turbo, intern versterkt, injectoren, versterkte benzinepompen, uitlaatje, intercooler,... Vooral die subaru turbo maakt het allemaal zo moeilijk.
Of bestaat dit filetje niet? Is het dan toch volledig zelf geschreven?
Zie:
ik ook , toen met Christophe dat was nog maar de eerste IHI turbokit, toen hebben we echt de trend gelanceerd, dat was de eerste in België, maar daarna tussen 2003-2006 heb ik er echt nog veel gemonteerd bij Heinz, was toen echt populair & hip, nu is dat old school ! yeah !
ik ook , toen met Christophe dat was nog maar de eerste IHI turbokit, toen hebben we echt de trend gelanceerd, dat was de eerste in België, maar daarna tussen 2003-2006 heb ik er echt nog veel gemonteerd bij Heinz, was toen echt populair & hip, nu is dat old school ! yeah !
Christophe en ik hadden de Belgische prototypes hé
Beste Tuners
Het is even geleden dat ik zelf op dit forum wat heb geplaatst maar ben zelf wat aan het uitzoeken en overwegen of ik het vermogen en koppel van mijn wagen wil opdrijven.
Ik lees de laatste tijd enorm veel over het onderwerp en ik was tot voor kort zeker van mijn stuk. Mijn E60 525dA (197 pk steptronic 85000 km) had ik graag opgedreven richting 240/250 en het koppel ook wel met een goede 100 nm verhoogd, maar als ik zo op dit forum en elders lees, worden er toch een aantal pertinente opmerkingen gemaakt mbt enkele zaken (niet door de haters, maar door enkele mensen met een gezonde vorm van kritiek).
Mijn eerste zorg is ten eerste de wagen zelf:
Er zit weliswaar een 3.0d in (dezelfde als in de 530d, namelijk het M57N2 blok) maar als ik zo ga kijken op real oem ondermeer, verschillen ze wel degelijk op bepaalde (cruciale) onderdelen (ondermeer de aanzuigleiding, automatische transmissie, ...)
Hoewel het in beide gevallen gaat om dezelfde cilinderinhoud, verschillen bepaalde onderdelen wel degelijk. Welke impact heeft dit op het uiteindelijke resultaat? Op de verschillende sites zie ik dat voor zowel de 197 pk versie als de 211 pk, 218 pk versies ongeveer dezelfde max. waardes voor koppel en vermogen worden beloofd ... Wordt er rekening gehouden met het feit dat een andere turbo, transmissie, aandrijflijn etc staat op een 525d dan op een 530d hoewel het motorblok identiek is? Kan bvb de transmissie de stijging van 100 nm aan (400 naar 500) Loop ik geen enkel risico dat ik mijn transmissie opblaas? Ik ga er niet als een gek mee rondrijden, maar ik wil ook niet na 1 jaar mijn boite vervangen.
Ik ga met mijn wagen ook regelmatig naar het zuiden van Spanje waar zoals jullie weten de temperaturen wel degelijk, in hartje zomer makkelijk de 40 graden bereiken en zelfs overstijgen. Het si daar ook veel stofferiger en dan hier... Ik rijd daar ook veel rond in de zomer en dus is het belangrijk dat de betrouwbaarheid van de wagen gegarandeerd wordt, ook in die tropische zuiderse temperaturen. De temperaturen op 2000 km van hier zijn nu eenmaal anders en ik zou niet graag voor verrassingen komen te staan. Is de koeling van de wagen hier voldoende op voorzien en in welke mate wordt hier bij het tunen effectief rekening mee gehouden? Ik verhuis niet naar een ander continent maar 3 weken in een totaal ander klimaat is wel pertinent denk ik zo?
Ik kijk echt uit naar jullie antwoorden. Prijs interesseert me eigenlijk niet echt. Iedereen zit toch quasi op dezelfde lijn. Service en kwaliteit primeren alleszins.
Voor de anti-tuning fanaten hier: gelieve jullie te weerhouden van commentaren op mijn legitieme vraag. Ik wil het horen van de experten die hier dag in dag uit mee bezig zijn en mijns insziens weten waarover ze het hebben. Scepsis is goed en kan gezond zijn. Paranoia, zoals ik hier van sommigen heb gelezen, is nergens goed voor.
Alvast bedankt
Wanneer je zo ongerust bent over de betrouwbaarheid dan zou ik ofwel niet chippen ofwel voor een veel lagere toename in vermogen en koppel gaan. In plaats van 250pk/500Nm zou je dan voor pakweg 230pk en 450Nm kunnen gaan. Dat is allemaal perfect mogelijk bij een tuning op maat en als je daarmee gerust bent dan kan dat alleen maar goed zijn. Anderzijds is dat geen garantie op zorgeloos rijden, het is niet omdat je wagen gechipt is dat hij plots meer of minder betrouwbaar zou zijn.
Beste Tuners
Het is even geleden dat ik zelf op dit forum wat heb geplaatst maar ben zelf wat aan het uitzoeken en overwegen of ik het vermogen en koppel van mijn wagen wil opdrijven.
Ik lees de laatste tijd enorm veel over het onderwerp en ik was tot voor kort zeker van mijn stuk. Mijn E60 525dA (197 pk steptronic 85000 km) had ik graag opgedreven richting 240/250 en het koppel ook wel met een goede 100 nm verhoogd, maar als ik zo op dit forum en elders lees, worden er toch een aantal pertinente opmerkingen gemaakt mbt enkele zaken (niet door de haters, maar door enkele mensen met een gezonde vorm van kritiek).
Mijn eerste zorg is ten eerste de wagen zelf:
Er zit weliswaar een 3.0d in (dezelfde als in de 530d, namelijk het M57N2 blok) maar als ik zo ga kijken op real oem ondermeer, verschillen ze wel degelijk op bepaalde (cruciale) onderdelen (ondermeer de aanzuigleiding, automatische transmissie, ...)
Hoewel het in beide gevallen gaat om dezelfde cilinderinhoud, verschillen bepaalde onderdelen wel degelijk. Welke impact heeft dit op het uiteindelijke resultaat? Op de verschillende sites zie ik dat voor zowel de 197 pk versie als de 211 pk, 218 pk versies ongeveer dezelfde max. waardes voor koppel en vermogen worden beloofd ... Wordt er rekening gehouden met het feit dat een andere turbo, transmissie, aandrijflijn etc staat op een 525d dan op een 530d hoewel het motorblok identiek is? Kan bvb de transmissie de stijging van 100 nm aan (400 naar 500) Loop ik geen enkel risico dat ik mijn transmissie opblaas? Ik ga er niet als een gek mee rondrijden, maar ik wil ook niet na 1 jaar mijn boite vervangen.
Ik ga met mijn wagen ook regelmatig naar het zuiden van Spanje waar zoals jullie weten de temperaturen wel degelijk, in hartje zomer makkelijk de 40 graden bereiken en zelfs overstijgen. Het si daar ook veel stofferiger en dan hier... Ik rijd daar ook veel rond in de zomer en dus is het belangrijk dat de betrouwbaarheid van de wagen gegarandeerd wordt, ook in die tropische zuiderse temperaturen. De temperaturen op 2000 km van hier zijn nu eenmaal anders en ik zou niet graag voor verrassingen komen te staan. Is de koeling van de wagen hier voldoende op voorzien en in welke mate wordt hier bij het tunen effectief rekening mee gehouden? Ik verhuis niet naar een ander continent maar 3 weken in een totaal ander klimaat is wel pertinent denk ik zo?
Ik kijk echt uit naar jullie antwoorden. Prijs interesseert me eigenlijk niet echt. Iedereen zit toch quasi op dezelfde lijn. Service en kwaliteit primeren alleszins.
Voor de anti-tuning fanaten hier: gelieve jullie te weerhouden van commentaren op mijn legitieme vraag. Ik wil het horen van de experten die hier dag in dag uit mee bezig zijn en mijns insziens weten waarover ze het hebben. Scepsis is goed en kan gezond zijn. Paranoia, zoals ik hier van sommigen heb gelezen, is nergens goed voor.
Alvast bedankt
Tip : laat uw voertuig in Spanje tjoenen, daar mag dat en is uw opzet ook legitiem in tegenstelling tot in België.
Comment