Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Bon,update,paar weken terug heb ik van Geert DVX een mooie deal gekregen naar aanleiding van mijn sceptisme tov het eventueel manipuleren van testbanken,vandaag was het dus zover...
Na een warme ontvangst over hoe en wat zijn de mannen eraan begonnen,eerst een paar runs gedaan zonder aanpassingen EN ZONDER INSTELLINGEN MANUEEL TE VERANDEREN,want blijkbaar kunnen ze het met dit type bank niet, want ik hield alles nauwlettend in het oog!! met als resultaat dat ie stockwaarde 389pk en 518NM haalde,wat op zich niet zo slecht is wetende dat de S62 motor zijn affabriekwaardes niet haalt,jammer genoeg ,na wat parameters te hebben verandert terug een run,weer parameters instellen terug run enz.kwamen we op een slordige 399,9!pk en 528NM wat op zich zeker niet slecht is,maar meer konden ze in stage 1 niet doen.Wat tuninkind ook moge beweren van aangekochte plug&play file's kan ik nu met zekerheid stellen dat het wel degelijk maatwerk is van DVX ,want ik stond erop toe te zien .Voel ik het verschil in pk's?Niet echt,alleen is ie naar mijn gevoel rapper op de gas,en draait ie nog soepeler..
Is het een aanrader?naar mijn gevoel wel ,DVX heeft open kaart met mij gespeeld wat ik tenzeerste waardeer!wat meer is,die mensen zijn daar toch een 3tal uur mee bezig geweest,dus plug&play..forget it.
Al bij al een geslaagde voormiddag waarvoor mijn dank
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenJe hebt nu de volle 400paarden . Jammer dat er niet meer vermogenwinst is .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAtmosferisch blok hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDan nog dat is wel een 5liter . Blijf het maar vreemd vinden . 10pk kunnen ze ook uit een atmosferische 2liter halen . Bij een 5liter verwacht een mens min 30pk extra. Ofwel hebben de bmw ingenieurs te goed hun best gedaan met de originele software.
Chiptuning op atmo-motoren is zijn geld niet waard. Dat zo'n auto's na chiptuning beter rijden zal wel vooral tussen de oren zitten...
Comment
-
Niet alleen tussen de oren want het heeft wel meerwaarde omdat de motor alerter reageert, vooral door een hoger koppel maar inderdaad, is in principe het geld niet waard gezien de magere winst.
Met zware motoren is de winst relatief groter en is dus de kostprijs enigszins aanvaardbaar maar bij bijv. een 2L een dure zaak voor bijna niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenNiet alleen tussen de oren want het heeft wel meerwaarde omdat de motor alerter reageert, vooral door een hoger koppel maar inderdaad, is in principe het geld niet waard gezien de magere winst.
Met zware motoren is de winst relatief groter en is dus de kostprijs enigszins aanvaardbaar maar bij bijv. een 2L een dure zaak voor bijna niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenChiptuning op atmo-motoren is zijn geld niet waard. Dat zo'n auto's na chiptuning beter rijden zal wel vooral tussen de oren zitten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenChiptuning op atmo-motoren is zijn geld niet waard. Dat zo'n auto's na chiptuning beter rijden zal wel vooral tussen de oren zitten...
het atmo moteurke hier gaat binnenkort met 75% stijgen in pk's. kan dus wel wat helpenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenJe hebt nu de volle 400paarden . Jammer dat er niet meer vermogenwinst is .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenIk zou zeker niet veralgemenen, dat is mss bij sommige wagens het geval, maar er zijn ook heel veel voorbeelden van atmo-motoren waar echt heel veel extra uit te halen valt, neemt bijvoorbeeld een 125i die gaan van 211pk naar +260pk met remap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenIk heb nog 0,1 pk liggen Luc, gratis af te halen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEven erbij vermelden dat een 125i een hoofdzakelijk software matig dicht geknepen 130i is zou wel tof zijn. Vergeet het maar dat jij bij zo'n M5 met 400 paarden er even een stuk of 80 paarden bovenop gooit met uw chiptuning op maat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenDat zegt BrunoL toch ook helemaal niet?
Comment
Comment