Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
    net zoals jou oordeel over hen neem ik aan ...
    Inderdaad.

    Comment


    • Bon,update,paar weken terug heb ik van Geert DVX een mooie deal gekregen naar aanleiding van mijn sceptisme tov het eventueel manipuleren van testbanken,vandaag was het dus zover...

      Na een warme ontvangst over hoe en wat zijn de mannen eraan begonnen,eerst een paar runs gedaan zonder aanpassingen EN ZONDER INSTELLINGEN MANUEEL TE VERANDEREN,want blijkbaar kunnen ze het met dit type bank niet, want ik hield alles nauwlettend in het oog!! met als resultaat dat ie stockwaarde 389pk en 518NM haalde,wat op zich niet zo slecht is wetende dat de S62 motor zijn affabriekwaardes niet haalt,jammer genoeg ,na wat parameters te hebben verandert terug een run,weer parameters instellen terug run enz.kwamen we op een slordige 399,9!pk en 528NM wat op zich zeker niet slecht is,maar meer konden ze in stage 1 niet doen.Wat tuninkind ook moge beweren van aangekochte plug&play file's kan ik nu met zekerheid stellen dat het wel degelijk maatwerk is van DVX ,want ik stond erop toe te zien .Voel ik het verschil in pk's?Niet echt,alleen is ie naar mijn gevoel rapper op de gas,en draait ie nog soepeler..
      Is het een aanrader?naar mijn gevoel wel ,DVX heeft open kaart met mij gespeeld wat ik tenzeerste waardeer!wat meer is,die mensen zijn daar toch een 3tal uur mee bezig geweest,dus plug&play..forget it.
      Al bij al een geslaagde voormiddag waarvoor mijn dank

      Last edited by ; 20/03/2014, 17:42.

      Comment


      • Goeie info waar we iets aan hebben!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Inderdaad.
          Oh ja??

          Comment


          • blij dat je tevreden bent, Luc!
            de transparantie bij Davy en Geert is echt leuk!

            Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

            Comment


            • Je hebt nu de volle 400paarden . Jammer dat er niet meer vermogenwinst is .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Je hebt nu de volle 400paarden . Jammer dat er niet meer vermogenwinst is .
                Atmosferisch blok hé.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Atmosferisch blok hé.
                  Dan nog dat is wel een 5liter . Blijf het maar vreemd vinden . 10pk kunnen ze ook uit een atmosferische 2liter halen . Bij een 5liter verwacht een mens min 30pk extra. Ofwel hebben de bmw ingenieurs te goed hun best gedaan met de originele software.

                  Comment


                  • Wie zegt dat zijn blok 100% in orde is? Of het nu een 5L is of een 1.6L, daar kan chiptuning niks aan veranderen, hoor.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Dan nog dat is wel een 5liter . Blijf het maar vreemd vinden . 10pk kunnen ze ook uit een atmosferische 2liter halen . Bij een 5liter verwacht een mens min 30pk extra. Ofwel hebben de bmw ingenieurs te goed hun best gedaan met de originele software.

                      Chiptuning op atmo-motoren is zijn geld niet waard. Dat zo'n auto's na chiptuning beter rijden zal wel vooral tussen de oren zitten...

                      Comment


                      • Niet alleen tussen de oren want het heeft wel meerwaarde omdat de motor alerter reageert, vooral door een hoger koppel maar inderdaad, is in principe het geld niet waard gezien de magere winst.
                        Met zware motoren is de winst relatief groter en is dus de kostprijs enigszins aanvaardbaar maar bij bijv. een 2L een dure zaak voor bijna niks.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                          Niet alleen tussen de oren want het heeft wel meerwaarde omdat de motor alerter reageert, vooral door een hoger koppel maar inderdaad, is in principe het geld niet waard gezien de magere winst.
                          Met zware motoren is de winst relatief groter en is dus de kostprijs enigszins aanvaardbaar maar bij bijv. een 2L een dure zaak voor bijna niks.
                          Is dat dan niet gewoon een afstelling in de gasrespons van de pedaal ipv werkelijke winst? Beetje zoals van comfort naar Sport gaan in recente BMW's?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Chiptuning op atmo-motoren is zijn geld niet waard. Dat zo'n auto's na chiptuning beter rijden zal wel vooral tussen de oren zitten...
                            Ik zou zeker niet veralgemenen, dat is mss bij sommige wagens het geval, maar er zijn ook heel veel voorbeelden van atmo-motoren waar echt heel veel extra uit te halen valt, neemt bijvoorbeeld een 125i die gaan van 211pk naar +260pk met remap

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Chiptuning op atmo-motoren is zijn geld niet waard. Dat zo'n auto's na chiptuning beter rijden zal wel vooral tussen de oren zitten...


                              het atmo moteurke hier gaat binnenkort met 75% stijgen in pk's. kan dus wel wat helpen
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Je hebt nu de volle 400paarden . Jammer dat er niet meer vermogenwinst is .
                                Tja,vind ik zelf ook wel jammer natuurlijk..er is wel nog meer uit te halen ,maar dan spreken we over een spaghetti samen met een open uitlaat,en dat prijskaartje is wel even slikken,maar ik ben kontent met wat ie er uitgeperst heeft.En het blok is wel gezond hoor,althans volgens de compressietest paar maanden terug,zoals hier eerder vermeld ken ik maar eentje die na een remap en met open uitlaatlijn de 430pk haalde en dat was die van Jerain,die hem naar ik gehoord heb terug gekocht heeft..en duur voor het behaalde resultaat?tja ieder moet dat voor zichzelf uitmaken, Mij ging het in eerste instantie over het wel of niet kunnen manipuleren van de testbanken naar aanleiding van mijn minder positieve ervaring met een "chipboer",en Geert heeft me daar in alle transparantie over geinformeert wat ik ten zeerste aprecieer en naar mijn kennelijk misplaatst vooroordeel heeft DVX een zeer mooie geste naar mij toe gedaan, laten we het daarbij houden
                                Last edited by ; 21/03/2014, 18:25.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  Ik zou zeker niet veralgemenen, dat is mss bij sommige wagens het geval, maar er zijn ook heel veel voorbeelden van atmo-motoren waar echt heel veel extra uit te halen valt, neemt bijvoorbeeld een 125i die gaan van 211pk naar +260pk met remap
                                  Even erbij vermelden dat een 125i een hoofdzakelijk software matig dicht geknepen 130i is zou wel tof zijn. Vergeet het maar dat jij bij zo'n M5 met 400 paarden er even een stuk of 80 paarden bovenop gooit met uw chiptuning op maat.

                                  Comment


                                  • Ik heb nog 0,1 pk liggen Luc, gratis af te halen!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                      Ik heb nog 0,1 pk liggen Luc, gratis af te halen!
                                      Wreed hé

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Even erbij vermelden dat een 125i een hoofdzakelijk software matig dicht geknepen 130i is zou wel tof zijn. Vergeet het maar dat jij bij zo'n M5 met 400 paarden er even een stuk of 80 paarden bovenop gooit met uw chiptuning op maat.
                                        Dat zegt BrunoL toch ook helemaal niet?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                          Dat zegt BrunoL toch ook helemaal niet?
                                          Zeg ik ook niet hé. Ik wil gewoon duidelijk maken aan de hand van een voorbeeld, dat een uit de fabriek niet software matig gelimiteerde atmosferische motor (zoals die van de E39 M5 met z'n 400 Pk) niet tientallen Pk's extra kan krijgen door een simpel chiptuningske. De 125i, die BrunoL aanhaalt, is hoofdzakelijk een software matig dicht geknepen 130i. Die kan je natuurlijk wel een pak Pk's extra geven.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X