een mini 1600 75 pk zoals kefkie is daar ook een vb van
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dat klopt, dichtgeknepen vermogens is weer een andere zaak.
Er kan wel "wat" extra vermogen en koppel gewonnen worden via het veranderen van o.a. inspuiting en ontsteking, dus niet zomaar via de instelling van een snellere gasrespons.
En zoals reeds vermeld, hoe groter het vermogen en of CC inhoud hoe groter de winst, vooral met veel vermogen én veel CC.
Uiteraard wordt de winst nog meer naargelang verdere motorisch aanpassingen zoals bijv. uitlaten, nokkenassen, enz...maar dan begint het pas echt duur te worden.
Comment
-
Ik weet niet hoe het zit met een 125i, maar de E92 325i met 3 liter motor kon ja o.a. makkelijk meer pk's geven door de air intake manifold van de 330i erop te schroeven.
Als ze beweren van een atmosferische blok als de 125i zoveel pk's bij te kunnen geven, toon dan eens hetzelfde resultaat bij de atmosferische 330i...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZeg ik ook niet hé. Ik wil gewoon duidelijk maken aan de hand van een voorbeeld, dat een uit de fabriek niet software matig gelimiteerde atmosferische motor (zoals die van de E39 M5 met z'n 400 Pk) niet tientallen Pk's extra kan krijgen door een simpel chiptuningske. De 125i, die BrunoL aanhaalt, is hoofdzakelijk een software matig dicht geknepen 130i. Die kan je natuurlijk wel een pak Pk's extra geven.
Ik geef altijd het voorbeeld van de porsche GT3, met uitlaat en tuning haal je daar amper 30pk extra uit en dat kost +7000 euro, heel wat mensen vinden het niet de moeite, maar ik heb zo'n klant die daarmee rondrijdt en die is super super super gelukkig, als hij op een trackday is dan rijdt het vol met GT3's en ondanks het feit dat hij niet de snelste rijder is, kan hij er op het rechte stuk wel net voorbij, die 30pk verschil is voor hem het verschil tussen achteraan of vooraan het GT3 peloton rijden en de glimlach op zijn gezicht telkens hij een andere GT3 voorbij gaat, tja die is priceless.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenOh maar er zijn nog andere voorbeelden van niet geknepen atmo blokken waar de winst toch echt wel interessant is , op een M-model zal de winst al minder zijn, daarover is iedereen het eens, maar al was het maar om de snelheidsbegrenzer ( 250km/h ) eraf te halen, alleen al daarom is het de moeite, en al de rest is extra meegenomen.
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenIk geef altijd het voorbeeld van de porsche GT3, met uitlaat en tuning haal je daar amper 30pk extra uit en dat kost +7000 euro, heel wat mensen vinden het niet de moeite, maar ik heb zo'n klant die daarmee rondrijdt en die is super super super gelukkig, als hij op een trackday is dan rijdt het vol met GT3's en ondanks het feit dat hij niet de snelste rijder is, kan hij er op het rechte stuk wel net voorbij, die 30pk verschil is voor hem het verschil tussen achteraan of vooraan het GT3 peloton rijden en de glimlach op zijn gezicht telkens hij een andere GT3 voorbij gaat, tja die is priceless.......
Comment
-
ivm met de roetfilters, http://www.atm-chiptuning.com/wat-we...r-verwijderen/
ik heb toch wel sterk mijn twijfels bij "Lager brandstofverbruik. 1 a 2 L op 100km!"lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIk heb anders ook nog een on topic vraagje als het mag...
Betekent de nieuwe generatie tuning met externe modules ipv het 'oude' OBD-systeem dat in principe alles nu tune-baar is? Want nu moet de code van de ecu niet meer gekraakt worden gezien deze gebypassed wordt. Of mis ik iets?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenivm met de roetfilters, http://www.atm-chiptuning.com/wat-we...r-verwijderen/
ik heb toch wel sterk mijn twijfels bij "Lager brandstofverbruik. 1 a 2 L op 100km!"
Comment
-
even een vraag voor de mensen die volgende stelling altijd ter sprake brengen :"Als tuners zogegd meer vermogen/hoger rendement/meer koppel en het zelfde verbruik kunnen realiseren, waarom kan de fabrikant dit dan zelf niet doen, hebben ze misschien minder goede ingenieurs dan de tuningsbedrijven?"
Wel hoe zit het dan met die performance packages die BMW zelf aanbied. Deze doen toch hetzelfde?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichteneven een vraag voor de mensen die volgende stelling altijd ter sprake brengen :"Als tuners zogegd meer vermogen/hoger rendement/meer koppel en het zelfde verbruik kunnen realiseren, waarom kan de fabrikant dit dan zelf niet doen, hebben ze misschien minder goede ingenieurs dan de tuningsbedrijven?"
Wel hoe zit het dan met die performance packages die BMW zelf aanbied. Deze doen toch hetzelfde?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichtendie remmen geven wel geen PK winst he. Dus afgezien van de intercooler, is de pk winst enkel gekomen door "chiptjoening'.
Maar heb de vraag denk ik verkeerd opgepakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichteneven een vraag voor de mensen die volgende stelling altijd ter sprake brengen :"Als tuners zogegd meer vermogen/hoger rendement/meer koppel en het zelfde verbruik kunnen realiseren, waarom kan de fabrikant dit dan zelf niet doen, hebben ze misschien minder goede ingenieurs dan de tuningsbedrijven?"
Wel hoe zit het dan met die performance packages die BMW zelf aanbied. Deze doen toch hetzelfde?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichteneven een vraag voor de mensen die volgende stelling altijd ter sprake brengen :"Als tuners zogegd meer vermogen/hoger rendement/meer koppel en het zelfde verbruik kunnen realiseren, waarom kan de fabrikant dit dan zelf niet doen, hebben ze misschien minder goede ingenieurs dan de tuningsbedrijven?"
Wel hoe zit het dan met die performance packages die BMW zelf aanbied. Deze doen toch hetzelfde?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichtendit kan ik nergens terugvinden. Ik vermoedt dat het verbruik ongeveer hetzelfde blijft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenivm met de roetfilters, http://www.atm-chiptuning.com/wat-we...r-verwijderen/
ik heb toch wel sterk mijn twijfels bij "Lager brandstofverbruik. 1 a 2 L op 100km!"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenJe kunt het ook zo stellen: Als je met een aanzienlijk toegevoegd vermogen ongeveer hetzelfde verbruikt heb je al winst gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOngeveer, vermoeden, misschien,... . Allemaal leuke woordjes.
Comment
Comment