Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Ga ik doen..
    Of Methanol.
    Klant had een bus bij en wou het verschil is zien.Was wel tricky, 2x op het juiste ogenblik aan het papiertje trekken...

    Comment


    • Ik spuit elke dag wat meth in mijn chargepipe zaaaaaalig gewoon...

      Comment


      • Aardige winst op de hogere toerentallen.

        Comment


        • Straks krijgt ge nog nen tenniselleboog Geert. Water en methanol?

          Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Dat zou een leuke test zijn. Je auto is al op de rollenbank geweest, dus dan zien we het verschil. Je gaat best als je al minstens een paar keer ultratitanium V powerrrrr hebt getankt.
            Of eens een gezamenlijke groepsdynorun doen op een zaterdagnamiddag ofzo ??

            Comment


            • vergeet niet dat de testcondities zo gelijkaardig mogenlijk moeten zijn aan de vorige keer.
              anders ga je sowieso al met een klein verschil zitten.

              Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Vlammembaaaaaaaaareg, op fifth gear test met V-Powah en gewone naft. Beide op rollenbank met zelfde auto, gewoon andere brandstof. Bij gewone clio = niets. Bij Golf 5 GTI= een beetje (ik dacht 7 pk). Bij een Impreza ruim 15+ pk extra.

                Bij performance motoren, zoals jouw toekomstige bruid, zal het imo zeker iets helpen. Ga je het voelen? Meh, misschien niet, maar alle beetjes helpen

                Haha, alé voruit V-power dan maar
                Maar ze hebben de test gedaan met gewone naft, dus 95 denk ik dan? Maar is het verschil er ook tussen "gewone" 98 en V-power
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                  Maar ze hebben de test gedaan met gewone naft, dus 95 denk ik dan? Maar is het verschil er ook tussen "gewone" 98 en V-power
                  Alleen tussen de oren (van Ford-Power).

                  Comment


                  • Geert, hebben jullie al eens een Active Hybrid op de rollenbank gehad? Zo da anders wel eens willen doen
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                    Comment


                    • Bon,

                      De officiële opgave door BMW is bij de M Performance Power kit 286 pk en 600 Nm (standaard 258 pk en 560 Nm).

                      Ik ben dus zaterdag eerst bij Auto Tune Heinz (Aalst) langs geweest. Deze gaf aan: 310 pk en 651 Nm... Hallo kroket...

                      Gisteren ben ik bij DVX Performance geweest: cijfers waren: 285,7 pk en 591 Nm (ze hebben zelfs een extra meting gedaan die exact dezelfde waardes gaf). Bijna plat op de officiële opgave!

                      De verschillen zijn aanzienlijk, namelijk 24 pk en ruim 60 Nm.

                      Natuurlijk is het ego meer gestreeld bij de cijfers die Heinz opgaf, maar het zou me verwonderen dat de ingenieurs van BMW je al die extra pk's en Nm's cadeau zouden doen. Met de opgave van Heinz kom je zelfs in het vaarwater van de 335xd terecht! Daar waar de opgave van DVX wel heel erg dicht tegen de officiële BMW cijfers aanleunt (amper 0,3 pk verschil). Het lijkt mij dat de bank bij DVX heel precies geijkt is.

                      Dit brengt me wel wat in de war, want enerzijds is Heinz een heel bekende tuner, maar anderzijds is Dvx dat ook en bij beiden gebeurde alles correct. Wat heeft Heinz dan te winnen bij zulke optimistische cijfers? Toen ik vroeg of er meer kon worden uitgehaald, zei hij dat dit wel het maximum was.

                      Ik wil onderlijnen dat ik geen van beiden in diskrediet wil brengen.

                      Ben ik wat teleurgesteld? Natuurlijk... Ik zou liegen moest dat niet zo zijn, want meer pk's hebben is altijd leuker.

                      Is de PPK aan 1900 euro het waard als je werkelijk maar 286 pk en 600 Nm (591) krijgt? Ja! De auto voelt veel alerter aan en het verschil in herneming is wel degelijk goed voelbaar. De upgrade van de remmen vooraan is leuk meegenomen. Als je de M sport remmen al hebt, is de kit slechts 1000 EUR, wat het toch al iets "normaler" maakt. Het grote pluspunt is dat je de garantie behoudt.

                      Ik ga nu een beetje huilen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Bon,

                        De officiële opgave door BMW is bij de M Performance Power kit 286 pk en 600 Nm (standaard 258 pk en 560 Nm).

                        Ik ben dus zaterdag eerst bij Auto Tune Heinz (Aalst) langs geweest. Deze gaf aan: 310 pk en 651 Nm... Hallo kroket...

                        Gisteren ben ik bij DVX Performance geweest: cijfers waren: 285,7 pk en 591 Nm (ze hebben zelfs een extra meting gedaan die exact dezelfde waardes gaf). Bijna plat op de officiële opgave!

                        De verschillen zijn aanzienlijk, namelijk 24 pk en ruim 60 Nm.

                        Natuurlijk is het ego meer gestreeld bij de cijfers die Heinz opgaf, maar het zou me verwonderen dat de ingenieurs van BMW je al die extra pk's en Nm's cadeau zouden doen. Met de opgave van Heinz kom je zelfs in het vaarwater van de 335xd terecht! Daar waar de opgave van DVX wel heel erg dicht tegen de officiële BMW cijfers aanleunt (amper 0,3 pk verschil). Het lijkt mij dat de bank bij DVX heel precies geijkt is.

                        Dit brengt me wel wat in de war, want enerzijds is Heinz een heel bekende tuner, maar anderzijds is Dvx dat ook en bij beiden gebeurde alles correct. Wat heeft Heinz dan te winnen bij zulke optimistische cijfers? Toen ik vroeg of er meer kon worden uitgehaald, zei hij dat dit wel het maximum was.

                        Ik wil onderlijnen dat ik geen van beiden in diskrediet wil brengen.

                        Ben ik wat teleurgesteld? Natuurlijk... Ik zou liegen moest dat niet zo zijn, want meer pk's hebben is altijd leuker.

                        Is de PPK aan 1900 euro het waard als je werkelijk maar 286 pk en 600 Nm (591) krijgt? Ja! De auto voelt veel alerter aan en het verschil in herneming is wel degelijk goed voelbaar. De upgrade van de remmen vooraan is leuk meegenomen. Als je de M sport remmen al hebt, is de kit slechts 1000 EUR, wat het toch al iets "normaler" maakt. Het grote pluspunt is dat je de garantie behoudt.

                        Ik ga nu een beetje huilen
                        Ik heb bij heinz (lang geleden) 2 auto's laten doen en zij kwamen allebei zelfs niet aan de fabriekswaarden qua vermogen, en achteraf ook niet aan de opgegeven vermogenswinst
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • Heb het idee dat Heinz z'n bank nog eens moet geijkt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                            Heb het idee dat Heinz z'n bank nog eens moet geijkt worden.
                            Blijkbaar moeten heel veel tuners hun bank deftig ijken, want op fora van uit bv UK, Zuid-Afrika, Duitsland etc geven ze allemaal 300+ pk en minimaal 630 tot 660 Nm koppel.

                            Het komt er op neer dat DVX tot op 0,3pk van de opgegeven waarde zat. Het verschil van 9 Nm (591 vs 600) kan te wijten zijn aan een afwijking in de verliesmeting.

                            Ingenieurs van BMW zullen wel exact 286pk en 600 Nm aan de motor programmeren.

                            Comment


                            • Waar zit TK als ge hem nodig hebt...

                              Comment


                              • Zoals ik m'n ander topic al zei: Ik ben van de streek van Aalst en ken de naam Heinz al heel lang. Hij is dé referentie daar. Heinz heeft ook geen énkel voordeel met mij valse waarden voor te liegen. Hij heeft niets gechipt. Hij deed een meting van een BMW F-reeks die zelfs nog door niemand gechipt kan worden. Hij zei zelf dat dit wel het maximum was dat we uit die motor kunnen halen, dus beloftes om me later méér te kunnen schenken heeft hij evenmin gedaan.

                                Het is gewoon een groot verschil.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Heb het idee dat Heinz z'n bank nog eens moet geijkt worden.
                                  Geijkt of gekeurd?

                                  Comment


                                  • Beide misschien?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                      Beide misschien?
                                      Die ijkingen van die testbanken. Gebeurt dat periodiek? En wie voert die uit?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Die ijkingen van die testbanken. Gebeurt dat periodiek? En wie voert die uit?
                                        Zullen wss wel mensen met verstand zijn. Heb de aib vincotte al horen vallen trouwens en da zijn geen mannen die hun reputatie opt spel willen zetten voor de schoon ogen vaan geert of bruno
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • mss is Heinz zijn testbank beetje verouderd?

                                          ze konden blijkbaar mijn wagen niet meten op hun testbank terwijl dat bij een andere tuner perfect lukte!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X