Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
    Ik gok op specificaties van de fabrikant!

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
    Dus een fabrikant zoals Mercedes/BMW/Audi gaat van alle onderdelen de toleranties beschikbaar maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Dus een fabrikant zoals Mercedes/BMW/Audi gaat van alle onderdelen de toleranties beschikbaar maken?
      Er is altijd een marge op de onderdelen.
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Ja, maar waar vind ge die info?
        Ik heb bij BMW belgium gewerkt als technieker, ik heb van alle modellen (ondertussen 7 jaar geleden) mooie mappen met alle info. Deze zijn voor de consessies normaal. Bij elke nieuwe serie kregen we cursus 1-2 dagen. Er was ook af en toe een speciale cursus: bv. voor enkel motoren en versnellingsbakken.
        Als ze het bij BMW doen dan zullen ze het ook wel bij andere merken doen zeker?

Comment

Ik heb bij BMW belgium gewerkt als technieker, ik heb van alle modellen (ondertussen 7 jaar geleden) mooie mappen met alle info. Deze zijn voor de consessies normaal. Bij elke nieuwe serie kregen we cursus 1-2 dagen. Er was ook af en toe een speciale cursus: bv. voor enkel motoren en versnellingsbakken.

Dus er staat bv dan op hoeveel Nm een betaald deel van de aandrijflijn is berekend?

Of ga je dan bv kijken dat een deel van een 330d wordt gebruikt in een 335d en daaruit kan afleiden dat de 330d op dat gebied wel wat extra kan hebben?

Ik heb verhalen gehoord van Schnitzer die een 320i van een 170 naar ruim 290pk (ik zit nu op trein en kan wegens belabberde 3G de exacte pk's niet checken) brengt omdat het "dezelfde is als 328i en die van 245pk ook best naar 290pk wordt gebracht.

Verbeter me als ik fout ben ivm bovenstaande.

Comment

Ik zal het anders zeggen, waar vind ge die info als chiptuner? Laten merken zoals BMW dan gewoon in hun cursussen kijken?

Comment

• Waarom zouden ze bij BMW die toleranties meegeven aan hun verdelers/techniekers? Dat is vragen om chiptuning. Bij BMW hebben ze bij mijn weten de meest beveiligde ecu's van bijna alle merken... Men is al van 2009/2010 aan het proberen om de laatste generaties stuurdozen aan het kraken maar dat is bij mijn weten nog niet gelukt.

Comment

• Dat is heel kort door de bocht maar daar komt het op neer.. Maar niet voor de motor want die is voldoende aangepast eer het een volwaardige 328i is en geen 320. Het zou zot zijn van alles te ontwikkelen voor een grote belasting en dan gewoon de kraan toe te draaien. Op gebied versnellingsbakken is het eenvoudiger. 1 type dat op meerdere modellen past en dus grofweg hetzelfde kan verdragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Ik zal het anders zeggen, waar vind ge die info als chiptuner? Laten merken zoals BMW dan gewoon in hun cursussen kijken?

Die vraag is al meerdere keren beantwoord door chiptuners: ze zijn door hun ingenieursstudies in staat om zoiets te berekenen door middel van sterkteleer en dergelijke... Een bewering die ik door eigen ervaring en die van anderen met een grote korrel zout neem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Die vraag is al meerdere keren beantwoord door chiptuners: ze zijn door hun ingenieursstudies in staat om zoiets te berekenen door middel van sterkteleer en dergelijke... Een bewering die ik door eigen ervaring en die van anderen met een grote korrel zout neem.
                    Die bewering neem ik eerder met een grote zak zout hoor
                    Niet dat ik zeg dat het idioten zijn, maar zoiets zou wel straf zijn.
                    Nu goed, wie ben ik, alleszins geen ingenieur

Comment

• Misschien kunnen Geert of Bruno hier een duidelijk en eerlijk antwoord op geven, aangezien ze aan het meelezen zijn

Comment

• Ik kan bevestigen dat je van elk component wel degelijk de berekening kan maken en dat ze zal kloppen.

Comment

Ik kan bevestigen dat je van elk component wel degelijk de berekening kan maken en dat ze zal kloppen.

Kan ik zeer gerust aannemen maar ik heb er veel moeite mee dat chiptuners dit voor iedere wagen doen. Zelfs al zouden ze het kunnen dan nog is het onbegonnen werk om dit voor iedere betrokken onderdeel van iedere wagen te doen. Volgens mij kopen chiptuners hun files in en passen ze dan aan aan de hand van ervaring/ natte vingerwerk en eventueel berekening. Als je je wagen laat chippen kan je enkel maar hopen dat er weinig of geen natte vingerwerk bij komt kijken. Er is echter geen garantie want er bestaat geen erkenning voor chiptuners, elke beunhaas kan daar bij wijze van spreken mee beginnen in zijn garage.

Comment

• Daar heb je zeker gelijk in. Maar tis niet dat het forum vol negatieve ervaringen staat over breuken en problemen. Hebben ze dan gewoon geluk of zit er meer achter? :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Er is echter geen garantie want er bestaat geen erkenning voor chiptuners, elke beunhaas kan daar bij wijze van spreken mee beginnen in zijn garage.
                              En dat gegeven is wat het voor mij persoonlijk zo ongelooflijk oninteressant maakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                Der zijn bepaalde tuners die gewoon hun mannetje overal hebben wel wat geld int zwart geven zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
                                Daar heb je zeker gelijk in. Maar tis niet dat het forum vol negatieve ervaringen staat over breuken en problemen. Hebben ze dan gewoon geluk of zit er meer achter? :-)

zeker van?
                                BMW X5 45e

Comment

• Tuurlijk, ik heb ook al wat problemen gelezen hier... Maar ge snapt wat ik bedoel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Der zijn bepaalde tuners die gewoon hun mannetje overal hebben wel wat geld int zwart geven zeker?
                                    zeker van?
                                    Zou inderdaad een verklaring zijn...
                                    Here we go again

Comment

Daar heb je zeker gelijk in. Maar tis niet dat het forum vol negatieve ervaringen staat over breuken en problemen. Hebben ze dan gewoon geluk of zit er meer achter? :-)

Het is zoals met veel andere zaken: negatieve ervaringen zal je wel doorvertellen maar als ze je veel geld hebben gekost en ze zitten in een schemerzone van illegaliteit ga je zo'n dingen niet snel aan de grote klok hangen... Tel er dan nog bij dat bepaalde niet nader genoemde chiptuners altijd alles volgen wat over hen wordt geschreven en direct met deurwaarders dreigen als dat negatief is (heb het zelf meegemaakt) en je snapt ook wel waarom er niet zo veel negatieve zaken te vinden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        En dat gegeven is wat het voor mij persoonlijk zo ongelooflijk oninteressant maakt.
                                        Enerzijds snap ik zo'n houding wel maar ik vind het zeker nog altijd interessant ook al heb ik er slechte ervaringen mee.

Comment

• Ik heb al altijd gevonden dat DVX hier van alle tuners het topic beste tuners levendig houd. De rest komt slechts af en toe eens boven water en laat niet te diep in zijn kaarten kijken. Als je er dan nog bij neemt dat tuningkind hen geregeld frontaal en persoonlijk aanvalt dan kan ik mijn respect voor hun alleen maar behouden.

Comment

Working...
                                          X