Oorspronkelijk geplaatst door Kim314
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDus een fabrikant zoals Mercedes/BMW/Audi gaat van alle onderdelen de toleranties beschikbaar maken?Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDus een fabrikant zoals Mercedes/BMW/Audi gaat van alle onderdelen de toleranties beschikbaar maken?Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenJa, maar waar vind ge die info?
Als ze het bij BMW doen dan zullen ze het ook wel bij andere merken doen zeker?
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk BerichtenIk heb bij BMW belgium gewerkt als technieker, ik heb van alle modellen (ondertussen 7 jaar geleden) mooie mappen met alle info. Deze zijn voor de consessies normaal. Bij elke nieuwe serie kregen we cursus 1-2 dagen. Er was ook af en toe een speciale cursus: bv. voor enkel motoren en versnellingsbakken.
Als ze het bij BMW doen dan zullen ze het ook wel bij andere merken doen zeker?
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Of ga je dan bv kijken dat een deel van een 330d wordt gebruikt in een 335d en daaruit kan afleiden dat de 330d op dat gebied wel wat extra kan hebben?
Ik heb verhalen gehoord van Schnitzer die een 320i van een 170 naar ruim 290pk (ik zit nu op trein en kan wegens belabberde 3G de exacte pk's niet checken) brengt omdat het "dezelfde is als 328i en die van 245pk ook best naar 290pk wordt gebracht.
Verbeter me als ik fout ben ivm bovenstaande.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk BerichtenIk heb bij BMW belgium gewerkt als technieker, ik heb van alle modellen (ondertussen 7 jaar geleden) mooie mappen met alle info. Deze zijn voor de consessies normaal. Bij elke nieuwe serie kregen we cursus 1-2 dagen. Er was ook af en toe een speciale cursus: bv. voor enkel motoren en versnellingsbakken.
Als ze het bij BMW doen dan zullen ze het ook wel bij andere merken doen zeker?
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Comment
-
Waarom zouden ze bij BMW die toleranties meegeven aan hun verdelers/techniekers? Dat is vragen om chiptuning. Bij BMW hebben ze bij mijn weten de meest beveiligde ecu's van bijna alle merken... Men is al van 2009/2010 aan het proberen om de laatste generaties stuurdozen aan het kraken maar dat is bij mijn weten nog niet gelukt.
Comment
-
Dat is heel kort door de bocht maar daar komt het op neer.. Maar niet voor de motor want die is voldoende aangepast eer het een volwaardige 328i is en geen 320. Het zou zot zijn van alles te ontwikkelen voor een grote belasting en dan gewoon de kraan toe te draaien. Op gebied versnellingsbakken is het eenvoudiger. 1 type dat op meerdere modellen past en dus grofweg hetzelfde kan verdragen.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIk zal het anders zeggen, waar vind ge die info als chiptuner? Laten merken zoals BMW dan gewoon in hun cursussen kijken?
Die vraag is al meerdere keren beantwoord door chiptuners: ze zijn door hun ingenieursstudies in staat om zoiets te berekenen door middel van sterkteleer en dergelijke... Een bewering die ik door eigen ervaring en die van anderen met een grote korrel zout neem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDie vraag is al meerdere keren beantwoord door chiptuners: ze zijn door hun ingenieursstudies in staat om zoiets te berekenen door middel van sterkteleer en dergelijke... Een bewering die ik door eigen ervaring en die van anderen met een grote korrel zout neem.
Niet dat ik zeg dat het idioten zijn, maar zoiets zou wel straf zijn.
Nu goed, wie ben ik, alleszins geen ingenieur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk BerichtenIk kan bevestigen dat je van elk component wel degelijk de berekening kan maken en dat ze zal kloppen.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Kan ik zeer gerust aannemen maar ik heb er veel moeite mee dat chiptuners dit voor iedere wagen doen. Zelfs al zouden ze het kunnen dan nog is het onbegonnen werk om dit voor iedere betrokken onderdeel van iedere wagen te doen. Volgens mij kopen chiptuners hun files in en passen ze dan aan aan de hand van ervaring/ natte vingerwerk en eventueel berekening. Als je je wagen laat chippen kan je enkel maar hopen dat er weinig of geen natte vingerwerk bij komt kijken. Er is echter geen garantie want er bestaat geen erkenning voor chiptuners, elke beunhaas kan daar bij wijze van spreken mee beginnen in zijn garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEr is echter geen garantie want er bestaat geen erkenning voor chiptuners, elke beunhaas kan daar bij wijze van spreken mee beginnen in zijn garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIk zal het anders zeggen, waar vind ge die info als chiptuner? Laten merken zoals BMW dan gewoon in hun cursussen kijken?
Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk BerichtenDaar heb je zeker gelijk in. Maar tis niet dat het forum vol negatieve ervaringen staat over breuken en problemen. Hebben ze dan gewoon geluk of zit er meer achter? :-)
Verstuurd vanaf mijn C6603 met TapatalkBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDer zijn bepaalde tuners die gewoon hun mannetje overal hebben wel wat geld int zwart geven zeker?
zeker van?
Here we go again
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk BerichtenDaar heb je zeker gelijk in. Maar tis niet dat het forum vol negatieve ervaringen staat over breuken en problemen. Hebben ze dan gewoon geluk of zit er meer achter? :-)
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Het is zoals met veel andere zaken: negatieve ervaringen zal je wel doorvertellen maar als ze je veel geld hebben gekost en ze zitten in een schemerzone van illegaliteit ga je zo'n dingen niet snel aan de grote klok hangen... Tel er dan nog bij dat bepaalde niet nader genoemde chiptuners altijd alles volgen wat over hen wordt geschreven en direct met deurwaarders dreigen als dat negatief is (heb het zelf meegemaakt) en je snapt ook wel waarom er niet zo veel negatieve zaken te vinden zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn dat gegeven is wat het voor mij persoonlijk zo ongelooflijk oninteressant maakt.
Comment
-
Ik heb al altijd gevonden dat DVX hier van alle tuners het topic beste tuners levendig houd. De rest komt slechts af en toe eens boven water en laat niet te diep in zijn kaarten kijken. Als je er dan nog bij neemt dat tuningkind hen geregeld frontaal en persoonlijk aanvalt dan kan ik mijn respect voor hun alleen maar behouden.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Comment
Comment