Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2014?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Kan ik zeer gerust aannemen maar ik heb er veel moeite mee dat chiptuners dit voor iedere wagen doen. Zelfs al zouden ze het kunnen dan nog is het onbegonnen werk om dit voor iedere betrokken onderdeel van iedere wagen te doen. Volgens mij kopen chiptuners hun files in en passen ze dan aan aan de hand van ervaring/ natte vingerwerk en eventueel berekening. Als je je wagen laat chippen kan je enkel maar hopen dat er weinig of geen natte vingerwerk bij komt kijken. Er is echter geen garantie want er bestaat geen erkenning voor chiptuners, elke beunhaas kan daar bij wijze van spreken mee beginnen in zijn garage.
    Ik ga niet akkoord met de (algemene) gedachtegang dat tuners een file kopen en dan een beetje aanpassen.
    Dit gebeurt vrij veel de dag van vandaag. Deze "flashers" groeien als "championnekes" uit de grond.

    Bij deze is er dan nog een verschil dat sommigen aanpassingen doen en anderen helemaal niet.
    Maar dit mag niet veralgemeend worden.
    Wat betreft de technische gegevens van wagens moet je weten dat de echte tuningwereld vrij klein is.
    Tuners praten met elkaar en delen dergelijke gegevens.
    Wij hebben onze specialisatiemerken en daar houdt Davy zich mee bezig. Voor de andere merken heb ik persoonlijk nog mijn contacten van het verleden (ben zelf product manager geweest) maar we geraken niet aan alles. Wij hebben bevoorbeeld een freelance hoofdtechnieker van VW en deze krijgt alle gegevens mee in een opleiding. De weg naar ons moet dus niet uitgelegd worden.

    Dan komt het erop aan om u als concullega te gedragen en niet als concurrent.
    En ja, soms komt een tuner met geen enkel andere tuner overeen en dan lijkt het dat een tuner alle info alleen verzamelt. Wat onmogelijk is! Je moet nog tijd hebben om een wagen te herschrijven en te slapen natuurlijk.
    Laat staan van het gezin thuis ook de nodige aandacht te geven.

    Wat de files betreft is een heel ander verhaal.
    In het verleden hielpen wij af en toe wel iemand, maar daar zijn we nu vanaf gestapt.

    Tuners die alles zelf maken proberen hun persoonlijke files kost wat kost te beveiligen. Files die andere mogen "hebben" worden gewoon aangeboden in de verkoop.


    Comment


    • Nuttig antwoord!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
        Ik heb al altijd gevonden dat DVX hier van alle tuners het topic beste tuners levendig houd. De rest komt slechts af en toe eens boven water en laat niet te diep in zijn kaarten kijken. Als je er dan nog bij neemt dat tuningkind hen geregeld frontaal en persoonlijk aanvalt dan kan ik mijn respect voor hun alleen maar behouden.

        Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
        Lees het topic eens vanaf het begin.
        Die anderen hebben het opgegeven...iets wat Dvx ook wel wil maar niet kan. De aard van het beestje.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          ik heb ook hard geklaagd, danku om al reeds een oordeel over mij klaar te hebben, ook al kent U mij wss niet.

          Maar das juist, U bent net diegene op dit forum dat bij de grootste I love de tuners-groep zit.
          Waar haal je het in godsnaam vandaan dat ik jouw persoon bedoelde? Was wel een algemene opmerking en niet speciaal naar iemand gericht.

          Ken jouw historie niet dus WTF zou ik op jouw schampen, chill out man.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Onderweg toen we fout waren gereden zeiden ze dat ik mij moest inhouden en te hard ging

            Lig je daar nu nog steeds wakker van? Niemand heeft gezegd dat je een slecht chauffeur bent, integendeel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Lig je daar nu nog steeds wakker van? Niemand heeft gezegd dat je een slecht chauffeur bent, integendeel.
              gast
              BMW X5 45e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                gast



                Comment


                • BMW X5 45e

                  Comment


                  • Get a room.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Lees het topic eens vanaf het begin.
                      Die anderen hebben het opgegeven...iets wat Dvx ook wel wil maar niet kan. De aard van het beestje.
                      zeg maar beest :-)

                      Comment


                      • Dus als ik het goed versta, dan vertrouwen de tuners op elkaars "specialisatiemerken" om te weten te komen hoe ver ze kunnen gaan bij een bepaalde wagen? Dat lijkt me toch ook geen exacte wetenschap? Mij hebben ze altijd geleerd: "meten is weten, gissen is missen". Iets veronderstellen of aannemen kan dus soms fout aflopen, houden jullie daar rekening mee?

                        En trouwens, dit is geen kritiek maar: Ik vertrouw er wel op dat jullie weten hoe die wagen in elkaar zit en op welke dingen jullie moeten letten, welke limieten bepaalde onderdelen hebben, etc... Maar je moet ook verstaan dat dat voor klanten soms nogal wat overkomt alsof jullie aan magie doen? :p
                        Last edited by jug; 04/04/2014, 18:33.

                        Comment


                        • Don't forget... er is een verschil tussen het hebben opgegeven en prioriteiten stellen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                            Ik vertrouw er wel op dat jullie weten hoe die wagen in elkaar zit en op welke dingen jullie moeten letten, welke limieten bepaalde onderdelen hebben, etc... Maar je moet ook verstaan dat dat voor klanten soms nogal wat overkomt alsof jullie aan magie doen? :p
                            Daar vertrouw ik niet op. Om een waargebeurd voorbeeld te geven zonder namen te noemen: ik laat mijn auto chippen bij een zelfverklaarde grootheid in de chiptuningwereld. Hij kent naar eigen zeggen alles van sterkteleer en weet bij iedere wagen precies wat de toleranties van ieder onderdeel zijn en hoe ver hij ermee kan gaan... Uiteraard is het een tuning op maat. Na korte tijd blijkt dat de wagen in lage toeren veel te veel koppel heeft en dat de betrouwbaarheid van de aandrijflijn zwaar in het gedrang komt. Na contact met de chiptuner wordt er een afspraak gemaakt maar het is al te laat: er zijn kosten. Dan begint de discussie die in feite zelfs niet had mogen plaatsvinden: volgens de chiptuner is het een fabricagefout, volgens mij ligt het aan de slechte chiptuning (veel te veel koppel bij lage toeren)... Volgens de gekende chiptuner heeft hij reeds meer dan 200 dergelijke wagens met hetzelfde motortype gechipt waarvan veel met nog meer koppel na chiptuning dan de mijne.... Dan vraag je je maar heel even af of dat bluf is of niet: zo'n praatjes kunnen niet anders dan bluf zijn want had die chiptuner meer dan 200 dergelijke wagens gechipt dan had hij zeer goed geweten dat de aandrijflijn geen hoog koppel bij lage toeren aankon.

                            Dit verhaal illustreert volgens mij dat je zelfs geen chiptuners die bij zeer veel mensen hoog staan aangeschreven kan vertrouwen. Vooral niet als ze een gigantische marketingmachine hebben en daarbovenop nog een pak praatjes, dan zijn ze zeker onbetrouwbaar.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                              Dus als ik het goed versta, dan vertrouwen de tuners op elkaars "specialisatiemerken" om te weten te komen hoe ver ze kunnen gaan bij een bepaalde wagen? Dat lijkt me toch ook geen exacte wetenschap? Mij hebben ze altijd geleerd: "meten is weten, gissen is missen". Iets veronderstellen of aannemen kan dus soms fout aflopen, houden jullie daar rekening mee?

                              En trouwens, dit is geen kritiek maar: Ik vertrouw er wel op dat jullie weten hoe die wagen in elkaar zit en op welke dingen jullie moeten letten, welke limieten bepaalde onderdelen hebben, etc... Maar je moet ook verstaan dat dat voor klanten soms nogal wat overkomt alsof jullie aan magie doen? :p
                              Tuurlijk begrijp ik dit.
                              Je kent het verhaal dat als er iets doorgezegd wordt dat het uiteindelijk iets volledig anders is.
                              Maar als je serieus bezig bent en je weet dat je met het geld van iemand anders bezig bent moet je natuurlijk zeker zijn.
                              Wij bepalen dan ook zelf wie we wat toevertrouwen en van wie wel of niet iets mogen aannemen.
                              Zoals vermeld is het echte tuningwereldje niet erg groot hoor.
                              Wat ik hier nu vertel wordt ook niet zomaar door iedereen aangenomen he.
                              En zoals je zegt, de specialisatiemerken doe je best zelf. Maar wie zegt dan dat onze freelance ons niets voorliegt?
                              In ieder geval kan je ook het volgende stellen. Als je info krijgt van verschillende bronnen en die info komt overeen...
                              Zoek je als tuner alles zelf uit (wat dus niet kan door tijdsnood) zal het steeds via connecties verlopen en dus steeds op "vertrouwen" zijn.
                              Uw ervaring speelt natuurlijk ook een rol he.
                              Ik denk dat dit dan ook het woord "specialisatie" verklaart. U verder verdiepen in.
                              Iedereen heeft maar 24u per dag...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                Don't forget... er is een verschil tussen het hebben opgegeven en prioriteiten stellen
                                Dus meelezen maar niets schrijven (lees geen info geven) is voor u prioriteit?
                                Ik vind dat iedereen mag weten hoe alles in elkaar zit.
                                Een forum is niet enkel een marketingtool om enkel eens iets te posten als

                                - je een dik project hebt of even onopvallend een ander wil afbreken.


                                Een forum is een informatiebron en communicatietool.

                                Laat u toch niet doen door dienen TK!

                                Ik twijfel ook soms of ik nog zou posten of niet.
                                Telkens weer krijg je TK die ons afbreekt.

                                Niet aantrekken!
                                Last edited by Geert DVX; 04/04/2014, 18:43.

                                Comment


                                • Daarmee dat ik ook zeg, ik vertrouw er wel op dat het in 99% van de gevallen keurig zal gebeuren en dat het dus ook klopt voor dat bepaald type wagen, plus ervaring telt natuurlijk ook mee. Ik wou gewoon een beeld krijgen van hoe dat een beetje in mekaar zit, ik dacht persoonlijk dat jullie daar simpelweg documentatie van hebben, indien niet dan zullen jullie er wel aan geraken. Maar nu is het dus duidelijk dat die informatie wordt doorgegeven in een select groepje tuners die elkaar vertrouwen.

                                  Comment


                                  • @Diabolic: Klopt, een te veel aan koppel op lage toeren is één van de oorzaken dat het flink mis kan gaan. Een tuner hoort dat te weten, zo niet dan heb ik er ook mijn gedacht over.
                                    Kan ook zijn dat een onderdeel af fabriek niet helemaal kosher is en via tuning aan het licht komt, maar dat is weer een ander verhaal.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      gast
                                      Riep je ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        Dus meelezen maar niets schrijven (lees geen info geven) is voor u prioriteit?
                                        Ik vind dat iedereen mag weten hoe alles in elkaar zit.
                                        Een forum is niet enkel een marketingtool om enkel eens iets te posten als

                                        - je een dik project hebt of even onopvallend een ander wil afbreken.


                                        Een forum is een informatiebron en communicatietool.

                                        Laat u toch niet doen door dienen TK!

                                        Ik twijfel ook soms of ik nog zou posten of niet.
                                        Telkens weer krijg je TK die ons afbreekt.

                                        Niet aantrekken!
                                        Ik heb hem een zeer relevante / interessante vraag gesteld, maar sindsdien lijkt hij van de aarde verdwenen?
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                        Comment


                                        • Ik heb al 3 nieuwe auto's vanaf 10000km laten chippen en nog nooit problemen met iet gehad en ik ontzie men wagens zeker niet, men ibiza'ke evo2 daar ben ik mee aant breken geweest, nooit warm gereden, nooit na laten draaien altijd maar gaas geven! 1x in noodloop gegaan omdat er teveel turbodruk zou geweest zijn. op men vorige leon cupra had ik ook nog een andere turbo(fin) en fmic en verstuivers, ook nooit problemen gehad! Met deze leon rij ik ook al 60000km gechipt zonder problemen, ik snap niet hoe sommige mensen hun wagen zo naar de klote kunnen rijen...1 ding heb ik altijd wel gedaan, nooit volgas geven onder de 2000 toeren, max half gas geven en altijd optijd terug schakelen, soms als men vriendin tegen 60 km per uur in 6de tegen 1000toeren wilt gas geven, geef ik ze altijd tegen haar voeten dat ze moet terug schakelen naar 3de!
                                          Het heeft volgens mij toch veel met de bestuurder te maken, geef me morgen eender welke wagen en ik kan de koppeling en vliegwiel binnen de week kapot rijden!
                                          Een voorbeeld is men neefke, hij heeft een ook een seat leon 19tdi 90 pk, in de week kwam ik hem tegen en zijne uitleg was = hee jom ik heb de mijne geboxt, ni normaal trekke van 1000toere en blijven gaan....ok hij denkt dus nu dat hij schumi is en met een raket aant rijen is daarstraks kwam ik hem terug tegen en zei hem dat er iets scheelt aan zen toerenteller want die gaat wel omhoog maar hij maakt geen snelheidi
                                          Ik dacht in meneigen, amai het heeft nog lang geduurd
                                          Allee ik wil eigenlijk concluderen dat het toch wel aan het manneke zelf ligt dat er mee rijd want ik ken mensen genoeg en zelfs 60+ die hun wagen laten chippen en nog nooit problemen hebben gehad ,eigenlijk is chippen op maat een afwerking die erbij komt als je performance tuning wilt op je wagen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X